Bővül a Hyundai turbómotor-palettája


A Hyundai bemutatta vadonatúj 1,4-es turbófeltöltős benzinmotorját, amely kisebb tömegével, nagyobb teljesítményével és alacsonyabb fogyasztásával tökéletesen illeszkedik a gyártó megújult motorpalettájába.

A Hyundai Motor fokozatosan, lépésről lépésre vezeti be új generációs erőforrásait. Az új motorcsalád első tagja a Veloster Turboban debütált 1,6-os T-GDI volt, amely mára már megtalálható az i30 Turboban és a Tucsonhoz is rendelhetővé vált. Az idei év végétől pedig hasonlóan fokozatosan kerül bevezetésre az 1,0 literes T-GDI, amely 100 és 120 lóerős teljesítményszinttel most az i20-ban debütál, de abban is biztosak lehetünk, hogy később más típusok (pl. az i30, Elantra) is megkaphatják ezt az erőforrást.

A márka legújabb fejlesztése az 1,0 és az 1,6 literes T-GDI erőforrások közé illeszkedő 1,4-es motor, amely 140 lóerős teljesítménye és 242 Nm maximális nyomatéka ellenére lényegesen könnyebb, mint a korábbi generációs Gamma 1,4 literes, 100 lóerős szívómotor volt, ráadásul az újratervezett turbófeltöltőnek köszönhetőn az új generációs erőforrás közvetlenebb gázreakciót és nagyobb alacsony fordulaton jelentkező nyomatékot tesz lehetővé.   


„Az új kis benzinmotorunk előnyei egyértelműek – kompakt, könnyebb, gazdaságosabb és különböző teljesítményükkel továbbra is rugalmasságot jelent vásárlóink számára. Mérnökeinknek sikerült a vezetési élmény csorbítása nélkül csökkenteniük a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, amellyel autóink szerénységük mellett is lehetnek” – mondja Dr. Michael Winkler, a rüsselsheimi Hyundai Motor Európai Fejlesztőközpontjának Erőforrás-fejlesztési vezetője.  

Az 1 353 köbcentis négyhengeres, turbófeltöltős benzines motor lényegesen könnyebb, mint elődje, az 1,4-es Gamma erőforrás. Az új egység alaptömege 14 kilogrammal kisebb és jobb fogyasztása mellett erősebbé is vált, maximális teljesítménye 140 lóerő, nyomatékmaximuma pedig 242 Nm.

Az új Kappa T-GDI motorhoz egy nagynyomású turbófeltöltőt építettek a kipufogó-csatornába, amellyel növelték a működési hatékonyságot. Az áthelyezett és áttervezett turbó így közvetlenebb reakciót és alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomatékot képes generálni. A motor közvetlenül a hengerekbe fecskendezi az üzemanyagot, amely jobb égésével növeli a teljesítményt, amellett pedig javítja a motor gazdaságosságát.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését