Az Eon eladásaival az Alto eladásai csökkennek


A Hyundai az Eon modelljével Indiában nyílt támadást indított a kategóriát uraló Maruti Suzuki ellen. Ezt a miniautó szegmenst egyértelműen az Alto uralja már évek óta. Még a Tata Nano sem volt képes kiütni az Altot a vezető pozícióból. Ám amit még a Nano sem volt képes elérni, azt talán az Eon.

A Hyundai szerény terve az volt, hogy havonta 7 ezer darab Eont értékesítsen az indiai piacon. Annak ellenére, hogy az Eont egy apró benzinmotorral kezdték árusítani egy olyan piacon, ahol a vásárlók egyre inkább alternatív üzemanyagot keresnek a dráguló benzinárak következtében, kész csoda, hogy a bemutatás hónapjában 6.315 autót sikerült eladni. Ugyanebben a hónapban azonban a Maruti Suzuki Alto eladásai soha nem látott mélypontra zuhantak – csupán 15.197 autó talált gazdára. Persze, ebben nagy szerepet játszott a szakszervezeti krízishelyzet és az általa kialakult sztrájkhelyzet.

Ám a Hyundai továbbra is az értékesítés ösztönzése irányába mozdítja el a piacot. Annak érdekében, hogy az éves értékesítési tervet elérjék, újabb hirdetési területek után néznek, hogy ezzel is felhívják magukra a vásárlók figyelmét. Ezen felül 150 új kereskedést terveznek létrehozni a meglévő 336 mellé.

Hamarosan kiderül, vajon tényleg az Eon okozza-e a legnagyobb bosszúságot a Maruti Suzuki számára, hiszen a sztrájkhelyzet megoldódott, így a következő hónapok eladási darabszámai már tisztább eredménnyel mutatják ki az új Hyundai kisautó hatásait.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei