A Hyundai új szakszervezeti vezetője az éjszakai műszak leállítását követeli


A Hyundai Motor Company új szakszervezeti vezetője szerint a dolgozók azt szeretnék, ha az autógyár megszüntetné az éjszakai műszakokat, illetve növelné az egészségügyi juttatásokat.

Az elmúlt hónapban leváltott Lee Kyung Hoon szakszervezeti vezetőt leváltó Moon Yong Moon – aki 45 ezer szakszervezeti tagot képvisel az elkövetkezendő két évben – szerint a szakszervezet felülvizsgálná az autógyártó tengerentúli terjeszkedési terveit. Elmondása szerint a szakszervezet harcolni is kész a jogaiért, így akár sztrájkra is készek.

A Hyundai Lee idejében, azaz 2008-tól folyamatosan termelt, előtte azonban egyetlen évet kivéve, a szakszervezet 1987-es megalapítását követően minden évben sztrájkba léptek jogaik érvényesítése miatt. Ezzel az autógyártó szerint az elmaradt eladások miatt 10,2 millió dollár veszteséget okoztak.   

A Hyundai Motor éves üzemi eredménye 49.730 dollár az egyes munkavállalókra vetítve, amely a legnagyobb az öt legnagyobb autógyártó hasonló adatához viszonyítva. A Toyota dolgozókra vetített eredménye 17.250 dollár, míg az iparági átlag is csak 36.200 dollár.

„A társaság eredménye nem került igazságosan elosztásra a dolgozók között.” – mondta Moon egy Ulsan-ban vele készült interjúban nemrég. „Az éjszakai műszakra délután ötkor megyünk be, és reggel 8-kor ér véget.” Hozzátette, hogy ezek az időszakok nem tesznek jót a dolgozók egészségének és sértik az emberi jogaikat is.

A Hyundai nyeresége 21 százalékkal volt magasabb az elmúlt háromnegyed év során, melynek eredményeként valószínűleg sikerül 4 millió járművet értékesíteni idén a világpiacon.

Moon 1986-tól dolgozik a Hyundai-nál és 1988. óta tagja a szakszervezetnek. Eddig négyszer tartóztatták le, mert részt vett a szakszervezeti sztrájkokban, háromszor pedig már elbocsátották a Hyundai-tól.

A szakszervezeti vezetőválasztáson szoros eredménnyel, a szavazatok 51, 5 százalékával nyert, míg a tagok 48,1 százaléka szavazott a korábbi vezetőre, Lee-re. A választást olyan ígéretekkel nyerte meg, mint a magasabb bérekért és juttatásokért, rövidebb munkaidőért, kiterjesztett egészségügyi ellátásért való elkötelezett harc.

2008-ban, amikor utoljára sztrájkba léptek a Hyundai dolgozók, a vállalat 691 milliárd won, illetve 44.645 autó veszteséget ért el, mialatt 12 napig állt a termelés.

„Készek vagyunk tárgyalni, ám nem leszünk kénytelenek megegyezni.” – mondta Moon. „”Ha nem tárgyalnak velünk, majd rávesszük erre őket.”

Bővebben: businessweek.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei