Érkezik a Hyundai Elantra versenyautó-változata?


A Hyundai a vadonatúj generációs Elantra limuzinjáből előbb sportos N Line, kicsit később pedig igazi N sportváltozat is készít, ám úgy tűnik, a mérnökök már egy valódi versenyautó-verziót is megalkottak.

A Hyundai az elmúlt években rengeteg pénzt fektetett az N sportmárka létrehozásába, fejlesztéseibe és marketingjébe. A koreai márka i30 és a Veloster N sportváltozatai után hamarosan érkezik az i20 és a Kona N modellek és nagyon úgy tűnik, hogy az Elantrából is készül nagyteljesítményű N sportverzió. Mindezeken túlmenően az i30-ból és a Velosterből is készítettek TCR versenyautót is, amelyekkel a vásárlók különböző nemzeti és regionális bajnokságok mellett a Túraautó-világkupán is részt vehettek.    


A nemrég nyilvánosságra hozott kémfotók tanúbizonysága szerint a Hyundai N sportrészlege elkészítette a vadonatúj Elantra versenyautó-kivitelét is. A képeket készítő fotós szerint azok egy „titkos tesztpályán” készültek, ahol az Elantra versenyautó láthatólag jelentősen különbözött a sorozatgyártású változatoktól.  


A legfeltűnőbbek a karosszériaelemek, többek között az agresszív első kialakítás, a hatalmas hátsó szárny, a kiszélesített kerékjáratok, a méretes felnikkel ellátott peres gumik, a bukókeret és a kettős légbeömlő a motorháztetőn. Akárcsak a szériagyártású Elantra, vélhetően a versenyváltozat is egy turbófeltöltős erőforrást kaphatott. Erre utal legalábbis az autó hátsó részén középen kivezetett méretes kipufogóvég. 


A kérdés persze az, hogy a Hyundai vajon valóban az Elantrával egészítheti ki az eddigi i30-ból és Velosterből álló TCR típuscsaládját? Ezt egyelőre nem lehet biztosan állítani, hiszen semmilyen hivatalos információ nem áll rendelkezésre. Az autó megjelenése azonban azt is jelezheti, hogy az Elantra N változata hamarosan tényleg elkészül, amelynek komponenseit egy ilyen prototípusban tesztelik. 


A CN7 kódjelű Hyundai Elantra – amelyet hazai piacán és Szingapúrban Avante néven ismernek – Dél-Koreában már kapható, amerikai bevezetése pedig ősszel várható 2021-es modellként. Az 1.6 literes szívó benzines mellett a hamarosan érkező N Line verzióhoz már egy 1.6 literes T-GDI turbómotort párosítanak 200 lóerő körüli teljesítményszinttel és a típus történetében először az Elantra hibridként is rendelhető lesz. Emellett az autó az amerikai piacra egy 2.0 literes, 149 lóerős erőforrással is választható lesz. 


Az Elantra nagyteljesítményű N változata várhatóan ugyanazt a 2.0 literes T-GDi turbómotort fogja megkapni, amit korábban az i30 és a Veloster N verziójába illesztettek. Ez az erőforrás 275 lóerős teljesítményét a hatfokozatú kézi sebességváltó mellett a Hyundai új fejlesztésű nyolcfokozatú 8DCT robotizált váltó segítségével juttathatja el a kerekekhez. Mindezek alapján az Elantra N TCR modell ugyanezen erőforrás erősebb, 350 lóerős változatát kaphatja meg.

UPDATE: Időközben a Hyundai Motorsport megerősítette, valóban dolgoznak egy Elantra-alapú TCR versenyautón, amellyel az i30 N TCR és a Velsoter N TCR modellekből álló kínálatot egészítenék ki. 

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését