Újabb részletek a Hyundai új luxusautójáról


A Hyundai Motor a hazai média képviselőinek már megmutatta vadonatúj Genesis EQ900 modelljét, amelyről néhány részletet is elárult. 

A Hyundai azt várja új luxusmárkájától, hogy segítségével a luxusautók között is megvesse lábát. „Úgy döntöttünk, a tervezettnél előbb mutatjuk be új luxusautónkat azért, hogy kíváncsi vásárlóink mielőbb láthassák új márkánkat. Most pedig azok számára nyújtunk alternatívát, akiknek saját elégedettségük fontosabb, mint a külvilág véleménye.” – mondta Woong-chul Yang, a a Hyundai Motor alelnök e a koreai Hwaesongban található fejlesztőközpontban. „A továbbiakban G80 és G70 néven újabb limuzinokat adunk a kínálathoz, amely mellett lesz hobbiterepjáró és sportkupé is azért, hogy teljessé tegyük a Genesis luxusmárka világát.”


Az új Genesis EQ900 megörökölte az Equus platformját, amit úgy alakítottak át, hogy „sportos élmény legyen vezetni”. Az „emberközpontú luxus” fő koncepcióján belül „teljes biztonsági csomag”, „elsőrangú kényelem” és „kifinomult teljesítmény”jellemzi az új luxusautót, amelynek számos felszerelése azonos szintre emeli az EQ900-at a globális konkurensekkel, mint az S-osztály, a BMW 7-es, vagy az Audi A8.

A legérdekesebb felszerelés valószínűleg a közel autonóm vezetést lehetővé tévő Országúti Vezetéssegéd lesz. Ezt bekapcsolva a vezetőnek nincs szüksége kormányozni, vagy bármilyen módon beleavatkozni az autó haladásába, hiszen az automatikusan működik, beállítja pl. a biztonságos követési távolságot az előtte haladótól. A továbbfejlesztett hátsó jelzőrendszernek köszönhetően a rendszer a hátulról érkező veszélyt is képes felismerni és reagálni.


„A Blue Link telematikai rendszerünkön keresztül a légzsákok aktiválása alapján automatikus vészjelzésre is van lehetőség” – mondta Jang Rag ügyvezető alelnök, aki a projektet felügyelte.


A Genesis EQ900 az elődhöz hasonlóan kétféle karosszériával készül: a normál változat 5 205 milliméteres hosszal és 3 160 milliméteres tengelytávval, míg a hosszabb Limousine változat 5 495 milliméteres hosszúsággal és 3 450 milliméteres tengelytávval rendelkezik majd. Természetesen az EQ900 is fejlett nagy szakítószilárdságú acélokat kapott, amelyek aránya eléri az 51,7 százalékot, valamint a karosszéria 19 kulcsfontosságú területén alkalmaztak forradalmi, 900 fokos forró préselési technológiát.

A külső formát a hatszögletű hűtőmaszk és a futurisztikus fényszórók határozzák meg, a karosszéria vonalvezetése pedig az elődénél sokkal könnyedebb, mégis jóval elegánsabb, mint korábban.  


Belül sokat dolgoztak az új rendszerű „ERGO” üléseken, amelyek a legjobb vezetési pozíciót képesek kínálni, miközben számos relaxációs funkciót is nyújthat az utasok számára. Az „Első osztályú VIP ülések” a könyöktámasz egyik kapcsolójának megnyomásával állíthatóak relaxációs, olvasási vagy filmnézési pozíciókba. Ezen EGO ülésrendszer kényelmi és gerincvédelmi rendszerét a német Aktion Gesunder Rücken civil csoport is akkreditálta. 

Az új 3,3 literes, turbófeltöltős V6 T-GDI benzinmotor akár 6 ezres fordulaton is képes dolgozni, az autóhoz továbbfejlesztett nyolcfokozatú automata pedig akár kétféle, „sofőr” vagy „saját vezető” üzemmódban is képes dolgozni annak függvényében, hogy kényelmes kikapcsolódás, vagy a teljesítmény élvezete fontosabb. A Hyundai Állítható Felfüggesztési Rendszeréhez (HVCS) kínált automatikus összkerékhajtási rendszer pedig tovább növeli az úttartást és a biztonságot.  


„Minden lehetséges koreai úttípuson teszteltük az új autót, beleértve a legkisebb rázóköveket és úthibákat. Ez persze csak a koreai változat, de ugyanilyen alapos teszteken ment át a globális változat is” – mondta Chung-yul Hwang, a vállalat alelnöke.

Az új Genesis EQ900 modell árát egyelőre még nem hozták nyilvánosságra, azt várhatóan csak a decemberi bemutató után közlik majd.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését