Üzemanyagcellás Hyundai teherautókat tesztelnek Koreában


Dél-Korea kormányzata bejelentette, hogy a jövőben a Hyundai által rendelkezésre bocsátott üzemanyagcellás haszonjárművek tesztelését fogja végrehajtani azért, hogy az ország hidrogénalapú gazdasággá válását elősegítse. 

A koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint a kormányzat a Hyundai Motorral és más, hidrogénnel foglalkozó vállalattal két külön szándéknyilatkozatot írt alá, amelyek értelmében egy kísérleti projekt keretében üzemanyagcellás teherautók és a taxik tartósságát fogják tesztelni. A minisztérium és a Koreai Autóipari Technológiai Intézettel (KATECH) aláírt másik szándéknyilatkozat értelmében a Hyundai egy 5 tonnás hidrogénüzemű szemétszállító teherautót fog tesztelni a Szöultól 400 km-re délre fekvő Changwonban. A kísérleti program a tervek szerint 2021-ig zajlik, mielőtt más régiókra kiterjesztenék.


A Hyundai emellett még ebben az évben egy nagy üzemanyagcellás járművek részére hidrogén töltőállomás építését is tervezi Changwon városában. A vállalat közleménye szerint az új öttonnás üzemanyagcellás teherautó 60 km/órás átlagsebességgel akár 599 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Az autógyártó célja, hogy a közszférában használt teherautókat fokozatosan üzemanyagcellás járművekkel helyettesítsék.


A minisztériuma KATECH intézettel és két szöuli taxitársasággal aláírt másik szándéknyilatkozat szerint a Hyundai tíz darab üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjárót biztosít a taxitársaságok számára, amelyek tartósságát tesztelik. A Hyundai tavaly szeptemberben ugyancsak tíz Nexo modellel már végzett tartóssági teszteket, amikora szöuli Nemzetgyűlés épületénél lévő hidrogén töltőállomás megnyitott.


A jövőbeli mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai Motor Group 2018 decemberében bejelentette, hogy 2030-ra 6,7 milliárd dollárt fektet be üzemanyagcellás autógyártó létesítményeibe, valamint az ezekhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési tevékenységekbe. A terv szerint az autógyártó csoport két különálló üzem létesítését tervezi, ahol 2030-ban már ezer darab hidrogénüzemű jármű készülne. A környezetbarát hidrogén a fosszilis tüzelőanyagok alternatívája, mivel az ilyen erőforrással működő járművek energiatermelés közben melléktermékként csak víz keletkezik. A hidrogén cseppfolyósított földgáz feldolgozásával vagy ipari létesítmények, pl. petrolkémiai üzemek melléktermékeként is előállítható.


A minisztérium adatai szerint az üzemanyagcellás autók dél-koreai értékesítési eredményei 2019-ben elérte az 5 083 darabot, miközben 2016-ban ez a szám csak 87 db volt. Ezek közül 788 darabot exportáltak tavaly. Az ország, ahol 2016-ban csak kilenc hidrogén töltőállomás működött, tavaly 34 hidrogénkút építését fejezte be. Azt tervezik, hogy 2020-ban további tucatnyi új létesítményt fognak építeni, így 2022 végére 310 tagból álló hidrogénkút-hálózattal rendelkeznek majd. 


Dél-Korea arra törekszik, hogy egy olyan társadalmat építsen ki, amely a hidrogént, mint a járművek és egyéb mindennapi eszközök fő energiaforrásaként használja fel. Ezt az irányt a Moon kormányzat által támogatott egyik kulcsfontosságú projektnek tekintik. „A COVID-19 világjárvány felhívta a figyelmet az egészségre és biztonságra. A környezetbarát hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autók iránti kereslet a jövőben növekedni fog” – mondta Yun-mo Sung ipari miniszter a KATECH és a Hyundai Motor képviselőivel folytatott találkozón.


Forrás: koreabizwire.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését