A Hyundai egy új elektromos minit tervez
A Hyundai csoport kisebbik autógyártója, a Kia Motors egy olyan ultrakompakt villanyautó fejlesztésén dolgozik, amely a Citroen Ami riválisaként az emberek városi egyéni helyváltoztatási igényeit elégítené ki.
Nemrég a Hyundai Motor termékfejlesztéséért felelős vezetője, Raf Van Nuffel egy interjúban határozottan cáfolta, hogy a vállalat vadonatúj i10 minijéből bármilyen villamosított változat is készülne, azt azonban ő is hozzátette, hogy hosszabb távon mindenképpen elgondolkodnak egy olyan elektromos kisautón, amely a Volkswagen e-Up, Skoda Citigo iV ellenfele lehetne. Most a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors európai vezetője, Emilio Herrera kicsivel tovább ment, amikor elárulta, hogy a Covid-19 helyzet felértékelte a privát mobilitást, ezért egy kicsi, gazdaságos, fenntartható városi kisautón kezdtek dolgozni.
„Jelenleg tanulmányozzunk egy olyan lehetőséget, hogy egy városi használatra alkalmas, nagyon apró járművet készítsünk” – mondta Herrera, majd hozzátette: „A megcélzott jármű mindenképpen villamosított – százszázalékban elektromos, kicsi hatótávval, de csak városi környezetre alkalmas.” Mindezek alapján az elképzelt autó olyan meglévő autókkal kerülhet egy kategóriába, mint pl. az európai piacra célzott Citroen Ami, amely mindössze 71 km-es hatótávval és 45 km/órás végsebességgel rendelkezik. Ahogyan az Ami – amelyet 6 ezer eurós vételár mellett hosszabb távra, vagy akár percalapon is lehet kölcsönözni – a Kia új modelljét is hasonló előfizetési rendszerben képzelheti el.
„Ez egy olyan téma, amit jelenleg alaposan vizsgálunk, mivel úgy hisszük, hogy ez a tömegközlekedés egyik alternatíváját jelentheti, amit ráadásul nagyjából a tömegközlekedés árszintjén tudnánk biztosítani ügyfeleink számára” – magyarázza Herrera. „Ez egy előfizetési rendszert jelentene, vagy ki lehetne bérelni egy hétre vagy egy hónapra, vagyis ez a tömegközlekedéshez hasonlóan az igényekhez igazodva rugalmasan igazodna. Valóban nagyon alacsony havi előfizetési árakat szeretnénk elérni, vagyis így tényleg versenyképes lehet – és az Ami az egyik olyan kisautó, amit megnéztünk.”
Herrera azt is elárulta, hogy az új kisautó nemcsak Európában lesz elérhető. „A projekt ötlete globális, nemcsak Európára van tervezve. A méretszinergiákkal pedig biztosítani tudjuk, hogy ez a jármű valóban nagyon olcsón elérhető legyen a fogyasztók számára.” A vezető azt viszont nem árulta el, hogy ez az új kisautó vajon arra a padlólemezre épülhet, amit a Hyundai anyavállalat a kaliforniai Canoo startup vállalattal közösen fejleszt. „Természetesen megoszthatjuk a platformot a Hyundai-jal is, de az ötlet egy dedikált Kia platform kidolgozása, amit végül megoszthatunk a Hyundai-jal.”
A leendő minautó a maximális helykihasználás érdekében minden bizonnyal a Citroen Amihoz hasonlóan szögletesebb kialakítást kap, formai jegyeiben pedig nyilvánvalóan megtaláljuk majd azokat a jellegzetes vonásokat, amiket a modern Kia modellekben megszokhattunk. Mindezek alapján az autó a Picantotól ugyanúgy örökölhet formaelemeket, mint az e-Soul és e-Niro modellektől.
Jelenleg a Hyundai csoport a városi miniautók A szegmensében a nemrég bevezetett Hyundai i10 és a hamarosan Európába is megérkező modellfrissített Kia Picanto képviseltetik magukat, amelyeket kizárólag hagyományos benzinmotorokkal lehet megvásárolni.
Forrás: caradvice.com.au