Újabb részletek a Hyundai új luxusautójáról
A Hyundai Motor a hazai média képviselőinek már megmutatta
vadonatúj Genesis EQ900 modelljét, amelyről néhány részletet is elárult.
A Hyundai azt várja új luxusmárkájától, hogy segítségével a
luxusautók között is megvesse lábát. „Úgy döntöttünk, a tervezettnél előbb
mutatjuk be új luxusautónkat azért, hogy kíváncsi vásárlóink mielőbb láthassák
új márkánkat. Most pedig azok számára nyújtunk alternatívát, akiknek saját
elégedettségük fontosabb, mint a külvilág véleménye.” – mondta Woong-chul Yang,
a a Hyundai Motor alelnök e a koreai Hwaesongban található fejlesztőközpontban.
„A továbbiakban G80 és G70 néven újabb limuzinokat adunk a kínálathoz, amely
mellett lesz hobbiterepjáró és sportkupé is azért, hogy teljessé tegyük a
Genesis luxusmárka világát.”
Az új Genesis EQ900 megörökölte az Equus platformját, amit
úgy alakítottak át, hogy „sportos élmény legyen vezetni”. Az „emberközpontú
luxus” fő koncepcióján belül „teljes biztonsági csomag”, „elsőrangú kényelem” és
„kifinomult teljesítmény”jellemzi az új luxusautót, amelynek számos
felszerelése azonos szintre emeli az EQ900-at a globális konkurensekkel, mint
az S-osztály, a BMW 7-es, vagy az Audi A8.
A legérdekesebb felszerelés valószínűleg a közel autonóm
vezetést lehetővé tévő Országúti Vezetéssegéd lesz. Ezt bekapcsolva a vezetőnek
nincs szüksége kormányozni, vagy bármilyen módon beleavatkozni az autó
haladásába, hiszen az automatikusan működik, beállítja pl. a biztonságos
követési távolságot az előtte haladótól. A továbbfejlesztett hátsó
jelzőrendszernek köszönhetően a rendszer a hátulról érkező veszélyt is képes
felismerni és reagálni.
„A Blue Link telematikai rendszerünkön keresztül a légzsákok
aktiválása alapján automatikus vészjelzésre is van lehetőség” – mondta Jang Rag
ügyvezető alelnök, aki a projektet felügyelte.
A Genesis EQ900 az elődhöz hasonlóan kétféle karosszériával
készül: a normál változat 5 205 milliméteres hosszal és 3 160
milliméteres tengelytávval, míg a hosszabb Limousine változat 5 495 milliméteres
hosszúsággal és 3 450 milliméteres tengelytávval rendelkezik majd.
Természetesen az EQ900 is fejlett nagy szakítószilárdságú acélokat kapott,
amelyek aránya eléri az 51,7 százalékot, valamint a karosszéria 19
kulcsfontosságú területén alkalmaztak forradalmi, 900 fokos forró préselési
technológiát.
A külső formát a hatszögletű hűtőmaszk és a futurisztikus
fényszórók határozzák meg, a karosszéria vonalvezetése pedig az elődénél sokkal
könnyedebb, mégis jóval elegánsabb, mint korábban.
Belül sokat dolgoztak az új rendszerű „ERGO” üléseken,
amelyek a legjobb vezetési pozíciót képesek kínálni, miközben számos relaxációs
funkciót is nyújthat az utasok számára. Az „Első osztályú VIP ülések” a
könyöktámasz egyik kapcsolójának megnyomásával állíthatóak relaxációs, olvasási
vagy filmnézési pozíciókba. Ezen EGO ülésrendszer kényelmi és gerincvédelmi
rendszerét a német Aktion Gesunder Rücken civil csoport is akkreditálta.
Az új 3,3 literes, turbófeltöltős V6 T-GDI benzinmotor akár
6 ezres fordulaton is képes dolgozni, az autóhoz továbbfejlesztett nyolcfokozatú
automata pedig akár kétféle, „sofőr” vagy „saját vezető” üzemmódban is képes
dolgozni annak függvényében, hogy kényelmes kikapcsolódás, vagy a teljesítmény
élvezete fontosabb. A Hyundai Állítható Felfüggesztési Rendszeréhez (HVCS)
kínált automatikus összkerékhajtási rendszer pedig tovább növeli az úttartást
és a biztonságot.
„Minden lehetséges koreai úttípuson teszteltük az új autót,
beleértve a legkisebb rázóköveket és úthibákat. Ez persze csak a koreai
változat, de ugyanilyen alapos teszteken ment át a globális változat is” –
mondta Chung-yul Hwang, a vállalat alelnöke.
Az új Genesis EQ900 modell árát egyelőre még nem hozták
nyilvánosságra, azt várhatóan csak a decemberi bemutató után közlik majd.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!