Hibrid hajtásláncot és új váltót mutatott be a Hyundai
A Hyundai Motor a Nemzetközi Hajtáslánc Konferencián mutatta
be hibridekhez fejlesztett 1,6 literes erőforrását és vadonatúj nyolcfokozatú
váltóját.
A vadonatúj Kappa 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses
benzinmotort úgy alkották meg, hogy nagyobb teljesítménye mellett alacsony
károsanyag-kibocsátásával és kisebb előállítási költségeivel megfeleljen az
egyre bővülő középkategóriás hibridek és plug-in hibridek erőforrásaként. A 2016
elejétől kapható új erőforrás a vállalat történetének első Atkinson-ciklussal
is működő benzinmotorja, amely hűtött kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és hosszlöketet
kapott azért, hogy maximalizálják a termikus hatásfokot.
Az új technológiák bevezetésével az 1,6-os benzinmotor
termikus hatékonyságát a kategória átlagos 30 százalékos szintjéről 40
százalékra sikerült növelni. Az erőforrás teljesítménye 105 lóerő, míg maximális
forgatónyomatéka 147 Nm. A végleges autó teljesítménye azonban ennél nagyobb
lesz, hiszen a hajtáslánchoz egy eddig meg nem nevezett teljesítményű
elektromotor is kapcsolódik majd, amely hibridként, illetve plug-in hibridként
kerül majd 2016-ban piacra.
A Hyundai emellett
fronthajtásos modelljeihez kifejlesztett egy vadonatúj, nyolcfokozatú automata
váltóművet is. Az új egység a gyártó szerint 7,3 százalékkal takarékosabb
üzemet biztosít a jelenleg elérhető hatfokozatú automatához képest, ráadásul
annál 3,5 kilogrammal könnyebb is.
A jobb vezethetőséget és finomabb váltást ígérő váltót a
Hyundai Motor új opcióként kínálja majd a Lambda, Theta Turbo GDI és a CRDi R
motorcsaládhoz, amely erőforrásokat a vállalat felső- és luxuskategóriás
modelljeibe építenek majd be.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!