A Hyundai Motorsport harmadik helyen zárta az idei szezont


A Hyundai versenycsapatának két tagja is az első ötben végzett a Walesi-ralin, amelynek végén a gyártói ranglista harmadik helyet szerezte meg.  

A Hyundai Motorsport csapatának két pilótája is a legjobb ötben zárta második WRC szezonját a szezonzáró Walesi-ralin. A csapat egész évben hatalmas küzdelmet vívott a konstruktőri bajnokság második helyéért, ám a szezon utolsó ralijának végeredménye sem volt elég, így a Hyundai Motorsport a Citroentől hat ponttal lemaradva a harmadik helyen végzett.     


Dani Sordo és Hayden Paddon szinte minden probléma nélkül futott be a célba, amellyel megszerezték a negyedik, illetve ötödik helyezést, Tjierry Neuville és Kevin Abbring viszont idő előtt voltak kénytelen befejezni versenyüket.  


Dani elszántan lendült túl a hétvége nehézségein, így egyenletes teljesítményével megszerezte a negyedik helyet. Ezzel Sordo már második alkalommal végzett az első négyben, miután hazai pályán, Spanyolországban dobogós helyezést ért el.


„Összességében jó hétvégénk volt és eléggé boldog lehetek a teljesítményünkben itt, Walesben” – mondta Sordo. „Persze csalódottak is vagyunk azért, mert nem sikerült megszereznünk a második helyezést a csapat-világbajnokságban, de többet igazán nem tehettünk. Ezek a walesi szakaszok nagyon kemények, így elégedettek lehetünk azzal, ahogyan legyűrtük azokat. Nem akartunk túl nagy kockázatot vállalni, de tudtuk, hogy kordában kell tartanunk a lendületünket és készen kellett állnunk a problémák megoldására. A végére sikerült megszereznünk a negyedik helyezést, amivel elégedettnek kell lennünk. Volt egy jó második évünk, amiben szeretnénk megköszönni a csapat kemény munkáját. Persze a spanyolországi dobogós hely volt a legszebb de ezt a hétvégét is élveztem, most pedig készülünk a következő szezonra.”


Hayden Paddon szintén szilárdan vezette be autóját az ötödik helyre, a helyi Elfyn Evanstól megszerzett előnyével.


„Ez egy nehéz hétvége volt, de a végére bejutottunk az első ötbe” – mondta Paddon. „Az utolsó nap már tudtuk, hogy nehéz lesz megszereznünk a második helyet a Citroen előtt és így is lett. Azt hiszem, a szezon végén elégedettek lehetünk az eredménnyel. Ezek a walesi szakaszok nagyon kemények, nehéz tapadást találni, így egyik napról a másikra próbáltunk fejleszteni. Ez ismét egy értékes hétvége volt, ami egy pozitív szezont zárt. A Francia-rali dobogója volt a legszebb élmény. Több eredményünk is lehetett volna, de jó lendületben voltunk az év során, amit továbbviszünk 2016-ra. Köszönjük mindenkinek a Motorsport csapatában egész évben végzett remek munkáját.”


A 20-as rajszámú Hyundai i20 WRC-t vezető Neuville viharos napot élt át szombaton. A korábbi napok nehézségeit két szakaszgyőzelem feledtette, ám a remek lendületet a 11. szakaszon egy borulás és a bukókeret sérülése törte meg, amely után nem folytathatták versenyüket.   


„A pénteki csalódások után remekül indult a napunk” – mondja Neuville. „Jó ritmust találtunk és az autó is jól működött, így a sebességünk visszaszerzésével célunk szerint keményen nyomtuk volna a nap hátralévő részében. Nagyon jó volt két szakaszgyőzelmet szerezni mindjárt a legelején. A 9. szakaszon vesztettem egy kis időt, amikor egy olyan tócsába mentem, ami tele volt vízzel és megütöttem a kereket. Ugyanez történt a 11. szakaszon, és egy kanyarkijáratnál kicsit korábban adtam gázt, az autó pedig csúszni kezdett. Keresztbeálltunk, eltaláltuk az út szélén álló néhány fát és felborultunk. A szezonban voltak jó és rossz dolgok, néha nem volt szerencsénk. Egyrészt örülök, hogy véget ért egy olyan év, amilyenre nem számítottunk, így nem maradt más, mint a tapasztalatokat összegezve legközelebb jobban teljesíteni. Mostantól a következő szezonra koncentrálhatunk és teljesen újratölteni.”


A fiatal Kevin Abbring már pénteken kénytelen volt feladni a versenyt, mert a harmadik szakaszon autója hűtőrendszerében olyan mértékű sérülés keletkezett, amely miatt másnap sem tudta folytatni a küzdelmet.


„Ez egyértelműen nem az a befejezés, ahogyan szerettük volna lezárni ezt a szezont” – mondta Abbring. „Óvatosan kezdtünk a nyitószakaszon, ahol a tapadás jobb volt, mint azt vártuk. A második szakaszon már növeltük a lendületet és jobban éreztük az autót. Tudtuk, hogy nem vagyunk olyan szinten, mint az élen haladók, mivel az itinerünk teljesen új volt, de reméltük, hogy folyamatosan tudunk fejlődni. A délelőtt utolsó szakasza jól indult, de a vége előtt meg kellett állnunk egy hűtőszivárgás miatt. Megpróbáltunk továbbmenni, de ez nem volt lehetséges. Sajnos a szivárgás túl nagy volt ahhoz, hogy folytathattuk volna a versenyt. Csalódottan zárjuk ezt az évet, de rengeteget tanultam a Hyundai Motorsport WRC programjában, ami remek alapot képez majd a jövőre nézve. Köszönjük a csapatnak a lehetőséget!”


A Hyundai Motorsport második szezonjában a tavalyi tapasztalatokra építve idén is sokat fejlődött. A csapat konzisztensen versenyképes maradt az egész szezonban, végig küzdelemben a konstruktőri világbajnokság második helyezéséért.  


„Ez kétségtelenül eseményekkel teli rali volt” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Egy olyan verseny volt, amely kitűnően példázza a WRC rajongói számára kínált kihívást, izgalmat és kiszámíthatatlanságot. A Walesi-rali mindig kemény és ez a hétvége emlékeztetett is rá, milyen kihívásokkal teli lehet. A negyedik és ötödik helyezés nagyon dicséretes eredmény. Nem volt elég ugyan ahhoz, hogy legyőzzük a Citroent, de a legjobbat nyújtottuk és a legvégéig küzdöttünk. A tapasztaltabb riválisokkal szemben második WRC szezonunkkal szerintem elégedettek lehetünk azzal, amit elértünk. Négy dobogós helyezést értünk el három ralin és egy verseny kivételével összességében a legjobb ötben végeztünk. Ez számomra  a teljesítményszintünk fejlődését mutatja. Több szakaszgyőzelmünk volt idén és közelebb végeztünk az élen állókhoz, miközben minden ralival nőtt hitünk és agressziónk. Az egész csapatnak és a pilótáknak egész éves erőfeszítéseit és a világ minden Hyundai támogatójának köszönöm. Elkezdődött a visszaszámlálás a 2016-os szezonra!

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését