Rekordot döntött a Hyundai i30 N a Bajkál tó jegén
Márciusban megrendezték a „Sebességnapok a Bajkál tónál” fesztivált, ahol a tó jegén lezajlott autóversenyen a Hyundai i30 N átlagsebességével bekerült az orosz Rekordok Könyvébe.
A Bajkál tó jegén még március elején megrendezett ezer kilométeres verseny alatt a Hyundai i30 N átlagsebessége a rendezvény 9 órás időtartama alatt elérte a 110 km/órát, amellyel az autó bekerült az orosz Rekordok Könyvébe is. Az orosz rekordkísérletek szakértői szerint ugyanis a Hyundai i30 N kiérdemelte a „Jégen a legmagasabb átlagsebességet elért szériajármű 1 000 kilométeres távon” elismerést. A korábbi, 2016-os rekord ebben a kategóriában 96,1 km/óra volt.
A Bajkál tó jegén három 2.0 literes, 275 lóerős és fullextrás Hyundai i30 N vett részt a versenyen. Az ezer kilométeres út során a rajtautomatika, az elektronikus lengéscsillapítási rendszer, az e-LSD elektromos differenciálzár és a fordulatszámmegtartó rendszer mind segítette az i30 N vezetőit a legjobb teljesítmény és a 110 km/órás átlagsebesség elérésében. Ez a rekord is megerősíti, hogy a kompakt sportautó még ilyen extrém körülmények között is dinamikus karakterisztikával, kiváló irányíthatósággal és megbízhatósággal rendelkezik, amely mellett az orosz pilóták képességeit és professzionalizmusát is bemutatta.
A tó jegén kialakított 8 km hosszú körpályán a verseny alatt minden autó pontosan 1 020 kilométert és 700 métert tett meg, ezt a távot a leggyorsabb versenyző 9 óra 1 perc 20 másodperc alatt érte el. A körpályán elért legnagyobb sebesség elérte a 128 km/órát. A verseny alatt a három autót hat professzionális pilóta irányította, akik azonos időtartamot töltöttek az autók volánjai mögött.
Európához hasonlóan az i30 N a Hyundai első N logós portautója az orosz piacon. Amikor az autót tervezték, a fő cél egy olyan autó megalkotása volt, amely a sportkocsik legjobb képességeit ötvözi a kompakt modellek előnyeivel. Az N sportmárkát a koreai Namyangban, a hyundai Motor központi fejlesztőközpontjában találták ki, az autók vezetési képességeit a világ egyik legnehezebb és legveszélyesebb versenypályáján, a németországi Nürburgringen tökéletesítették, ahol a Hyundainak saját tesztközpontja is működik.
Forrás: hyundai.ru