A Hyundai jövőre több új modellt mutat be Indiában


Ahogyan az iparág többi szereplője, a Hyundai India is megsínyli a gazdasági válság, a csökkenő érdeklődés következményeit. Ezért új modellek bevezetésével próbálja ellensúlyozni a növekvő kamatlábakat, az inflációt és a növekvő üzemanyagárakat.

2012-ben két olyan új modell jelenik meg a Hyundai indiai kínálatában, amellyel komoly eséllyel indulhat a vásárlók bizalmának elnyerésére. Ezenkívül egy harmadik modellel, egy kisebb méretű terepjáró bemutatásával piaci rést is betölt majd.  


Az egyik ilyen modell az Elantra bevezetése lesz, amely négy éves kihagyás után tér vissza a kínálatba. A modellt helyben, a Hyundai Chennai-ban található összeszerelő üzemében állítják majd elő, formája pedig a már bevezetett Vernához hasonlóan igazodik a Hyundai folyékony szobrászat dizájnirányzatához.

Felszereltsége igen gazdagnak ígérkezik, hiszen 6 légzsák, ESP, bluetooth és egyéb kényelmi és biztonsági tartozékok emelik a modell alapellátmányát.

Az indiai gyártás megindulásával bővülhet a modell motorválasztéka is. Az eddig Amerikában és Dél-Koreában kínált 1,8 literes, 146 lóerős benzinmotor mellett elérhető lesz a 2 literes common-rail dízel is 138 lóerős teljesítménnyel. Emellett könnyen elképzelhető, hogy a Hyundai úgy dönt, hogy a Verna modellben kínált 1,6 literes, 128 lóerős CRDi dízelváltozatot is beépíti az Elantra motorterébe.


A másik fontos modell az új Sonata bevezetése, melynek tesztelése már szintén a befejezéséhez közeledik. Habár a jelenleg Sonata Transform néven kínált előző generációs modell nem igazán lett eladási siker, a Hyundai reméli, hogy az új változat bevezetésével mindez megváltozik.

Ahogy az Elantra és a Transform változat, úgy az új generáció is Indiában készül majd és motorkínálatában benzines és dízel erőforrások is megtalálhatóak lesznek. Az új modell formavilága tökéletesen illeszkedik a Verna, Elantra modellekkel megkezdett sorba, felszereltsége pedig hasonlóan gazdag lesz, mint az Elantra esetében.

A Sonata mozgatásáról egy 2,4 literes, 176 lóerős benzinmotor gondoskodik majd, és könnyen elképzelhető, hogy a szintén helyben összeszerelt Santa Fe-ben dolgozó 2 literes, 138 lóerős, illetve a 2,2 literes CRDi motorok közül valamelyik is bekerül az autóba. A motorokhoz hatfokozatú manuális, vagy szintén hatfokozatú automata váltó kapcsolódhat.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei