Jövőre érkeznek a feltöltős motorok
Eddig csupán a sportkocsikban, illetve a dízelmotorokban használta a Hyundai a turbófeltöltőt a teljesítmény fokozására, jövőre azonban – a downsizing (méretcsökkentés) jegyében – bemutatkoznak az első kisebb lökettérfogatú turbófeltöltéses benzinmotorok.
Az első modell, amely megkapja az új T-GDi motort, a Veloster lesz, amely nemsokára, 2012. januárjában mutatkozik be a Detroit-i Autószalonon. Az új változatba szerelt 1,6 literes T-GDi erőforrás teljesítménye 204 (egyes források szerint 207) lóerő, amelyet 6000 fordulaton ad le, emellett 1750 fordulaton 265 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ezekkel az adatokkal a kategóriában a legnagyobb teljesítménnyel rendelkezik. Az autó várhatóan Genfben mutatkozik be Európában.
Sokkal izgalmasabbnak ígérkezik a konszern kisebb benzinmotorjainak bevezetése. A KIA még tavasszal, a Dél-Koreában megrendezett autókiállítás keretein belül bemutatta a vadonatúj 1,2 literes Kappa T-GDi benzinmotort, melynek teljesítménye 130 lóerő, forgatónyomatéka pedig 190 Nm. Ezek igazán imponáló számadatok egy 1248 köbcentis benzinmotortól, hiszen a motor teljesítménye csaknem megegyezik a feltöltés nélküli 1,6 literes GDi motoréval.
A gyártó szerint az üzemanyag-fogyasztás terén 10 százalék csökkenést sikerült elérni, miközben a motor károsanyag-kibocsátása csupán 111 g/km. Az új motort a KIA szerint az új Rio modellbe fogja beépíteni 2012-től, de könnyen elképzelhető, hogy akár nagyobb modellekbe, illetve a jövőben több Hyundai modellbe is bekerül.
Az 1,2 literes T-GDi motor mellett pletykák keringenek egy 1 literes turbófeltöltéses motor fejlesztéséről is. Ez a motor várhatóan 110 lóerős lesz és szintén 2012-től kerülhet bevezetésre.
Forrás: thekoreancarblog.com, thekoreancarblog.com