A Hyundai idén 12 milliárd dollárért fejleszt
A Hyundai Motor Group idén rekordösszeget különített el költségvetéséből két fő területre: a létesítmények és a kutatás-fejlesztés támogatására.
Az autóipari csoport bejelentette, hogy a 2012-es évben a tavalyihoz képest 15,6 százalékkal többet, 12,3 milliárd dollárt fordít befektetési célokra.
Ebből az összegből mintegy 4,5 milliárd dollárt kutatási-fejlesztési célokra fordítanak és a fennmaradó 7,8 milliárdot az üzemegységek között osztják majd szét – közölte a csoport a közleményében.
A kutatási-fejlesztési területre fordított összeget főként jövőbemutató járművek, illetve környezetbarát hibrid és elektromos megoldások fejlesztésére fordítják.
Az összeg 80 százalékát Dél-Koreában használják fel annak érdekében, hogy ezzel is segítsék a hazai piac élénkülését.
Emellett a Hyundai 7500 új munkahelyet kíván teremteni 2012-ben, melyből 6500 munkavállaló lesz, míg 1000 főiskolai hallgató is lehetőséget kap a vállalat megismerésére.
A Hyundai képviselői hangsúlyozták, hogy a környezetbarát járművek fejlesztése a csoport jövőbeni fő fejlesztési területének minősülnek.
A Sonata és a K5 (Optima) 2011-es bevezetését követően a csoport egy sor új hibrid modellt készül bevezetni 2012. során, melyből mindkét márka kiveszi részét. A Hyundai Motor egyrészt a plug-in hibridek fejlesztésére koncentrál, melyek energiáját újratölthető akkumulátorok biztosítják, másrészt a hidrogén meghajtású üzemanyagcellás járművek fejlesztését is magára vállalta.
A KIA Motors főként az elektromos meghajtású járművek fejlesztését végzi, melyek elektromotor meghajtásával közlekednek.
Habár a Hyundai és a KIA márkák viszonylag későn léptek be a hibridek és elektromos járművek piacára, a Sonata és az Optima modellek már jelentős fejlesztéseket is tartalmaznak a már piacon lévő hibrid megoldásokhoz képest annak érdekében, hogy a piacon markáns szerepet tölthessenek be.
A csoport szóvivője szerint a két hibrid modellben található elektromos motorok 18 százalékkal kisebbek és 30 százalékkal könnyebbek, mint a rivális gyártók által kínált hibrid autókban megtalálható szerkezetek.
Az elnök utasításainak megfelelően a Hyundai Motor célja a Toyota Motor-tól átvenni a hibrid „uralmat” az Egyesült Államok piacán. A Sonata hibrid jelenleg a második a piacvezető Prius mögött.
Jelentős eredmény viszont, hogy az újonnan érkezett Sonata hibrid eladások tekintetében lekörözte a többi hibrid konkurenst, mint a Toyota Camry, a Honda Insight, a Honda CR-Z és a Ford Fusion modellt.
Forrás: koreaherald.com