Kemény út vár a Hyundaitól elkülönülő Genesis márkára
A Hyundainak rengeteg munkát kell belefektetnie a Genesis
luxusmárkába ahhoz, hogy a prémiumkategória vásárlói valóban elfogadják
egyenrangú félként.
A Hyundai Motor Company nemrég bejelentette, hogy az eddigi
Genesis különálló márkanév alatt luxusmárkaként folytatja pályafutását, amely márkanév
alatt 2020 végéig összesen hat modellt fognak kínálni. Nem titok, a Hyundai már
régóta kacérkodott azzal, hogy luxuskategóriás modelljeit különválassza a márka
többi modelljétől és végül úgy határoztak, megkockáztatják ezt a lépést. De
vajon elég tiszta az újonnan alakult márka jövőképe? A kemény munka ugyanis
csak most jön.
A Hyundai nagyon pontosan, előre kiszámított apró lépésekkel
lépett be a luxusautók piacára, amelynek során a meglévő márkakereskedői
hálózatát használta, amelyet felkészítve jelentős költségeket takarított meg,
hiszen anélkül kínálta prémium termékeit, hogy ahhoz különálló szervezetet
kellett volna létrehoznia. Emellett amolyan bétatesztként évek óta kínálta a
márka zászlóshajójának tekintett Equus modelljét. Ezen modell következő
generációjával, a Genesis márkanév alatt érkező G90 modellel most az a cél, hogy
azzal betörjenek a legnagyobb luxusautók közé, ami nem lesz egyszerű művelet.
A Hyundai közleménye szerint a márka teljes biztonsággal,
magabiztosan lép a következő lépcsőfokra, időt és energiát nem kímélve felmérte
és megértette a luxusautót vásárló ügyfelek igényeit azáltal, ahogyan az Equus
modell vásárlóit kezelték. Egy új, kifejezetten prémiumautókat megalkotó
formatervező részleg megalkotásával pedig a Vision G tanulmányautó formáit
továbbfejlesztve megalkotják a Genesis önálló formanyelvét.
Egy luxusmárka felépítéséhez mindenekelőtt azonban időre,
kitartásra és türelemre van szükség. Ahogyan az a BMW, az Acura, az Infiniti
vagy épp a Lexus esetében történt. A sikeresebb márkáknak volt állandó
márkaképük és piacvezető fejlesztéseket mutattak be, nem voltak követők.
Az Equus és a Genesis segítségével a Hyundai megérthette a
luxusra vágyó ügyfelek igényeit és eközben emelték a Hyundai márkaképét azzal,
hogy a márka erre is képes. A két autó tökéletes bizonyíték arra, hogy a
vállalat rendkívül gyorsan tanul és eszerint fejleszti termékeit. Az Auditól
például azt is megtanulhatja, hogyan építsen be tömeggyártású alkatrészeket
autóiba úgy, hogy eközben a modell mégis elkülönülő és hiteles luxustermék
legyen. A Lexustól pedig a platformok megosztását és az ebből fakadó maximális
profitabilitást lesheti el a Hyundai.
A Hyundainak sikerülhet valódi luxust kínálni, de csak ha
türelmes és van elég tőkéje. Amikor a Toyota bevezette a Lexus márkát, az
1990-es első évben összesen 64 ezer darab kelt el a kínált két modelljéből.
Tavaly a Lexus már 310 ezer darabot adott el Amerikában. 2012 és 2014 között a
Genesisből és az Equusból összesen mindössze 24 ezer példány talált gazdára az
Egyesült Államokban, vagyis hosszú út áll még a Hyundai előtt, ha a Lexus
példáját kívánja követni.
Az első Genesis modell bemutatásakor, 2007-ben még nem érett
meg az idő egy koreai luxusmárkára, a körülmények egyáltalán nem voltak
alkalmasak hozzá. Az sem volt biztos, hogy a Genesis egyáltalán sikeres
lehet-e. Most azonban egyre trendibb a luxus, így a ma már sokkal jobbak a
lehetőségek a Hyundai bővülése számára – bár az időzítés még nem garantálja a sikert.
De a Hyundai már korábban is jól időzítette lépéseit, most pedig elszántan tör
a luxuskategória felé.
Forrás: forbes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!