A Volkswagen és a Hyundai 2011. részvénypiacának nyertesei


Egy Németországban elkészített tanulmány szerint a Volkswagen és a Hyundai autóipari vállalkozások által kibocsátott részvényei emelkedtek leginkább a 2011-es év során.

A tanulmány szerint a wolfsburgi székhelyű német autógyár 14 százalékkal növelte eladásait, melyet szorosan követ a Hyundai 12 százalékos növekedéssel. A japán Toyota ezzel szemben 17 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni, többek között a márciusi földrengésnek köszönhetően.

A felmérésben 18 autóipari vállalatot vizsgáltak meg, melynek eredményeként megállapították, hogy a nagy német autógyárak részvényárai átlagosan 11 százalékos növekedést értek el, míg az amerikai óriáskonszernek, a GM, a Ford és a Chrysler a felmérés szerint átlagosan 10 százalékos részvényár emelkedést értek el. A japán konkurensek azonban 11 százalékos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni az idei év során.

Amennyiben az eladási darabszámokat nézzük, idén nagy valószínűséggel a GM konszern lesz az első kerek 9 millió darabos eladásával, őt követi Volkswagen 8,2 millió járművel, a Toyota 6,9 millió autóval, míg negyedik helyre fut be a Hyundai 6,4 millió eladott gépkocsival. 

A 2012-es évre a tanulmány a világ autópiacának csupán kisebb fellendülését prognosztizálja. „A japán autógyárak jövőre megpróbálják az elvesztett piaci részesedéseiket visszaszerezni” – mondta Stefan Bratzel elemző. Ez a kísérlet azonban növekvő versenyhelyzeti nyomást eredményezhet és általánosságban az iparág jövedelmezőségének csökkenéséhez vezethet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei