Mit keres egy új Hyundai Elantra Japánban?
A Hyundai egyik legújabb típusa a márciusban megjelent vadonatúj Elantra, amelynek egy példánya rejtélyes körülmények között most egy tréleren bukkant fel Japánban.
Japán egy meglehetősen belterjes piac, vagyis többek között az autópiacot is elsősorban a hazai márkák uralják és még a tradicionális amerikai vagy európai márkáknak sincs sok esélyük arra, hogy megvessék lábukat a szigetországban. Ugyanez igaz a dél-koreai márkákra, így a Hyundai csoportra is, a márka időszakos próbálkozásai után teljesen kivonult a piacról.
A Hyundai márka több mint tíz éve, még 2009-ben távozott a japán autópiacról, ám nem teljesen hagyta azt magára, hiszen csak a személyautó értékesítési részleg szűnt meg. Ma már csak a vállalat teherautóit és buszait értékesíti a felkelő nap országában, így éppen ezért keltett nagy feltűnést, amikor nemrég egy vadonatúj, 2021-es modellévű Hyundai Elantra jelent meg egy kisteherautó platóján. De azért lehet rá magyarázat.
Először is, amennyiben a Hyundai valóban vissza szeretne térni a japán autópiacra, akkor valószínűleg nem egy ilyen kompakt limuzinnal kezdene, hanem a szigetországban sokkal népszerűbb kategóriákban, a városi minik és kisautók között próbálna szerencsét az i10, vagy az i20 modelljével. Így sokkal valószínűbb, hogy a Hyundai kutatási célokból hozta az autót Japánba, ahol a vállalatnak egy fejlesztőközpontja működik Jokohamában.
A vadonatúj Hyundai Elantra elsőként kapott hibrid hajtásláncot is, így elképzelhető, hogy az új modell valamilyen kutatási-fejlesztési program részeként érkezett az országba. És hol lehetne igazán fejleszteni az autón, ha nem a technológiai szinten az egyik legfejlettebb országban, pl. Japánban?
Forrás: indianautosblog.com