Mégsem lesz luxusmárkája a Hyundai-nak
Korábban rengeteg hír jelent meg arról, hogy a Hyundai pár éven belül egy luxusmárkát alapíthat Genesis néven. Ezt a hírt azonban nemrég a vállalat egyik legilletékesebb képviselője cáfolta meg.
A Hyundai Motor Company elnök-helyettese cáfolta azokat a sajtóban megjelent találgatásokat, melyek szerint a koreai autógyártó elkülönített luxusmárkát alapítana a márkaképének javítása céljából.
„A Hyundai egyelőre nem tervezi a Toyota Lexus márkájához hasonló prémium márka alapítását.” – mondta a Reuters hírügynökségnek Yong-hwan Kim.
Közleményében az elnök-helyettes azt is megerősítette, hogy nem tervezik újabb gyártóbázis létrehozását az Egyesült Államokban.
Korábban a Hyundai Motor egy másik vezetője úgy nyilatkozott, hogy a vállalat egy elkülönített prémiummárka alapításában gondolkodik, ám végül elvetették az ötletet az új kereskedői hálózatot is magában foglaló magas költségek miatt.
A Hyundai és KIA márkák együttesen a világ ötödik legnagyobb autógyártójává váltak a világot sújtó gazdasági válság ellenére.
A Hyundai az elmúlt időszakban megpróbálta eddigi értékarányos márkaképét „új prémium elfogadható áron” márkaképpé változtatni új, „Új Gondolkodás, Új lehetőségek” szlogenjével.
A Hyundai az elmúlt hónapban adta közre, hogy a BMW egykori formatervezője, Christopher Chapman vezeti ezentúl a márka amerikai formatervező központját.
„Chapman alkalmazása nincs összefüggésben az elkülönített prémium márkával.” – mondta Kim a Reuters-nek.
A Hyundai testvér KIA óriási sikereket ért el azzal, hogy autóinak formatervét a korábbi Audi/Volkswagen dizájner, Peter Shreyer készíti.
Kim azt is hozzátette, nincs tervben egy új amerikai gyártóbázis létrehozása sem. Az elmúlt időszakban ugyanis erről is találgatások láttak napvilágot, köszönhetően a márka hihetetlen piaci sikerének.
A Hyundai és a KIA a 2011-es év nyertesei voltak, mivel 20, illetve 36 százalékkal több autót értékesítettek, mint korábban.
Forrás: reuters.com