Hyundai: minden régiónak megfelelőt gyártani


Dél-Korea legnagyobb autóipari vállalata, a Hyundai Motor manapság testreszabott modelleket vezet be, melyek tökéletesen kielégítik az adott régió autóvásárlóinak igényeit. Ilyen a Solaris Oroszországban, illetve az Eon Indiában.

A Hyundai új kompakt autója, a Solaris és a legkisebb modellje, az Eon 10 ezer darabos eladást produkál hónapról hónapra Oroszországban, illetve Indiában. A Solaris a Hyundai stratégiai modellje az orosz piacot, melyet a helyi időjárási, valamint útviszonyok mellett felkészítettek az orosz vezetők vezetési szokásaira is. A szentpétervári üzemben 2010. januárja óta készülő áprilistól már a legjobban fogyó külföldi autóvá lépett elő.


A Hyundai az idei év első két hónapjában 16480 darabot adott el a Solarisból, közel ötször annyi autót, mint tavaly év elején, mielőtt a modellt bevezették volna. A koreai márka jelenleg 8,9 százalékos piaci részesedéssel a második legnagyobb külföldi autógyártó az országban.


A hatalmas piaci siker mögött a márka lokalizációs stratégiája áll. A hosszú és keservesen hideg orosz télben a Solaris olyan felszereltségeket tartalmaz, mint a hidegindítást jobban tűrő akkumulátor, 4 literes ablakmosótartály, szélvédő-jégtelenítő, első ülésfűtés, fűtött külső tükrök. Emellett alapfelszereltségként hosszú élettartamú lámpák is kerültek a Solarisba, mivel a hosszú téli sötétség mellett az orosz vezetők nagy része napközben is használja a tompított fényszórókat. Az első-hátsó sárfogók védik az autót a hó-eltakarítás vegyszereitől, illetve vészfékjelző rendszer is kapható a modellhez, mely a ráfutásos baleseteket hivatott megelőzni.


Indiában 20 százalékos piaci részesedésével a Hyundai a második legnagyobb autógyártó, mely két gyárat működtet a szubkontinens déli részén található Chennai-ban. Az Indiában tavaly októberben bemutatott Eon kisautó, a koreai vállalat eddigi legkisebb és legolcsóbb modellje piaci bevezetését követően az ország egyik legnépszerűbb kisautójává vált, idén februárban pl. 10480 darab fogyott a modellből.


A teljesen új padlólemezre épülő modell ára mindössze 6100 dollár, amely szélesebb rétegek számára teszi elérhetővé a modellt a világ egyik leggyorsabban fejlődő autópiacán. Az alacsony árak ellenére a Hyundai az igazán tetszetős külső és belső formavilággal elsősorban az első autójukra vágyó diákokat, illetve pályakezdőket próbálja megnyerni. A Hyundai kínálat része a Santro (Atos Prime) modell is, melynek különlegessége, hogy magas felépítéséből adódóan akár az Indiában népszerű turbánban is vezethető.

„Az Eon modellt kifejezetten a változatos indiai viszonyok és az indiai vásárlóink speciális igényeinek megfelelően fejlesztettük ki.” – mondta a vállalat. „Az Eon tovább bővíti piaci részesedésünket a India gyorsan fejlődő kisautópiacán.”


A jelenleg az értékesítési adatok alapján az ötödik helyen álló Hyundai csoport nettó nyeresége tavaly 35 százalékot emelkedett 2010-hez képest – mely nagyobb, mint a teljes európai, illetve amerikai autópiac növekedése.

A vállalat jelenleg a „minőségi növekedést” előbbre tartja, mint a mennyiségi gyarapodást, mivel arra számítanak, a 2012-es év globális gazdasági lassulás időszaka lesz. A lokalizációs stratégia így még nagyobb szerepet kaphat a vállalat céljainak elérésében, mivel a fejlett piacok eladási növekedése lassulni látszik, a fejlődő piacok azonban még mindig erőteljes növekedést produkálnak.

Forrás: blogs.ft.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei