Ami nem fért bele:Interjú Tony Whitehorn-nal


A Hyundai UK ügyvezető igazgatója mesél az új i40-ről, amely egy Európában, Európának tervezett modell.

Miért olyan fontos az i40 a Hyundai számára?

Egyszerű – ez jelképezi a Hyundai új gondolkodásmódját. Autóinknak fantasztikusan kell kinéznie és az i40 lépcsőshátú változata a maga kupésan ívelő vonalaival és a kombi dinamikus stílusával ezt reprezentálja. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy négy évvel ezelőttig még nem mutattak autóink ilyen jól. A régi Sonata nem igazán jól sikerült modell volt ilyen téren.

Egy teljes évben mennyi i40 eladásával számolnak?

Kezdetben kb. 3000 darab eladása a cél. Ez nem egy őrült nagy szám, ám ezt tartjuk reálisnak. Ez egy nagyon fontos típus a számunkra, hiszen ezzel a modellel belépünk a flottaautók piacára és számításaink szerint az eladások 60 százaléka flottaeladás lesz. Az idő előrehaladtával ez az arány elérheti akár a 70 százalékot is.


Az i40 csupán egy kezdet a D szegmensben, vagy egy komplett ajánlat?

A koreaiak nem olyan fajta emberek, akik csak azért készítenek valamit, hogy teszteljék a piacot – így az új i40 egy komoly ellenfél a szegmensben. Hatalmas összeget költöttünk az új i40 marketingjére – valójában még soha nem költöttünk egyetlen Hyundai modellre sem ennyit – és ezért mondjuk azt, hogy egy olyan autóra volt szükségünk, amelyet Európában terveztek európaiak számára.

A Sonata egy másfajta autó volt és ha összehasonlítjuk az i40-et a Sonatá-val, ég és föld a különbség. Az i40 az a modell, amely az európai vásárlók igényeire lett szabva.

Miért érkezett a kombi elsőként?

Elsősorban azért, mert ezt kaptuk! Ám másodsorban azért, mert ha megkérdezne, melyiket venném meg, a kombit választanám. És emiatt adunk majd el több kombit, mint lépcsőshátút – ebbe a pillanatban 60-40 az eladási arány a kombi javára – és úgy hiszem, ennél még nagyobb lesz a részarány a továbbiakban. 

A kombi igazán jó visszhangot kapott a flottakezelőktől, mert tetszett nekik a stílusa, amely dizájnosabb, mint az i40 legtöbb versenytársa. 

Néhány éve úgy tűnt, a D szegmens kombijai kihalófélben vannak. Úgy gondolja, ez megváltozott?

Igen, mindenképpen. Úgy gondolom, hogy akik egyterűket vásároltak nemrég, azok rájöttek arra, hogy nem szívesen vezetik azokat, nem kedvelik a vezethetőségüket. Ám én úgy vélem, jelentős a mozgás az egyterű autók irányából a kombik felé, mert ma már az emberek értékelik praktikusságukat és stílusukat. Emiatt a D szegmens kombijainak eladásai ismét feljövőben vannak.

Ez azt is jelenti, hogy nem láthatunk majd Hyundai egyterűeket a közeljövőben, mint amilyen régen a Trajet volt?

Jelenleg az ix20, illetve az i800 (H-1) modellt kínáljuk, mint egyterűt. Szerintem van-e helye egy másik egyterűnek? Lehetséges. Jelenleg nincs tervben egy ilyen modell bevezetése. Azt hiszem, jelenleg két fontos dologra kell koncentrálnunk: az egyik a volument adó kategóriák – az „i” sorozat tagjai – és a résmodellek – Veloster, Santa Fe és az ix35, valamint az ix20. azon igyekszünk, hogy kiegyensúlyozott legye a működésünk és a kereskedők szemszögéből ez fontos, hiszen az eldások növekedésével nekik több profitjuk termelődik. 

Tehát most érdemes Hyundai kereskedőnek lenni?

Abszolút – sorban állnak a jelentkezők és vannak olyanok is, akik szívesen lennének a csapatunk tagjai. Ám nekünk a regionális csoportok a legfontosabbak. A regionális csoportokban helyi tudásbázisuk van, méretgazdaságosan képesek működni, és rendelkeznek mindazzal az előnnyel, amelyet a tulajdonos üzemeltetés jelenthet és ami egy nagy cégnél elképzelhető. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei