Tíz éve történt – Amerikai alapkőletétel


Találtam a fiók mélyén néhány régi Hyundai Motor World nevű magazint, a Hyundai saját, belső felhasználásra készült kiadványát. Ezekből szemezgetek, amolyan nosztalgiából.

2002. április 16-án az alabamai Montgomery-ben ünnepélyes keretek között letették a Hyundai Motor Company első amerikai gyártóbázisának alapkövét. A Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) névre keresztelt létesítmény a város déli részén 6,5 millió négyzetméteres területen épül fel, a 2005-re üzemkész gyáregység beruházási költsége 1 milliárd dollár.

A HMMA most épülő gyára a termelési folyamat összes részegységét magában foglalja, a présüzemtől a karosszériaüzemen és festőüzemen át a végső összeszerelésig. A termelés csúcsán a létesítmény 2000 embernek ad majd munkát, éves kibocsátási kapacitása pedig elérheti a 300 ezer darabot. A termelés várhatóan a Hyundai következő generációs Santa Fe modelljével veszi kezdetét, míg a következő generációs Sonata is csatlakozik majd az itt készülő modellekhez, mely modellekből nagyságrendileg 128 ezret terveznek gyártani a termelés 2005-ös várható kezdetén, míg 2006-ban 217 ezret, illetve 2007-ben 225 ezret.


Az alapkőletételnél Mong-koo Chung, a vállalat elnöke így nyilatkozott: „Alabama a közeli déli kikötőjével és a szintén közeli északi acélüzemével az autóipari beruházások számára tökéletes helyszín.” A most épülő üzem termelésének nagy része az Egyesült Államok piacára kerül, ám jelentős mennyiséget kívánnak Kanadába és más szomszédos országokba exportálni.

A Hyundai azután döntött helyi autógyártó bázis létrehozásáról, miután az elmúlt években jelentős mértékben megnövekedett a márka autói iránti amerikai kereslet. Csak 2001-ben a Hyundai csoport (a KIA vállalattal együtt) 569956 autót értékesített az Egyesült Államokban, mely iparági rekordnak számító 29 százalékkal múlta felül a 2000-es eladási adatot.

A Hyundai kiváló minősítésű munkaereje, stratégia elhelyezkedése, jó minőségben termelő beszállítóihoz való közelsége miatt választotta Montgomery-t az új gyáregységének helyszínéül.

Forrás: Hyundai Motor World, 2002 Summer   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei