2013-tól vége lehet az éjszakai műszakoknak


A Hyundai Motor Company bejelentette, hogy 300 milliárd won (260 millió dollár) fejlesztést hajt végre a termelési rendszerének átalakítására, így 2013-tól feleslegessé válhatnak az éjszakai műszakok a koreai gyártó hazai üzemeiben.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója egy két műszakos rendszert kíván bevezetni, amely kora reggeltől éjfélig tartana a jelenlegi nappali és éjszakai műszakok helyett.

„Úgy tervezzük, 2013-ra tudunk teljesen átállni az új termelési rendszerre. A vezetőség jelenleg a szakszervezettel tárgyal a rendszer véglegesítéséről.” – mondta a Hyundai képviselője.

A Hyundai Motor szakszervezeti képviselői közleményben tudatták, hogy a Hyundai az új tervét egyoldalúan, a szakszervezettel nem konzultálva jelentette be.

A szakszervezetek már régóta az éjszakai műszakok leállítását követelik, amely szerintük a dolgozók egészségügyi károsodásához vezethet, míg a gyártó az új rendszer miatti kevesebb kibocsátás és termelési beruházások miatt fejezték ki aggodalmukat.

A dél-koreai kormányzat nemrég nyomatékosan lépett fel az autógyártóknál annak érdekében, hogy az éjszakai műszakokat csökkentsék, míg az újonnan megválasztott Hyundai szakszervezeti vezető az éjszakai műszakok jövő évi megszüntetését követeli.

A Hyundai közleményében kijelentette, hogy az éjszakai műszakok időkeretét fokozatosan csökkenteni fogják, ám azt is hozzátette, az új rendszer miatt az éves termelési kapacitás 187.000 járművel kevesebb lesz.

A helyi média szerint azonban a Hyundai és annak szakszervezete igen közel áll a megegyezéshez.

A dél-koreai autóiparban dolgozók átlagosan 2.400 órát dolgoznak évente, míg a GM-nél ez a szám 2.080 óra, a Toyotánál 1.850 óra – a Dél-Koreai Szakszervezeti Minisztérium szerint.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei