Azera helyett több terepjárót kínál a Hyundai Amerikának
Ahogyan a vásárlók érdeklődése egyre inkább a
hobbiterepjárók felé fordul, a Hyundai is igyekszik megfelelni ezen igényeknek,
amelynek egyik áldozata az Azera limuzin.
A crossoverek világában élünk, a Hyundai pedig nyíltan vállalja
is, hogy jelenleg nem tudja kielégíteni a vásárlók erre irányuló igényeit. Dave
Zuchowski, a Hyundai amerikai vállalatának képviselője egyenesen azt mondja, ha
nem lennének korlátai a Tucson termelésének, az értékesítési mennyisége simán
felülmúlná az Elantrát. Van azonban egy széleskörű terv annak elérésére, hogy
minden amerikai Hyundai kereskedésben legyen olyan készletautó amire a vásárlók
vágynak.
A terv első lépcsőfoka, hogy növelik a meglévő modellek
termelési mennyiségét. A Hyundai már megkezdte az alabamai üzemben a Santa Fe
Sport modell gyártásának előkészítését. Az amerikai piacra készülő terepjárók
jelentős részét továbbra is a Kia Motors West Pointban található gyárában
állítják elő, ám így összesen évi 50 ezer darabbal többet tudnak majd gyártani
az autóból.
A tavalyi évben frissen bevezetett vadonatúj Tucsonból is
nagyjából 50 ezer darabbal több készülhet idén, amelynek köszönhetően könnyen
megtörténhet, hogy idén már nem az Elantra lesz a legnagyobb példányszámban
eladott Hyundai az Egyesült Államokban.
A terv második szakasza új modelleket hoz az Államokba. Készül
egy B, azaz kiskategóriás szabadidő-autó, amely jó eséllyel indulhat egy olyan,
szinte a semmiből előtűnő kategóriában, ahol a Jeep Renegade, a Fiat 500X, a
Honda HR-V, a Mazda CX-3, a Chevrolet Trax és a Nissan Juke hatalmas sikereket
érnek el. Jelenleg a Toyota az egyetlen olyan tömeggyártó, amely látszólag még
távol marad a kategóriától, ám könnyen elképzelhető, hogy a vállalathoz tartozó
Scion következő modellje már ebben a kategóriában indul majd.
A Hyundaihoz tartozó Genesis luxusmárka is ígért
hobbiterepjárókat és biztosak lehetünk abban is, hogy a mérnökök mindent
megtesznek azért, hogy ezeket az autókat minél előbb piacra dobhassák. Mivel a
Genesis nem használ majd meglévő Hyundai platformokat, a bemutatás időpontja
biztosan néhány évbe beletelik majd. Ha viszont teljes lesz a kínálat, lesz
majd kompakt, közepes és nagyterepjáró, amelyek várhatóan nagyobb
példányszámban kelnek majd el Amerikában, mint a luxusmárka limuzinjai.
A Hyundainál viszont azt tervezik, a gyengécskén muzsikáló
Azerát kihagyják a jövő kínálatából, amely gyártási kapacitást szabadít fel. Az
Azera más piacokon természetesen a kínálat része marad, Amerikában viszont nem
kívánják felfuttatni az értékesítését, ami azzal együtt, hogy több teret hagy
más modellek gyártására, segít elkülöníteni a Hyundait a Genesis érkező középkategóriás
G70 modelljétől is.
Forrás: autoblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!