Azera helyett több terepjárót kínál a Hyundai Amerikának


Ahogyan a vásárlók érdeklődése egyre inkább a hobbiterepjárók felé fordul, a Hyundai is igyekszik megfelelni ezen igényeknek, amelynek egyik áldozata az Azera limuzin.

A crossoverek világában élünk, a Hyundai pedig nyíltan vállalja is, hogy jelenleg nem tudja kielégíteni a vásárlók erre irányuló igényeit. Dave Zuchowski, a Hyundai amerikai vállalatának képviselője egyenesen azt mondja, ha nem lennének korlátai a Tucson termelésének, az értékesítési mennyisége simán felülmúlná az Elantrát. Van azonban egy széleskörű terv annak elérésére, hogy minden amerikai Hyundai kereskedésben legyen olyan készletautó amire a vásárlók vágynak.         

A terv első lépcsőfoka, hogy növelik a meglévő modellek termelési mennyiségét. A Hyundai már megkezdte az alabamai üzemben a Santa Fe Sport modell gyártásának előkészítését. Az amerikai piacra készülő terepjárók jelentős részét továbbra is a Kia Motors West Pointban található gyárában állítják elő, ám így összesen évi 50 ezer darabbal többet tudnak majd gyártani az autóból.  


A tavalyi évben frissen bevezetett vadonatúj Tucsonból is nagyjából 50 ezer darabbal több készülhet idén, amelynek köszönhetően könnyen megtörténhet, hogy idén már nem az Elantra lesz a legnagyobb példányszámban eladott Hyundai az Egyesült Államokban.   

A terv második szakasza új modelleket hoz az Államokba. Készül egy B, azaz kiskategóriás szabadidő-autó, amely jó eséllyel indulhat egy olyan, szinte a semmiből előtűnő kategóriában, ahol a Jeep Renegade, a Fiat 500X, a Honda HR-V, a Mazda CX-3, a Chevrolet Trax és a Nissan Juke hatalmas sikereket érnek el. Jelenleg a Toyota az egyetlen olyan tömeggyártó, amely látszólag még távol marad a kategóriától, ám könnyen elképzelhető, hogy a vállalathoz tartozó Scion következő modellje már ebben a kategóriában indul majd.  


A Hyundaihoz tartozó Genesis luxusmárka is ígért hobbiterepjárókat és biztosak lehetünk abban is, hogy a mérnökök mindent megtesznek azért, hogy ezeket az autókat minél előbb piacra dobhassák. Mivel a Genesis nem használ majd meglévő Hyundai platformokat, a bemutatás időpontja biztosan néhány évbe beletelik majd. Ha viszont teljes lesz a kínálat, lesz majd kompakt, közepes és nagyterepjáró, amelyek várhatóan nagyobb példányszámban kelnek majd el Amerikában, mint a luxusmárka limuzinjai.

A Hyundainál viszont azt tervezik, a gyengécskén muzsikáló Azerát kihagyják a jövő kínálatából, amely gyártási kapacitást szabadít fel. Az Azera más piacokon természetesen a kínálat része marad, Amerikában viszont nem kívánják felfuttatni az értékesítését, ami azzal együtt, hogy több teret hagy más modellek gyártására, segít elkülöníteni a Hyundait a Genesis érkező középkategóriás G70 modelljétől is.

Forrás: autoblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését