A Hyundai idén a Volkswagent támadja


A VW konkurens koreai márka a gazdasgi válságot felhasználva próbál nagyobb piaci részesedéshez jutni. A KIA testvérmárkájával közösen támadja meg a wolfsburgi konkurenciát. Az ázsiai márka egyre erősebb lesz. 

A Volkswagen egyik legnagyobb vetélytársának kikiáltott Hyundai a KIÁ-val közösen 2011-ben a negyedik legnagyobb autógyártóvá lépett elő, ám nem elégszik meg ennyivel, tovább harcol. 

„Az elkövetkezendő évek célkitűzése az, hogy az európai piaci részesedésünk jelenlegi 3 százalékát 2012-ben 3,5 százalékra, míg 2015-re 5 százalékra növeljük.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe igazgatója. 

A németországi importőr újjászervezésével, a kereskedelem Emil Frey vállalattól gyári kézbe vételével szintén a gyorsabb növekedés elérése a cél. A koreai vállalatcsoport, amely az elmúlt években több, mint 6 millió eladott gépkocsival észrevétlenül óriáshatalommá vált, ezzel a lépéssel a német konkurensek, főként a Volkswagen nyomában marad. 


Martin Winterkorn, a VW elnöke veszélyes ellenfélnek tekinti a Hyundai márkát és a tavaly ősszel megrendezett Frankfurti Autószalon alkalmával le is filmezték, amint az új i30 modellt tanulmányozta – a videó azóta a Youtube egyik legnézettebb filmje lett. 

„Természetesen örülünk annak, hogy egy fontos versenytársunkat lenyűgözte autóink minősége.” – mondta Rushforth. 


Ám a világ legnagyobb autógyártójának versenyében a koreaiak nem akarnak részt venni: „Nem kívánunk a világ legnagyobb autógyártója lenni.” – mondta Rushforth. „ Jelenleg a márka elismerésén dolgozunk, az európai megítélés és hírnév javítása a legfontosabb – ám ezek inkább minőségi, mint mennyiségi célok.” A terméktervezésnél a koreaiak lassabb tempóban haladnak. 

Eredeti terveik szerint Európában is bevezették volna az Equus luxusautójukat, ám ezt egy időre félretették. „Megváltoztak a tervek” – mondta Rushforth. „Most elsősorban a fontosabb kis-, kompakt-, és középkategóriában készülünk modelloffenzívára – ezenkívül már az európai piacon is ott a Genesis Coupe.” 

Ezen célok eléréséhez a koreai márka idén jóval több pénzt fordít kutatásra és fejlesztésre: a korábbiaknál 11 százalékkal többet, amely kb. 3,4 milliárd eurót jelent. A fejlesztés java része környezetbarát technológiák kutatása irányába terelődik. 

Forrás:  handelsblatt.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését