Megmutatta arcát a Hyundai Santa Cruz
A Hyundai mérnökei változatlan lendülettel tesztelik a vállalat első valódi platós kisteherautóját, amelynek új kémfotóin először látszanak a frontkialakítás részletei.
A Hyundai Motor első pickup kiteherautóját nem először kapják lencsevégre a lesifotósok, ám ez az első olyan alkalom, amikor szinte teljes egészében látszik az autó eleje. Ez nem véletlen, hiszen a felvételek az amerikai Halál Völgyében készültek, ahol a hőmérséklet nyáron akár az 50 fokot is elérheti napközben. Ráadásul az autóhoz egy méretes tesztutánfutót is kapcsoltak, ami szintén jókora terhet jelent a Santa Cruznak.
Éppen ezért a szokásos, frontrészen elhelyezett vastag álcaponyvát el kellett távolítani, hogy az autó motorja a hétköznapi körülményeknek megfelelő hűtést kapjon. Álcaként mindössze a karosszéria felmatricázása szolgál, így viszont teljes egészében láthatóvá vált a Santa Cruz első kiképzése. A látvány pedig egyáltalán nem olyan szokatlan, a formák kiválóan beleillenek a Hyundai hobbiterepjárós modellpalettájába.
Az új Santa Cruz látványosan hatalmas, széles hűtőmaszkot visel, amelynek formája a jól megszokott hatszögletű íveket követi. A vastag, vízszintes téglalapokkal mintázott betétek fentről lefelé egyre vékonyodnak, miközben középen már a méretes Hyundai logót sem takargatják. A fényszórók ugyanúgy osztottak, ahogyan azt már a korábbi modelleknél megszokhattuk: fent, a széles hűtőmaszk oldalán vannak a nappali menetfények, alattuk pedig a főfényszórók.
Oldalról és hátulról még megmaradtak a fekete takaróponyvák, de az így is látszik, hogy az ablakvonal hátrafelé emelkedik, amivel az autó kevésbé tűnik dobozformának. Az utaskabin mögötti plató mérete viszonylag kicsinek tűnik, ám az álcázás ezt is, illetve a hátsó rész kialakítását és a lámpákat is teljes egészében eltakarja.
A motorkínálatról továbbra sincs semmilyen hivatalos információ. A Santa Fe jelenleg egy szívó 2.4 literes, 185 és egy 2.0 literes, 235 lóerős benzinmotorral rendelhető, de a Hyundai a vontatási képességek növelése érdekében valószínűleg új motorokat rakhat a platós modellbe. A pletykák szerint a Santa Cruz megkaphatja akár a Hyundai Palisade 3,8 literes, 291 lóerős V6-os benzinmotorját, de szóba jöhtnek az új fejlesztésű 2.5, vagy 3.5 literes egységek bevezetése is. A motorokat viszont minden bizonnyal egy fejlett HTRAC összkerékhajtási rendszerrel kötik majd össze.
A Hyundai Motor 2021-ben kezdi meg a Santa Cruz sorozatgyártását, amit a Sonata, az Elantra és a Santa Fe modelleket gyártó alabamai gyárában végeznek majd.