Váratlan támogatás a Volkswagentől
A német autómárkák hazai piacukon jó hírnevet szereztek maguknak – ellentétben a külföldi konkurenciával. A koreai Hyundai azonban márkakép javítás tekintetében váratlan támogatást kapott a VW-től.
Az év utolsó hónapjaiban gazdasági nehézségek ellenére a Mercedes, BMW és az Audi eladási rekordokat ért el, így biztosítva a német autógyártás fontos pozícióját a gazdasági életben. A YouGov márkaindex elemzéséből kitűnik, hogy prémiumgyártók, a Mercedes, BMW, illetve az Audi indexe a legmagasabb, meghaladja a 70 pontot. A legnépszerűbb továbbra is az Audi 88 pontos eredményével.
A prémiummárkák mellett – nem meglepő módon – a Volkswagen a legépszerűbb autógyártó, amely márka mellett nehezen rúgnak labdába az olasz, francia, vagy éppen a koreai autómárkák.
Ám az elmúlt néhány hónap azt bizonyítja, hogy a koreai Hyundai és KIA márkák márkaképe egyre emelkedik. Erről többek között éppen a VW elnöke, Martin Winterkorn is gondoskodott, hiszen a Frankfurti Autószalonon a Golf konkurens i30 tulajdonságait magasztalta. Az erről készült videó a YouTube egyik legnépszerűbb letöltésévé vált az utóbbi időszakban.
És valóban: a kiállítást követően a Hyundai márkaindexe egyértelmű emelkedésnek indult: míg szeptember elején csak -25 ponton állt, néhány nappal később már -14 pontra tornászta fel magát a mutató. Habár ezzel együtt is a márka még igen gyengén pozícionált,mégis érdekes megfigyelni, hogy a márkakép változása nem csupán az internetre fogékony közösségi oldalakat előszeretettel használók között figyelhető meg, hanem ennél jóval szélesebb körben is érzékelhető volt.
Emellett a FIAT-ot sikerült megelőzni a KIA márkának.
Forrás: wiwo.de