Főnök egy napra


Stephan Kunzmann diákként egy napra átvehette a Hyundai Motors Deutchland irányítását Werner Frey-tól, és megtapasztalhatta, mennyire összetett egy vezető élete.  

Hogyan érezheti magát egy ilyen dinamikusan fejlődő vállalkozás vezetője a mindennapokban? Milyen különleges feladatai vannak a vezetőnek, amikor néhány éven belül megduplázódnak az eladások? A Waiblingen közgazdasági szakközépiskolában tanuló 19 éves Stephan Kunzmann egy napra helyettesíthette Werner Frey-t a Hyundai Motors Deutchland élén, mely a koreai márka német importőre.

3,61 millió gépkocsit termelt a kereken 78 ezer alkalmazottat foglalkoztató Hyundai Motor Company 2010-ben. A Hyundai-hoz tartozó KIA márkával együtt 5,74 millió eladott autójával a vállalatcsoport a világ ötödik legnagyobb autógyártójává lépett elő. A hazai piacon 50 százalék feletti részesedésével piacvezetőnek számít az 1967-ben alapított márka. A Hyundai Motor Deutchland 1991-ben alakult és 2010-ben 74 ezer autót értékesített. A Veloster, vagy az i40 típusoknak is köszönhetően a márka Németországban tavaly több, mint 80 ezer autót adott el, értékesítési árbevétele pedig meghaladj a az egy milliárd eurót is.

Stephan napja Werner Frey irodájában egy kis leckével kezdődött: átnézték a napi statisztikákat, melyek szerint továbbra is emelkednek az eladások. A jó hangulat az ezt követő folyamatos vezetői megbeszélések folyamán is megmaradt, melyekben a különböző divíziók számoltak be az eredményekről. „Ezeknél a megbeszéléseknél kitűnt, hogy Frey úr mennyire benne van ezekben a témákban.” – figyelte meg a tanuló. Ám a Hyundai nemcsak darabszámban kíván növekedni, hanem a minőségben is az élre tör. Az Egyesült Államokban ez már sikerült és minőség terén felzárkóztak a Toyota mellé. Európában pedig az Auto Bild legfrissebb minőségi értékelése szerint a dobogó legfelső fokán állnak.  

Azt, hogy a vezetés milyen módon ellenőrzi a megfelelő minőséget, Stephan a vevőszolgálattal folytatott megbeszélésből szűrhette le. Központosítják a vevőszolgálatot, vagy mégsem? Az érvek és ellenérvek megbeszélése után döntés született. „ A főnöknek a döntéshozatalban amolyan moderátori szerepet is be kell töltenie. Meg kell hallgatnia az indokokat és mérlegelnie kell a különböző érdekeket.” – tanulta meg ebből Stephan. További termék- és stratégiai tanácskozások után egy Hyundai kereskedésbe vezetett a nagyfőnök útja.

„Nagyon érdekes élmény volt, nagyon széles horizont nyílt meg előttem.” – összegezte a vezetővel töltött napot Stephan. a Hyundai főnök Frey-nek pedig az tetszett, ahogyan Stephan beleképzelte magát a helyébe, és érezte, mekkora kihívás is ez valójában. Stephan számára most már világos: Közgazdaságtant szeretne tanulni. Azt, hogy ezzel vajon egyszer a legfelsőbb vezetésig jut-e, a jövő titka. „Ezt a lehetőséget sem zárom ki” – mondja szerényen….

Forrás: focus.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei