Múzeumba kerül a Hyundai forradalmi technológiája


A Hyundai Motor üzemanyagcellás autóinak néhány példányát Európa fontosabb nagyvárosainak múzeumai részére adományozta.

A Hyundai Motor úttörőnek számító hidrogénnel üzemelő tüzelőanyag-cellás technológiáját évente több mint 2,5 millió látogatónak mutathatja be, amellyel kiemelheti a Hyundai márka innovatív szellemiségét is. A vállalat ugyanis Ausztria, Dánia és Németország főbb közlekedési és műszaki múzeumai részére az ix35 Fuel Cell modell négy olyan korábbi példányát adományozta, amelyek 2012-es regisztrációja óta már több mint 250 ezer kilométert tettek meg Európa különböző útjain. A fontosabb technológiai vívmányokkal együtt kiállításra kerülő modellekkel a Hyundai az üzemanyagcellás technológia előnyeit is be kívánja mutatni.   


A Hyundai Motor a világ első olyan tömeggyártója, amely sorozatban gyártja és a piacon értékesíti is üzemanyagcellás modelljét. A múzeumoknak adományozott üzemanyagcellás prototípusok jelentős szerepet játszottak a hidrogén technológia fejlesztésében, amelyek segítségével az ix35 Fuel Cell a legelérhetőbb és legnépszerűbb üzemanyagcellás autóvá válhatott Európában.  


„A Hyundai Motor úttörő szerepet játszik az alternatív erőforrások területén, így az üzemanyagcellás elektromos jármű fontos lépés az autóipar fejlődésében” – mondja Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe vezetője. „Azzal, hogy ezt a technológiát megosztjuk Európa vezető múzeumaival, segíthetjük közelebb hozni ezt az innovatív technológiát vásárlók millióihoz és bemutathatjuk az ix35 Fuel Cell hatékonyságát és praktikumát.”


Az ix35 Fuel Cell modelleket a bécsi Technikai Múzeum, a koppenhágai Dán Technikai Múzeum, a berlini Német Technikai Múzeum és a Hohenlohe Német Autómúzeumban állítják majd ki.


Az ix35 Fuel Cell mostani generációját összesen 11 európai országban lehet megvásárolni. Az autót egy 136 lóerős elektromos motorral szerelték fel, amelynek végsebessége 160 km/óra, hatótávja pedig nagyjából 600 kilométer megtételére elegendő. Az autó menet közben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat – mindössze vízpára távozik a kipufogóból.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését