Bemutatták a Hyundai Santa Fe harmadik generációját


A Hyundai Motor Company, a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő autógyártója a tegnap megnyílt New York-i Autószalonon bemutatta a Santa Fe modell harmadik generációját.

A modell Dél-Koreában, illetve a tengerentúlon megtartotta a „Santa Fe” típusnevet, finom utalásként a márka legsikeresebb középkategóriás terepjárójának örökségére. A Santa Fe 2000-es bemutatását követően az előző két generációjából világszerte mintegy 2,56 millió példány talált gazdára.


Az új Santa Fe a Hyundai legújabb formatervezési filozófiájának következő generációját képviselő „Storm Edge” (Vihar széle) elnevezésű formaterve a természet viharait idéző erős és dinamikus vonalakkal teszi egyedivé a modell formáját.  

A harmadik generációs Santa Fe kifinomult és finom vonalvezetéssel rendelkezik, melyek összhangban vannak a tekintélyes méretekkel, sokkal agresszívabbá téve az egész autó megjelenését. 


A formatervben természetesen hangsúlyos szerepet kapott az immár családi vonásnak tekinthető hatszögletű hűtőmaszk, a kéttónusú karosszéria, valamint a szélesebb első és hátsó lökhárítók jövőbemutató képet adnak a terepjárónak.


Az új Santa Fe immár kétféle tengelytávval is elérhető lesz. A harmadik generáció ötüléses rövidebb, 2700 mm tengelytávú verzióját Santa Fe Sportnak nevezik a jövőben, oldalnézetén kívül mindössze a hátsó lámpák alakjában tér el a két verzió. 


Ez 4690 mm hosszú és 1880 mm széles, míg magassága 1680 mm. A Santa Fe típusnévvel értékesítésre kerülő hosszabb változat 4905 mm hosszú, 1690 mm magas, míg szélessége 1885 mm, tengelytávja pedig 10 centivel 2800 mm-re bővült.


A modell belső kialakításában is nagyot lépett előre. A műszerfal kialakítása nagyon hasonlatos a már korábban bemutatott i40, illetve i30 típusokéra, főleg a középkonzol kialakítása emlékeztet az új generációs Hyundai modellekre, sőt új elemként a középkonzol, de akár az ablakemelők formájában is visszaköszön  a hűtőmaszk hatszögletű mintája. Az izgalmas formákkal és élekkel megrajzolt műszerfal, a mélyen ülő műszercsoport, valamint a gazdag felszereltség új szintre emelheti a Hyundai hobbiterepjáróját.


Az új Santa Fe felszereltségében is jelentősen továbblépett elődjén, hiszen akár távolságtartó sebességszabályzó, automata parkolórendszer, fűtött kormánykerék, lejtmenet-vezérlő, illetve aktív sávelhagyásra figyelmeztető berendezés is szerepel az opciós listán. Az új i30 FlexSteer elnevezésű, változtatható rásegítésű szervokormány a Santa Fe modellben is megjelent, a vezető Normál, Sport és Comfort állások között választhat. A biztonsági felszereltségek közé a hat légzsák mellé a térdlégzsák is felkerült, ezenkívül először került beépítésre Hyundai modellbe „aktív motorháztető”, mely egy esetleges gázolásnál megemelkedik, hogy így védje a gyalogost az esetleges sérülésektől.


Az új Santa Fe a tengerentúlon háromféle benzines erőforrással kerül értékesítésre: a Sport kivitelt egy 2 literes T-GDi 268 lóerővel, illetve az előző generációból ismerős 2,4 literes 193 lóerős erőforrással lesz rendelhető, a hosszított változatot viszont egy 3,3 literes, 290 lóerős erőforrás mozgatja. Az erőforrásokhoz hatfokozatú manuális, illetve szintén hatfokozatú automata váltómű kapcsolódhat. A motorokhoz Active Eco program is kapcsolódik, melyet bekapcsolva a motorvezérlés és a sebességváltás lágyabb programra kapcsol, melynek révén akár 7 százalékkal csökkenhet az autó fogyasztása. Mivel a bemutatóra az Egyesült Államokban került sor, így a modellhez rendelhető dízelmotorokról egyelőre nincs információ.


Az új Santa Fe néhány héten belül kapható lesz Dél-Koreában, ahol máris több, mint 3000 megrendelés érkezett a még be sem mutatott modellre. Amerikában először a rövidebb, Sport változat kerül értékesítésre augusztustól, míg ezt a hosszú Santa Fe követi 2013 januárjától. Európában várhatóan az ix35 és az ix55 közé pozícionálva, 2012. nyarának legvégétől kerül forgalomba, ám már Madridban is kiállításra kerül májusban.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei