Újabb mérföldkő a Hyundai csoport életében
A Hyundai Motors és leányvállalata, a KIA Motors Corporation bejelentette, hogy kumulatív eladásaik októberben átlépték a 10 milliót az Egyesült Államokban.
Az észak-amerikai piacon a Hyundai Motor 7,13 millió járművet adott el az elmúlt 25 év során, míg a KIA Motors 3,68 millió járművet értékesített az elmúlt 17 év alatt.
Az 1967-ben alapított Hyundai első Pony típusú gépkocsijai 1976-ban érkeztek az amerikai kontinensre, Ecuadorba, míg 1986-ban mutatták be a modellt az Egyesült Államokban.
A vállalat ezt követően intenzíven fejlesztette modellkínálatát olyan modellekkel, mint a Sonata, az Avante/Elantra, a Santa Fe, vagy a Tucson.
A KIA még azelőtt, hogy a Hyundai tulajdonába került volna 1998-ban, már 1994-ben az USA piacára lépett Sephia modelljével.
A KIA az elmúlt évtizedben szintén sokat fejlesztett, többek között bemutatta, az Optimát, valamint a Sorentot.
A továbbiakban az a vállalatcsoport célja, hogy a nem amerikai autógyártók között megszerezze a negyedik helyet, amely cégek éves eladásai 2011-ben meghaladták az 1 millió darabot. A másik három nem amerikai márka a Toyota Motor, a Honda Motor és a Nissan.
A Hyundai-KIA korszakalkotó teljesítménye 25 évvel azután következett be, hogy 1986-ban az első Excel sedant az Egyesült Államokba exportálták volna.
Az Egyesült Államok a második olyan ország Kína után, ahol az összes eladások átlépik az egymillió darabot.
A két vállalat az észak-amerikai piac 9 százalékát szerezte meg az év első 10 hónapjának értékesítési adatai szerint, míg 10 évvel korábban még csak 3,3 százalékát birtokolta.
Amíg a General Motors és a Ford Motor az első helyért küzd, a Hyundai és a KIA három másik nagy vetélytárssal küzd ezen a piacon: a Chrysler, a Toyota Motor és a Honda Motor – a harmadik helyért.
A havi adatokat figyelembe véve a Hyundai-KIA idén májusban meg is haladták a 10 százalékot, júliusban pedig a piaci részesedésük elérte a 14,6 százalékot.
Amerikában mellékszereplők voltak még nem is olyan régen, ám megtalálták azt a piaci rést, a kisautók piacán, ahol igazán naggyá tudtak válni.
2001-ben a Hyundai-KIA márka amerikai eladásainak felét tette ki a kisautók szegmense, ám ez az érték 24,5 százalékkal csökkent az elmúlt 10 év során.
Miután folyamatos növekedésnek indult a közép- és nagyméretű limuzinok, valamint a hobbiterepjárók piaca, a kisautók eladási részaránya visszaesett 30 százalékra.
2010-be a Hyundai-KIA 616.884 közép- és nagyméretű limuzint és hobbiterepjárót értékesített, amely az összes 894.496 jármű 69 százalékát teszi ki.
„Hiszünk a Hyundai-KIA autók hosszú távú magas minőségében, akárcsak a japán versenytársakhoz viszonyított versenyképes árazásunkban” – mondta a Hyundai szóvivője.
A szóvivő azt is hozzátette, hogy az amerikai vásárlók általában a nagyobb járművekhez vonzódnak és az utóbbi időszakban a magasabb jövedelműek is a koreai termékek irányába fordultak.
2011. első negyedévében a Hyundai Motor Group piaci részesedése a középkategóriás járművek között rekordszintűre emelkedett.
Az autóipari csoport az év első 3 hónapjában a középkategóriás autók piacán 15,1 százalékos piaci részesedést szerzett 66.554 Hyundai Sonata és KIA Optima eladásával.
Az autógyártó a prémium kategóriába is sikeresen szerepel Equus modelljével, mellyel a piac 5 százalékát mondhatja magáénak. Az összesített Equus eladások 950 darabbal 5,4 százalékra emelkedtek az év első 4 hónapjában.
Figyelembe véve, hogy a Hyundai csupán december óta árulja az Equus modellt, könnyen elképzelhető, hogy egy-két éven belül a Genesis piaci szintjére jut a modell.
Forrás: koreaherald.com