A maszk mögött - Hyundai i30 1.6 CRDi DCT


Új hűtőmaszkot öltött magára a Hyundai kompakt modellje, az i30 pedig ebből az alkalomból erősebb dízelmotort és duplakuplungos automatizált váltót is kapott.

A három éve bemutatott i30 a kompaktkategória egyik tévedhetetlen választása, ami iránt most kisebb ráncfelvarrással kelti fel az érdeklődést a Hyundai. A háromféle új fényezés közül narancssárgában pompázó karosszéria szinte alig változott, az egyetlen újdonságot a márka stíluselemének számító, nagyméretű, hatszögletű hűtőmaszk jelenti. A hűtőrácsot a ködfényszóró és a LED-es nappali menetfény fogja közre, ami szériatartozék, a hátsó lámpa azonban csak a legdrágább kivitelben lehet LED-es. 


A modellfrissítéssel az 1,6 literes dízelmotor erősebb kivitelének teljesítménye 128-ról 136 lóerőre növekedett, és a hatfokozatú bolygóműves automata helyett elérhetővé vált hozzá a Hyundai újonnan fejlesztett hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltója. 


A megújult dízellel igen jó erőben van a koreai kompakt, nem jelent gondot egy-egy előzés, és autópályán is magabiztosan halad. A legnagyobb előrelépést azonban nem is a korábbinál kisebb fordulaton elérhető nagyobb nyomaték, hanem az új DCT váltó jelenti. A hétfokozatú egység rendkívül finoman kapcsol, bár gyors visszakapcsolásnál nincs mindig a helyzet magaslatán (ilyenkor egyébként kézi kapcsolásra is lehetőség van). Parkolásnál vagy megfordulásnál az előre- és hátramenet között váltás azonban rángatás nélkül megy, sokkal simábban, mint a hasonló váltóval szerelt Volkswagenekben. 


Míg a régi automata valósággal pazarolta az üzemanyagot, hiszen városban még a gyári adatok szerint is három literrel többet fogyasztott a kézi váltós i30-nál, addig az új egység csak fél literes többletet jelent. A gyári értékeket ugyan nem sikerült megközelíteni az ötszáz kilométeres teszten, de az autópályás és városi használat során mért 5,7 literes átlag nem olyan rossz egy ilyen erős automata típustól. 


A városi használat során jól jön, hogy a kormányzás rásegítése továbbra is három fokozatban állítható, a fokozott zajszigetelés pedig végképp ideális családi utazóautóvá teszi a Hyundai kompaktját.

Vezetés: 4
Utastér: 4
Költségek: 4

Tetszett: Tágas utastér, jó menetkomfort, rugalmas dízelmotor, finom automatizált váltó, ötéves korlátlan garancia
Nem tetszett: Hiányzó vezetéssegítő rendszerek
Szerintünk: A család kedvence lehet

A tesztelt modell ára: 6 517 000 Ft*
Alapár: 5 199 000 Ft*
* akciós ár


Hyundai i30 1.6 CRDi DCT
Motor: négyhengeres turbódízel
Hengerűrtartalom: 1582 cm3
Teljesítmény: 136 LE 4000/min
Nyomaték: 300 Nm 1750–2500/min
Hajtás: elsőkerék-hajtás
Sebességváltó: hétfokozatú duplakuplungos

Hossz/szél./mag.: 4300/1780/1465 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1571 mm
Saját/össztömeg: 1291/1940 kg
Csomagtartó: 378/1316 l
Üzemanyagtartály: 53 l
Gumiabroncs: 205/55 R16

Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s
Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 4,6/3,9/4,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 109 g/km
Tesztfogyasztás (átlag): 5,7 l/100 km
Garancia: 5 év, km-korlát nélkül

Forrás: Autó és Stílus magazin 2015. október-november

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését