Jobb minőséggel 7 millió a terv 2012-re
A Hyundai Motor Company és annak leányvállalata, a KIA Motors Corporation, Dél-Korea két legnagyobb autóipari vállalkozása idén 6,1 százalékkal kívánja növelni eladásait a minőségi színvonal emelése, valamint a fejlesztés révén.
Mong-koo Chung, a vállalat elnöke Szöulban, a munkavállalóknak tartott beszédében elmondta, hogy az autógyártó ebben az évben összesen 7 millió gépkocsi eladását tervezi. Ez a világ autópiacának mintegy 10 százalékát jelenti. Tavaly a Hyundai és a KIA összesítve mintegy 6,6 millió darabot értékesített világszerte, mellyel túlszárnyalták a tavalyra tervezett 6,3 milliós célt. A 2011-es tényleges értékesítés mintegy 15 százalékkal haladja meg a 2010-es értékesítést.
A Hyundai és a KIA eladásai a japán riválisokat sújtó nehézségeknek, előbb az erős jen, majd a márciusi földrengésnek, illetve a Thaiföldöt sújtó árvíznek köszönhetően emelkedtek az elmúlt évben. Ám a dél-koreai vállalat termékei iránti megnövekedett kereslet szintén fontos tényezője volt a tavalyi növekedésnek.
„Az elmúlt két évhez viszonyítva idén elég konzervatív a 6,3 százalékos növekedési cél.” – mondta In Woo Park elemző. A Hyundai inkább a gyors terjeszkedésnél a minőségi rendszerének áttekintését tekinti fontosabbnak, hogy elkerülje a Toyotát ért visszahívási akciókhoz hasonló eseményeket, melyek igencsak megtépázták a japán gyártó minőségi hírnevét.
„2012. az autóiparban a lassú növekedés és a versenytársak közötti kiélezett verseny éve lesz.” – mondta Chung, aki nem közölt külön tervszámot a Hyundai és KIA márkáknak.
Ahogy arról már korábban beszámolt a sajtó, a Hyundai a tavalyi összegnél 11 százalékkal több pénzt fektet fejlesztésekbe. (erről nemsokára külön cikkben számolok be részletesen)
A Hyundai 4,05 millió autót értékesített tavaly a dél-koreai nyilvántartások szerint. A vállalat szerint a tengerentúli eladások 14 százalékkal emelkedtek, melyekben vezető szerepe van a Kínában eladott 730 ezer, illetve az Indiában eladott 610 ezer darabnak.
A KIA 2,54 millió járművet értékesített 2011-ben, amely elsősorban a tengerentúli eladások 24 százalékos növekedésének köszönhető. A vállalat a (a Hyundai-hoz hasonlóan) külön márkát tervez bevezetni Kínában az értékesítés növelése céljából.
A Hyundai részvényárfolyama 23 százalékkal emelkedett 2011. folyamán, míg a KIA részvényei 32 százalékot javítottak. Ez azért szép teljesítmény, mert az ágazati átlagindex 11 százalékkal csökkent a tavalyi évre vonatkozóan.
Forrás: bloomberg.com