Saját hazájában a Lada elvesztheti piacvezető szerepét


A Lada márkájú gépkocsik a márka több, mint 40 éves történelme során állandó jelleggel uralták az orosz autópiacot, ám most nagyon úgy tűnik, hogy egy külföldi márka átveheti a vezető pozíciót a hazai gyártótól.

Az első negyedéves eladások azt mutatják ugyan, hogy a Lada még mindig piacvezető a Kalina modell 27820, illetve a Priora 27433 darabos eladásával, ám a dél-koreai Hyundai eközben 27072 Solaris kompaktot értékesített ugyanazon időszak alatt. Ez azt jelenti, hogy a Solaris csupán 748 autóval maradt el a piacvezető Kalinától.


Ennél is fontosabb azonban, hogy a Solaris eladásai 166 százalékkal emelkedtek az első három hónapban, míg a Kalina értékesítési eredményei 11 százalékkal, a Prioráé pedig 3 százalékkal visszaestek.

A Solaris sikeressége jól tükrözi az orosz autós társadalom fejlődési irányát, mely a hatalmas mennyiségű, ám alap motorizáltságú öregedő Lada modellektől a kifinomultabb külföldi termékek irányába mozdult el.  


A Hyundai Accent modellre épülő Solaris kifejezetten a kelet-európai követelményeknek megfelelő jármű, melyet a gyártó szentpétervári üzemében, helyben szerelnek össze, kifejezetten az orosz piac számára.

Nem a Hyundai az egyetlen koreai gyártó, mely megrengeti az orosz piacot: a KIA szintén remekül szerepelt az eladási listákon, mivel a Rio modelljük 18135 példányban kelt el az első negyedévben, így az ötödik helyen állhat a rangsorban. Közvetlenül előtte, 19597 darabbal áll egy szintén helyben gyártott külföldi termék, a Ford Focus.  


Az összeladások tekintetében a Hyundai a Nissan márkát üldözi, mely a második legerősebb márka a hazai Lada mögött, így a legnagyobb külföldi márka az országban. A Hyundai az első negyedévben 41174 autót adott el, míg a Nissan 42117-et. A különbség mindössze 943 autó. A KIA negyedik helyen áll 39310 darabbal, 7 autóval lekörözve a Nissan partner Renault-ot.


Ám a Lada sem tétlenkedik. A Renault-val nemrég kötött szövetségnek köszönhetően az autógyártó a teljes modellpalettája megújításán fáradozik, melynek első terméke a Dacia Logan MCV-re épülő Largus. A paletta teljes átalakítását 2016-ig ígérik.  

A Renault és a Nissan szintén azon dolgoznak, hogyan és mikor tudják a Lada márkát gyártó AvtoVaz-ban emelni részesedésüket, hogy ezzel vezető befolyást szerezzenek Oroszország legnagyobb autógyártójánál és irányíthassák annak fejlődését.  

És bizony van hová fejlődni. Amíg Nyugat-Európában az eladások 6,4 százalékkal 11,99 millió darabra estek vissza, addig az orosz piac 12 százalékkal 2,8 millió darabra bővült, mely megközelíti a válság előtti, 2008-as 2,9 milliót.

Oroszország tehát továbbra is egy fényes csillag az európai értékesítési régiók egén, ám éppen ez lehet a legnagyobb fenyegetés a domináló Lada számára.

Forrás: autonews.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei