Kemény út vár a Hyundaitól elkülönülő Genesis márkára


A Hyundainak rengeteg munkát kell belefektetnie a Genesis luxusmárkába ahhoz, hogy a prémiumkategória vásárlói valóban elfogadják egyenrangú félként.   

A Hyundai Motor Company nemrég bejelentette, hogy az eddigi Genesis különálló márkanév alatt luxusmárkaként folytatja pályafutását, amely márkanév alatt 2020 végéig összesen hat modellt fognak kínálni. Nem titok, a Hyundai már régóta kacérkodott azzal, hogy luxuskategóriás modelljeit különválassza a márka többi modelljétől és végül úgy határoztak, megkockáztatják ezt a lépést. De vajon elég tiszta az újonnan alakult márka jövőképe? A kemény munka ugyanis csak most jön.    

A Hyundai nagyon pontosan, előre kiszámított apró lépésekkel lépett be a luxusautók piacára, amelynek során a meglévő márkakereskedői hálózatát használta, amelyet felkészítve jelentős költségeket takarított meg, hiszen anélkül kínálta prémium termékeit, hogy ahhoz különálló szervezetet kellett volna létrehoznia. Emellett amolyan bétatesztként évek óta kínálta a márka zászlóshajójának tekintett Equus modelljét. Ezen modell következő generációjával, a Genesis márkanév alatt érkező G90 modellel most az a cél, hogy azzal betörjenek a legnagyobb luxusautók közé, ami nem lesz egyszerű művelet.    


A Hyundai közleménye szerint a márka teljes biztonsággal, magabiztosan lép a következő lépcsőfokra, időt és energiát nem kímélve felmérte és megértette a luxusautót vásárló ügyfelek igényeit azáltal, ahogyan az Equus modell vásárlóit kezelték. Egy új, kifejezetten prémiumautókat megalkotó formatervező részleg megalkotásával pedig a Vision G tanulmányautó formáit továbbfejlesztve megalkotják a Genesis önálló formanyelvét.

Egy luxusmárka felépítéséhez mindenekelőtt azonban időre, kitartásra és türelemre van szükség. Ahogyan az a BMW, az Acura, az Infiniti vagy épp a Lexus esetében történt. A sikeresebb márkáknak volt állandó márkaképük és piacvezető fejlesztéseket mutattak be, nem voltak követők.


Az Equus és a Genesis segítségével a Hyundai megérthette a luxusra vágyó ügyfelek igényeit és eközben emelték a Hyundai márkaképét azzal, hogy a márka erre is képes. A két autó tökéletes bizonyíték arra, hogy a vállalat rendkívül gyorsan tanul és eszerint fejleszti termékeit. Az Auditól például azt is megtanulhatja, hogyan építsen be tömeggyártású alkatrészeket autóiba úgy, hogy eközben a modell mégis elkülönülő és hiteles luxustermék legyen. A Lexustól pedig a platformok megosztását és az ebből fakadó maximális profitabilitást lesheti el a Hyundai.

A Hyundainak sikerülhet valódi luxust kínálni, de csak ha türelmes és van elég tőkéje. Amikor a Toyota bevezette a Lexus márkát, az 1990-es első évben összesen 64 ezer darab kelt el a kínált két modelljéből. Tavaly a Lexus már 310 ezer darabot adott el Amerikában. 2012 és 2014 között a Genesisből és az Equusból összesen mindössze 24 ezer példány talált gazdára az Egyesült Államokban, vagyis hosszú út áll még a Hyundai előtt, ha a Lexus példáját kívánja követni.


Az első Genesis modell bemutatásakor, 2007-ben még nem érett meg az idő egy koreai luxusmárkára, a körülmények egyáltalán nem voltak alkalmasak hozzá. Az sem volt biztos, hogy a Genesis egyáltalán sikeres lehet-e. Most azonban egyre trendibb a luxus, így a ma már sokkal jobbak a lehetőségek a Hyundai bővülése számára – bár az időzítés még nem garantálja a sikert. De a Hyundai már korábban is jól időzítette lépéseit, most pedig elszántan tör a luxuskategória felé.

Forrás: forbes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését