Hét éve termel a Hyundai cseh gyára


Immár hét éve annak, hogy 2008 novemberében legördült a futószalagról az első Európában gyártott Hyundai modell, amelyet azóta csaknem 1,8 millió jármű követett.

Hét évvel ezelőtt, 2008 november 3-án Martin Riman akkori ipari miniszter, a régió akkori vezetője részvételével szalagátvágási ceremónián megnyitották Európa egyik legmodernebb autógyárát és egy fehér színű Hyundai i30 legördülésével megkezdődött a Hyundai Motor Manufacturing Czech termelése.  


A Hyundai i30 ötajtós és kombikarosszériás változatának termelése mellett 2009 novembere és 2011 júniusa között itt készült a Kia Venga is, amelynek gyártását később a Kia Motors Slovakia zsolnai üzemébe helyeztek át. Ugyanekkortól kezdődött az ix35 sorozatgyártása Nosovicében, amely a Hyundai gyárának eddigi legsikeresebb modelljévé vált – a népszerű hobbiterepjáróból 603 ezer példány készült Nosovicében.    


A jelenlegi termelés egyik legnagyobb pillére a 2012 januárja óta készülő második generációs Hyundai i30, amelyet ötajtós, kombi és háromajtós változatban, illetve idén januártól már turbós benzinmotorral is gyártanak. A Hyundai márka történetében 2013-ban ez a modell elsőként került be a legelőkelőbb autóipari elismerése, az Év Autója döntőjébe. A 2010 szeptembere óta itt készülő ix20 mellé idén júniusban megérkezett az ix35-öt leváltó új Tucson is, amelynek minden várakozást meghaladó kereslete volt egyik oka annak, hogy az üzem termelési kapacitását 10 százalékkal, 300 ezerről 330 ezerre bővítették.  


A HMMC nosovicei üzemében hét év alatt összesen 1 777600 új autó készült. Az i30 első generációjából 371 500 db, a Kia Vengából 82 700 db, a Hyundai ix20-ból 212 200 db, a Hyundai ix35-ből 603 ezer db, az i30 második generációjából 430 ezer db és a Hyundai Tucsonból eddig 78 200 db készült idén október végéig.


Ha a Nosovicében eddig előállított autókat egymás mögé parkolnánk, a 7 641 kilométeres sor elérne Nosovicétől egészen Kína keleti partjáig – a koreai Szöulhoz viszont hiányzik még 400 kilométer. Míg az első egymillió jármű legyártására 2013 májusában, négy és fél évvel a termelés beindítása után került sor, a kétmilliomodik példány várhatóan a jövő év második felében, azaz három és negyed évvel az első milliós jubileum után készül el.


És hová került ennyi autó? Az export célországok száma folyamatosan növekedett az elmúlt hét év során, amelyben mostanra 60 ország szerepel. Mivel a HMMC gyakorlatilag a Hyundai egyetlen Európai Uniós gyára, ezért a termelés java része az európai piacokra került. A Nosovicében készült autók azonban olyan egzotikus és messzi országokba is eljutnak, mint Ausztrália, Dél-Afrika, Mexikó és Szaúd-Arábia.


A cseh piacra összesen 70 700 itt készült Hyundai jármű került, ami a termelés 3,8 százalékát teszi ki, míg a maradék 96,2 százalékot exportálják. A Hyundai modellek hazai népszerűségének növekedésével a márka piaci részesedése folyamatosan növekedve mostanra elérte az 5 százalékot a cseh autópiacon.


A Hyundai Motor Manufacturing Czech fennállása során számos elismerésben részesült. Már 2007-ben megkapta az „Év Befektetése” címet, 2013 óta, vagyis az elmúlt három évben pedig elnyerte az „Év Munkáltatója” díjat is az 5 ezer fő alatt foglalkoztató munkáltatók között. A Cseh Autógyártók Szövetsége 2011 óta minden évben a HMMC-nek ítéli az „Év Vállalata” címet, kétszer kapta meg a Nemzeti Minőségi Díjat, de elismerték a gyár környezetvédelmi rendszerét és díjazták a munkavállalók biztonságos munkavégzését is.     


A HMMC az ország egyik legfőbb munkáltatójaként a Cseh gazdaság egyik fontos motorja is. a Hyundainál összesen 3 400 főt foglalkoztatnak közvetlenül, akik 97 százaléka cseh állampolgár. Számos koreai beszállító követte a Hyundai beruházását a Morva-Sziléziai régióban, akik további 7 ezer ember számára biztosítanak munkát, így a „Hyundai Projekt” közvetlenül csaknem 10 500 munkahelyet teremtett és további százak dolgoznak a kapcsolódó szolgáltatások, pl. biztonsági őrzés, takarítás, ellátás területén. A HMMC gazdasági hatásai jóval túlmutatnak a régión, mivel tavaly a Hyundai volt az ötödik legnagyobb adófizető úgy, hogy a Hyundai fizette a legnagyobb tételt az ipari termelő vállalatok között.


Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését