Első hivatalos képeken a megújult Hyundai Santa Fe
A Hyundai Motor bemutatta a megújult Santa Fe hobbiterepjáró formatervét, amely az autó karizmatikus stílusával és új megjelenésével a Santa Fét igazi családi kalandjárművé teszi.
Az új modellt úgy fejlesztették, hogy prémium élményt nyújtson, miközben kielégítik a teljes család összes igényét is. Az átalakított negyedik generációs Santa Fe túlmutat egy egyszerű modellfrissítésen. A friss megjelenés és az érzet, valamint az új funkciók az autó minden részében és a belsőben is megtalálhatóak.
„Olyan prémium funkciókkal és vonzó megjelenéssel modernizáltuk az új Santa Fét, amelyek minden bizonnyal hozzáadott értéket jelentenek" – mondta Sang-yup Lee, a Hyundai Motor Gloáblis Formatervező Központjának vezetője. „Az egyik oldalról a másikra és elölről hátra húzódó merész vonalak a Santa Fe számára robusztus, mégis kifinomult megjelenést adnak, amelyet a hobbiterepjárók vásárlói igényelnek. Emellett számos új funkciót és felszerelést is beépítettünk azért, hogy egy valóban családközpontú szabadidő-járművet hozzunk létre, amely örömmel vezethető."
Az Új Santa Fe frontrészét a széles hűtőmaszk határozza meg, amely a jármű teljes szélességén elnyúlik. Az alsó légbeömlő rögzített alakja harmonikusan kiterjeszti a vízszintes vonalat, hogy kiemelje a jármű széles és kiegyensúlyozott kiállását. A Hyundai modelleken megtalálható jellegzetes geometriai mintázattal ellátott hűtőrács a fényszórókat is magában foglalja. A káprázatos LED nappali menetfények (DRL) a hűtőrács tetején indulnak és átvágnak rajta, hogy egyedi T-alakzatokat hozzanak létre.
Az új Santa Fe minden oldalát láthatatlan ívek jellemzik, amelyek összekötik a menetfényeket a hátsó lámpákkal, így az autó érzékien sportos megjelenéssel bír. A a kerékíveknél megnövelt szélesség a hobbiterepjáró robusztus és erőteljes karakterét hangsúlyozza, amit a 20 colos kerekek is tovább fokoznak. Az Új Santa Fe újratervezett hátsó lámpáit egy vékony, megvilágított csík köti össze, amely kiegészíti a jármű frontrészén és oldalán található vízszintes formatervezési elemeket. Ezeket a széles hátsó fémnyvisszaverők és a lökhárító is kiegészíti, háromrétegű egyedi megjelenést adva ezzel az autónak.
A megújult Santa Fe átalakított belső tere az előző modellhez képest nagyobb helyet és kényelmet kínál. Mindegyik alkotóelem prémium puha tapintású anyagokból készült, így az autó új szintű luxusérzetet kínál. A középkonzol magasan helyezkedik el, így a vezető és az első utas úgy érzi, mintha egy karosszékben ülne.
A kapcsolók az intuitív és ergonómikus használat érdekében középen találhatóak. Az átalakított középkonzol közepén található a sebességváltó nyomógombjai kaptak helyet, a gyakran használt funkciók vezérlői mellett. A shift-by-wire rendszer lehetővé tette a formatervezők számára, hogy a hagyományos váltókar helyett kapcsolókat helyezzenek el. A középkonzol új elrendezése felszabadította a helyet, így az áttervezett műszerfal alsó részén további tárolókat tudtak kialakítani. A konzol tetején egy új, 10,25 hüvelykes AVN (audio, video, navigációs) érintőképernyőt helyeztek el, telepített térképekkel, műholdas alapú hangvezérelt navigációval, tolatókamera kijelzővel, valamint az autóban található összes szórakoztató és kapcsolódási funkcióval.
A Santa Fe most első alkalommal egy Terep üzemmódválasztóval rendelkezik: a középső konzolon elhelyezett vezérlőgombbal a vezető kényelmesen válthat a különböző hajtásmódok között, a különféle vezetési helyzetekhez optimalizálva a teljesítményt és a HTRAC összkerékhajtás beállításait. Ez a szolgáltatás a homok, a hó és a sár egyedi üzemmódjait is magában foglalja, valamint a gazdaságos (Eco), a Sport, Comfort és Intelligens üzemmódot is, amelyek közül az utóbbi automatikusan felismeri a vezetési stílust és kiválaszt egy üzemmódot, így a vezetőnek nem kell ezzel foglalkoznia.
Az új Santa Fe az első olyan szabadidő-autó globálisan és az első olyan Hyundai modell Európában, amely a teljesen új, harmadik generációs Hyundai járműplatformra épül. Az új platform jelentősen javítja a teljesítményt, a kezelhetőséget, az üzemanyag-hatékonyságot és a biztonságot is. A levegő áramlását szabályozó rendszerrel az új platform javítja a motortérben a légmozgást és lehetővé teszi a hő jobb eloszlását. Ez egyben javítja a jármű alsó részének stabilitását. A Santa Fe stabilitását a nehéz felépítmény platformon belüli alacsonyabb pozíciója, amely csökkenti a súlyt és tömegközéppontot is. A légellenállást továbbfejlesztve minimalizálták, hogy kiváló üzemanyag-hatékonyságot, teljesítményt és vezetési élményt biztosítsanak.
A kormánykarok rögzített pontjai közelebb vannak az első kerekek középpontjához, lehetővé téve ezáltal az agilisabb kezelhetőséget. Eközben a zaj és a rezgés szintjét a rezgésérzékeny alkatrészek megerősített hangelnyelő rendszerei javítják. Az új platform a mérnöki fejlesztéseknek köszönhetően az ütközésbiztonság terén is jelentős javulást hozott. A nagyobb teherbírású szerkezet, a meleg sajtolás és az ultranagy szakítószilárdságú acéllemez integrációja révén a platform lehetővé teszi az autó számára, hogy jobban elnyelje az erőhatásokat egy ütközés esetén, ugyanakkor minimalizálja a az utastér deformációját.
A Hyundai legkelendőbb kisterepjárója, a Kona hibrid és elektromos változatának népszerűségét követően a vállalat terepjáró-zászlóshajójának villamosított változatával bővíti környezetbarát modellkínálatát Európában. Az új Santa Fe az első Hyundai Európában, amely az új „Smartstream” hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal kerül forgalomba. A Santa Fe új hajtásláncairól további információ a közeljövőben kerül kiadásra.
Az új Santa Fe Dél-Koreában június 8-án jelenik meg, európai bevezetése 2020 szeptemberétől várható.
Az új Santa Fe az első olyan szabadidő-autó globálisan és az első olyan Hyundai modell Európában, amely a teljesen új, harmadik generációs Hyundai járműplatformra épül. Az új platform jelentősen javítja a teljesítményt, a kezelhetőséget, az üzemanyag-hatékonyságot és a biztonságot is. A levegő áramlását szabályozó rendszerrel az új platform javítja a motortérben a légmozgást és lehetővé teszi a hő jobb eloszlását. Ez egyben javítja a jármű alsó részének stabilitását. A Santa Fe stabilitását a nehéz felépítmény platformon belüli alacsonyabb pozíciója, amely csökkenti a súlyt és tömegközéppontot is. A légellenállást továbbfejlesztve minimalizálták, hogy kiváló üzemanyag-hatékonyságot, teljesítményt és vezetési élményt biztosítsanak.
A kormánykarok rögzített pontjai közelebb vannak az első kerekek középpontjához, lehetővé téve ezáltal az agilisabb kezelhetőséget. Eközben a zaj és a rezgés szintjét a rezgésérzékeny alkatrészek megerősített hangelnyelő rendszerei javítják. Az új platform a mérnöki fejlesztéseknek köszönhetően az ütközésbiztonság terén is jelentős javulást hozott. A nagyobb teherbírású szerkezet, a meleg sajtolás és az ultranagy szakítószilárdságú acéllemez integrációja révén a platform lehetővé teszi az autó számára, hogy jobban elnyelje az erőhatásokat egy ütközés esetén, ugyanakkor minimalizálja a az utastér deformációját.
A Hyundai legkelendőbb kisterepjárója, a Kona hibrid és elektromos változatának népszerűségét követően a vállalat terepjáró-zászlóshajójának villamosított változatával bővíti környezetbarát modellkínálatát Európában. Az új Santa Fe az első Hyundai Európában, amely az új „Smartstream” hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal kerül forgalomba. A Santa Fe új hajtásláncairól további információ a közeljövőben kerül kiadásra.
Az új Santa Fe Dél-Koreában június 8-án jelenik meg, európai bevezetése 2020 szeptemberétől várható.
Forrás: hyundai.com, hyundai.news
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!