A Hyundai örül üzemanyagcellás konkurenseinek
Jövőre a Honda is belép arra az üzemanyagcellás járművek piacára, amelyet eddig a Hyundai Motor és japán versenytársa, a Toyota Motor uralt.
A Honda a 2015-ös Tokiói Autókiállításon mutatta be Clarity
névre keresztelt üzemanyagcellás autóját, amely 700 kilométeres hatótávjával túlmutat
a jelenleg kapható üzemanyagcellás modelleken. A Mirai modellt már gyártó Toyota
az FCV Plust, vállalathoz tartozó Lexus pedig az LF-LC tanulmányautót állította
ki standján. Harmadik japán gyártóként a Nissan bejelentette, hogy 2017-re
gyártásba kerül saját üzemanyagcellás autójuk is.
„A jelenlegi helyzetben, amikor a dízelbotrány kapcsán az
emberek egyre jobban érdeklődnek a környezetbarát autók iránt, mi üdvözöljük
azon vállalatokat, amelyek belépnek az üzemanyagcellás autók piacára, mivel
infrastruktúrájuk és termékeik kevésbé fejlettek, mint az elektromos járműveké”
– mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Az üzemanyagcellás piacon azt gondoljuk,
jobb ha új technológiák, új modellek jönnek létre és így készülünk fel az
infrastruktúra bővítésére, mintha minél több ilyen autó eladására koncentrálnánk.”
A Hyundai Motor a Tucson Fule Cell után még két új
üzemanyagcellás autót kíván bemutatni az évtized végéig, amikorra a technológia
robbanását várják az elemzők.
A vállalat már rendelkezik a technológia leglényegesebb
részének, az üzemanyagcella előállításának technológiájával is. A világ vezető
autógyártói nemrég megkeresték a Hyundai Mabuk fejlesztőközpontját azzal a
kéréssel, hogy számukra is tegyék elérhetővé ezt a technológiát. Ez annyit
jelent, a vállalatnak mind a részegység-gyártók, mind pedig a kész járművek
között sikerült megalapoznia saját technológiai vezető szerepét.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!