Amerikába is megérkezett a vadonatúj Hyundai Elantra
A Hyundai az idei Los Angelesi Autószalonon mutatta be a hatodik
generációs Elantra modellt, amely számtalan biztonsági és kényelmi kiegészítője
mellett egy vadonatúj turbómotorral is gazdagodott.
Minden idők legnépszerűbb Hyundai modelljeként a hatodik
nemzedékébe lépett új Elantra elődjének díjnyertes formulájára és sikereire
építve merész aerodinamikus formatervével, kifinomult stílusával, vadonatúj
gazdaságos motorjaival, jobb rugózási kényelemmel, zajcsillapítással és a
kategóriáján is túlmutató biztonsági felszereltségével erős értékajánlatot
képvisel.
A dél-koreai Ulsan mellett hamarosan az amerikai Alabamában
is gyártásba kerülő új Elantra kategóriájában elsőként kínált prémium kényelmi
és biztonsági technológiáival a kompakt modellkategórián túlmutat és a gyártó
szerint mind az IIHS Top Safety Pick+, mind a NHTSA által végrehajtott
törésteszteken a legjobb, 5 csillagos eredményre számíthat.
„Mindannyian tudjuk, hogy a jó dolgok kicsiben érkeznek… és
ez az Elantra” – mondta Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America
elnök-vezérigazgatója a bemutatón. Zuchowski szerint az Amerikában kompakt
limuzin kategóriába sorolt autót mind a legifjabb autós nemzedék, mind pedig a
kisgyerekes családok kedvelni fogják. „A Hyundai harmincadik és a Szuperkupa
ötvenedik évfordulóját is méltóképpen meg fogjuk ünnepelni az Elantrával” –
tette hozzá Zuchowski.
Az Elantra profilja sokkal kevésbé szoborszerű, mint a
jelenlegi modellé, de az enyhe karaktervonal miatt mégis vonzza a tekintetet. Az
autó hátsó részén elhelyezett keskeny lámpatestek vízszintesen nyújtóznak a
csomagtér fedelén, de a jelentős formai változások ellenére az autó méretei
csak kissé nőttek meg.
Belül szintén a vízszintes elrendezés alapján alakították ki
a műszerpultot, amelyet fémbetétekkel dobtak fel. Az új Elantra vásárlói
kétféle multimédiás rendszer közül is választhatnak az alap rádión túl. A hétcollos
érintőképernyőn a szokásos funkciókon túl megjelenik a tolatókamera képe, míg a
nagyobb, nyolccollos egységben már a navigációs rendszer is beépítésre került.
Mindkettőben közös, hogy támogatják az Android Auto alkalmazást.
A vadonatúj Hyundai Elantra sokkal erősebb szerkezetű
elődjénél, hiszen a korábbi 21 százalékról 53-ra növekedett a felhasznált
nagyszilárdságú acélok részaránya, ez pedig azt jelenti, hogy az autó torziós
merevsége 29,5 százalékkal javult. A mérnökök minden lehetséges helyen
próbáltak javítani az autó zaj- és rezgéscsillapításán, amelynek eredményeként vastagabb
a motortér szigetelése, vastagabbak az üvegek, több a zajelnyelő anyag és több
gumi és műanyag persely került az első fémvázba.
Az új Elantra kezdetben egy 2,0 literes, 147 lóerős és
Atkinson ciklussal üzemelő benzinmotorral lesz kapható, amelyhez
felszereltségtől függően hatfokozatú manuális vagy szintén hatfokozatú
hagyományos automata váltót párosítanak. Tavasszal viszont érkezik az Elantra Eco
kivitele, amelyben már a Hyundai vadonatúj 1,4 literes T-GDI erőforrása
dolgozik 128 lóerővel és 212 Nm maximális nyomatékkal, amely ráadásul már 1 400
és 3 700 fordulat között rendelkezésre áll. Ehhez az erőforráshoz már
hétfokozatú, duplakuplungos DCT automata jár.
A januártól már a kereskedésekben is megvásárolható új Elantra
leendő vásárlói rengeteg vezetéstámogató és biztonsági technológiát
rendelhetnek meg autóikhoz. Ezek között megtalálható az automatikus
vészfékrendszer, sávtartó-rendszer, adaptív sebességszabályzó,
holttérfigyelő-rendszer, keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, amelyek
mellett választható HÍD xenon fényszóró, amely a jármű kanyarodásával együtt fordul
és automatikusan tompítottra váltja távolsági fényszóróját.
Forrás: autoblog.com, globalpr.hyundai.com, koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!