Bővül a Hyundai turbómotor-palettája
A Hyundai bemutatta vadonatúj 1,4-es turbófeltöltős
benzinmotorját, amely kisebb tömegével, nagyobb teljesítményével és alacsonyabb
fogyasztásával tökéletesen illeszkedik a gyártó megújult motorpalettájába.
A Hyundai Motor fokozatosan, lépésről lépésre vezeti be új
generációs erőforrásait. Az új motorcsalád első tagja a Veloster Turboban
debütált 1,6-os T-GDI volt, amely mára már megtalálható az i30 Turboban és a
Tucsonhoz is rendelhetővé vált. Az idei év végétől pedig hasonlóan fokozatosan
kerül bevezetésre az 1,0 literes T-GDI, amely 100 és 120 lóerős
teljesítményszinttel most az i20-ban debütál, de abban is biztosak lehetünk,
hogy később más típusok (pl. az i30, Elantra) is megkaphatják ezt az
erőforrást.
A márka legújabb fejlesztése az 1,0 és az 1,6 literes T-GDI
erőforrások közé illeszkedő 1,4-es motor, amely 140 lóerős teljesítménye és 242
Nm maximális nyomatéka ellenére lényegesen könnyebb, mint a korábbi generációs
Gamma 1,4 literes, 100 lóerős szívómotor volt, ráadásul az újratervezett
turbófeltöltőnek köszönhetőn az új generációs erőforrás közvetlenebb gázreakciót
és nagyobb alacsony fordulaton jelentkező nyomatékot tesz lehetővé.
„Az új kis benzinmotorunk előnyei egyértelműek – kompakt,
könnyebb, gazdaságosabb és különböző teljesítményükkel továbbra is
rugalmasságot jelent vásárlóink számára. Mérnökeinknek sikerült a vezetési
élmény csorbítása nélkül csökkenteniük a fogyasztást és a
károsanyag-kibocsátást, amellyel autóink szerénységük mellett is lehetnek” –
mondja Dr. Michael Winkler, a rüsselsheimi Hyundai Motor Európai
Fejlesztőközpontjának Erőforrás-fejlesztési vezetője.
Az 1 353 köbcentis négyhengeres, turbófeltöltős
benzines motor lényegesen könnyebb, mint elődje, az 1,4-es Gamma erőforrás. Az új
egység alaptömege 14 kilogrammal kisebb és jobb fogyasztása mellett erősebbé is
vált, maximális teljesítménye 140 lóerő, nyomatékmaximuma pedig 242 Nm.
Az új Kappa T-GDI motorhoz egy nagynyomású turbófeltöltőt
építettek a kipufogó-csatornába, amellyel növelték a működési hatékonyságot. Az
áthelyezett és áttervezett turbó így közvetlenebb reakciót és alacsonyabb
fordulaton nagyobb nyomatékot képes generálni. A motor közvetlenül a hengerekbe
fecskendezi az üzemanyagot, amely jobb égésével növeli a teljesítményt,
amellett pedig javítja a motor gazdaságosságát.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!