Csehországban megkezdődött az új i30 sorozatgyártása


A csehországi Nosovicében található Hyundai üzem tegnap ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy megkezdte az új i30 generáció sorozatgyártását. Az itt összeszerelt modellek egyelőre kizárólag az európai piacra készülnek.

Az első autókat várhatóan februárban vehetik át leendő tulajdonosaik, melyből a Hyundai évente 100 ezer darabot kíván előállítani, míg ebből a cseh piacon 5000 darabot kíván értékesíteni. Az új i30 előállítása a gyár teljes kapacitásának 30 százalékát foglalja le.


„A pénzügyi válság és az euróövezet bizonytalansága tükröződni fog a magánemberek és a vállalkozások autóvásárlási hajlandóságán. Ugyanakkor mi mégis optimisták vagyunk és bízunk abban, hogy az új generációs Hyundai i30 tökéletes eszköz az európai piacon vívott kemény versenyben, mivel modern, szép és jó autót sikerült elkészítenünk.” – mondta Jun-ha Kim elnök.

Az i30 leköszönt változatából Csehországban tavaly 4630 darabot értékesítettek. Az új változat hazai árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, ám a forgalmazó cég vezérigazgatója szerint alig kerül majd többe, mint a korábbi változat.


A Hyundai i30 első generációját 2011. december 22-ig gyártották a cseh üzemben, ahol a termelés 4 éve alatt a 360 ezer itt készült autóból mintegy 268 ezer ebből a típusból került ki.

„Az új modell teljesen eltérő az előző generációtól. Csupán a neve ugyanaz, ám szerkezetei, berendezései teljesen megújultak.” - mondta Petr Vanek, a Hyundai cseh üzemének szóvivője.


Vanek hozzátette, hogy az új modell tipikus példája a márka új prémium koncepciójának, mellyel az autógyártó a C szegmens ügyfeleinek igényeit próbálja a legteljesebb mértékben kielégíteni.

Ebben nagy szerepet játszanak az autó olyan prémium szolgáltatásai, mint az adaptív fényszórórendszer, mely a kormánykerék elfordításával együtt forgatja el a fényszórók ívét. Hasonlóan magas színvonalú szolgáltatások a külső tükrökbe épített, valamint a kilincsekbe integrált fényforrások, a három részes panoráma üvegtető, fűthető kormánykerék, 7 hüvelykes, érintőképernyős navigáció tolatókamerával, intelligens kulcs, valamint az elektromos rögzítőfék.


Az új i30 hossza 4300 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1470 mm, míg a tengelytáv 2650 mm. A csomagtér térfogata 378 liter, míg ledöntött hátsó ülésekkel 1316 liter.

Az autót hat különböző motorral kezdik gyártani, melyből három benzines: 1,4 (100 LE), 1,6 (120 LE), és 1,6 GDi (135 LE); három dízel: 1,4 CRDi (90 LE), 1,6 CRDi (110 LE) és 1,6 CRDi VGT (128 LE).


Az összes motorváltozathoz alapáron 6 fokozatú manuális váltómű csatlakozik, míg az 1,6 literes erőforrásokhoz 6 fokozatú automata váltómű is elérhető.

Az új i30 mellett továbbra is gyártják az előző generációs i30 kombiváltozatát, valamint az ix20 és ix35 modelleket. „A most bevezetett új i30 mellett nyárig gyártásban marad az előző generációs i30 kombiváltozata, mely júliusban adja át helyét az új generációs kombiváltozatnak. Az év végén pedig megkezdjük az új i30 háromajtós kivitelének gyártását is.” – tette hozzá Vanek.


Habár a gyár vezetői ódákat zengtek az új modellről, mely a legkelendőbb típussá vált Csehországban, Radek Cook szakszervezeti vezető nem kommentálta a hírt.

„Nem fogok nyilatkozni erről, amikor a munkáltatónk nem hívta meg a termelést a megnyitóra.” – mondta.


A Hyundai csehországi üzeme a második legnagyobb munkáltató az országban, mely további munkavállalókat kíván a jövőben alkalmazni, ugyanis tavasszal beindul a próbaüzem a sebességváltók előállítására szolgáló csarnokban.

„Az őszi három műszakos átállás után egyelőre nem toborzunk több embert. A munkavállalók számának bővítése az új modell eladási darabszámától függ majd, ám valószínűleg 100-150 új munkaerő alkalmazása válik majd szükségessé a sebességváltó üzem megnyitásával.” – mondta Petr Vanek.

A cég jelenleg 3500 embert foglalkoztat, a gyár beszállítói pedig további mintegy 7000 főt.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését