A Hyundai a BMW-vel lép szövetségre
Két jelentős autógyártó, amelyek termékei más szegmensekben vannak jelen, most partnerkapcsolatba lépnek azért, hogy a következő generációs járművek hálózati kapcsolati, valamint csatlakozási technológiáit kidolgozzák.
Ez a két autógyártó a BMW és a Hyundai, amelyek csatlakoztak a Broadcom, az NXP, a Freescale, valamint Harman cégekhez, amelyek megalapították a Special Interes Group (SIG) csoportot.
A SIG célja, hogy az Ethernet alapú kapcsolódási rendszert autóipari szabványként ismertessék meg, illetve az iparági követelmény szintjére hozzák és kifejlesszenek, támogassanak hálózati alkalmazások integrálását. A szövetség ezzel együtt iparági követelményeket is támaszt a biztonság, a kényelem, a szórakoztató elektronika terén, ezzel együtt reményeik szerint a hálózat bonyolultságát és kábelezési költségét is csökkenthetik.
Az újonnan alakult SIG egyik kulcsfontosságú eleme a Broadcom által kifejlesztett, nyílt ‘BroadR-Reach’ terchnológia. Ez a technológia 100 Mbps sebességű adatátvitelt tesz lehetővé egyetlen árnyékolatlan kábel segítségével a drága árnyékolt kábelek kiváltására.
Az autógyártók számára ez a technológia a könnyebb és komplexebb elemek mellett a telematikai rendszer és biztonsági felszerelések továbbfejlesztésére is szolgálhat. Ezek egyike a kamerákkal támogatott biztonsági rendszerek, mint pl. a Nissan Around Wiew monitorja. Másik Ethernet alapú nagysebességű alkalmazás segítheti akár a hálózati információs és szórakoztató elektronikai rendszereket is.
A BMW autói már 2008. óta képesek az Ethernet fogadására.
Forrás: motorauthority.com