Januártól Kínában is gyárt hibridet a Hyundai
A Hyundai Motor bejelentette, hogy jövőre a vállalat kínai
üzemében megkezdik a Sonata hibridváltozatának gyártását.
A Hyundai Motor 2016 januárjától megkezdi az LF Sonata
hibridváltozatának sorozatgyártását kínai partnere, a Beijing-Hyundai közös
vállalatának 2-es számú összeszerelő üzemében. Habár a vállalat Kínába, az
Egyesült Államokba és a Közel-Keletre is szállítja hibridmodelljeit, ez lesz az
első olyan alkalom, amikor külföldön gyártja is azokat.
A vállalat a tavalyi évtől kezdődően szállította a Sonata
előző, YF generációjának hibridváltozatát Kínába, ám most a kínai kormányzat
által kivetett igen magas 25 százalékos vámtarifák és az ehhez kapcsolódó
alacsony értékesítési eredmények miatt döntöttek a helyi összeszerelés mellett.
A Sonata Hybrid kb. 26 270 dolláros vételára ugyanis az adótartalom miatt
35 026 dollárra ugrott, amely miatt csupán 130 ilyen modellt sikerült
eladni Kínában.
A Hyundai Motor a versenyképesség megőrzése és fokozása mellett
szeretne minél inkább a kínai környezetbarát járművek ügyfélkörét is megcélozni,
amely nagy növekedési lehetőségeket tartogat a jövőben. A hibridek, plug-in
hibridek és elektromos modellek piaca a 2010-es 3 310 darabról 2014-re
70 800 darabra növekedett. A hatalmas méreteket öltött környezetszennyezés
és szmog csökkentésére a kínai kormányzat olyan tervet dolgozott ki, amelynek
célja, hogy 2030-ra tízmillió alternatív meghajtású jármű, köztük elektromos
autó kerüljön az utakra.
„Azért, hogy lépést tartsunk a kínai kormányzat új
meghajtásrendszerű járműtámogatási politikájával, terveink szerint megkezdjük hibridünk
gyártását Kínában és aktívan fejlesztjük elektromos modellkínálatunkat az
országban” – mondta Mong-koo Chung, a Hyundai csoport elnöke a kínai
miniszterelnökkel, Li Keqjanggal folytatott megbeszélésén. Ezen tervek alapján
elképzelhető, hogy a vállalat az LF Sonata Hybrid után Kínában is gyártani
fogja azt az „AE” kódnév alatt fejlesztett környezetbarát modellt, amelyet jövő
év elején kívánnak bemutatni Dél-Koreában. A kereskedelmi forgalomba várhatóan
Ioniq néven megjelenő autó a világ első olyan környezetbarát modellje lesz,
amely hibrid, plug-in hibrid és elektromos hajtáslánccal is készül majd.
Jelenleg a Toyota a Prius és Camry modellekkel a kínai
hibridpiac éllovasának számít. A két modlelből idén szeptemberben 2 888 darab
talált gazdára Kínában, ami 33 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vállalat
jelenleg Japánból és Tajvanról exportálja a Priust Kínába, de a vállalat
hamarosan már ezt a modellt is Kínában gyártja majd. Annak érdekében, hogy a
Hyundai pozíciót vívjon ki magának a kínai környezetbarát járműpiacon, a Toyota
mellett meg kell harcolnia a helyi BYD vállalattal és a Teslával is.
A Hyundai Motor várhatóan a hibrid után megkezdi a plug-in
hibridváltozat gyártását is Kínában, mivel a kínai kormányzat jelenleg csak a
konnektoros hibridek vásárlását támogatja.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!