Genfben debütál a Hyundai új hibridpalettája
A Hyundai Motor az idei Genfi Autószalonon mutatja be vadonatúj Ioniq hibridjét, amely mellett a világon elsőként lesz látható a modell konnektoros hibrid és tisztán elektromos változata is.
A Hyundai az idei Genfi Autószalonra elhozza a Koreában már
januárban bemutatott vadonatúj környezetbarát Ioniq modellcsaládját, amely a
Koreában már januárban bemutatott hibrid mellett a plug-in és az elektromos
változatot is magában foglalja. A vállalat így a világon elsőként kínál olyan
típust, amely illeszkedik a környezettudatos vásárlók sokrétű igényeihez és
elvárásaihoz.
„Európában az Ioniq fontos lépés a márka számára” – mondja Jochen
Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Az autó az elektro-mobilitás
egy egészen új megközelítése, amely nélkülözi a formai, vezetési élménybeli
kompromisszumokat. Termékkínálatunk további bővítésével pedig ezt még több
vásárló számára tesszük elérhetővé.”
Az Ioniq hibrid és Plug-in változatában egy új fejlesztésű
1,6 GDI közvetlen befecskendezéses négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelynek termikus
hatásfoka 40 százalékos, maximális teljesítménye 105 lóerő, nyomatéka pedig 147
Nm. A fejlesztés során az erőforrást a hibridüzemhez igazították és egy
közvetlen visszajelzésű, hatfokozatú duplakuplungos automataváltót illesztettek
hozzá, így biztosítva a konkurenseknél élénkebb, dinamikusabb vezetési élményt.
A hozzá párosított elektromos motorral lehetőség van a benzinmotor nélküli
haladásra, amelynek során jelentkező azonnali nyomatékot a hátsó multilink
felfüggesztés még élvezetesebbé teszi.
A hibridváltozat 43,5 lóerős elektromotorjának maximális
nyomatéka 170 Nm, amelyet a hátsó ülések alatt elhelyezett 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer
akkumulátor mozgat. Ez az 1,6-os GDI benzinmotorral 141 lóerős
rendszerteljesítményt és 265 Nm nyomatékot jelent, amellyel az autó végsebessége
eléri a 185 km/órát, miközben károsanyag-kibocsátása csupán 79 g/km.
Az Ioniq Plug-in kivitelében egy nagyobb, 8,9 kWh kapacitású
lítium-polimer akkucsomag dolgozik, amelynek révén a konnektoros változat több,
mint 50 kilométert képes megtenni kizárólag az elektromotor segítségével. A 61
lóerős elektromos erőforrásával az Ioniq még a hibridnél is kevesebb, 32 gramm széndioxidot
juttat a levegőbe kilométerenként.
Az Ioniq Electric, azaz tisztán elektromos változata 28
kWh-s lítium polimer akkumulátorával akár 250 kilométert képes megtenni
egyetlen feltöltéssel. Az indulástól azonnal rendelkezésre álló 295 Nm maximális
nyomatékkal rendelkező elektromotor maximális teljesítménye 120 lóerő, amely az
egyetlen áttétellel rendelkező erőátviteli rendszerrel 165 km/órás
végsebességet képes elérni.
Az Ioniq trió belső tere fejlett vásárlói élményt nyújt
egyedülálló technológiai képességeivel, amely magában foglalja a multimédiás fedélzeti
rendszer Android Auto, illetve Apple CarPlay kapcsolódási lehetőségeit,
valamint a TomTom live szolgáltatásait és a vezeték nélküli
mobiltelefon-töltést is. Ezen kívül a vezetési élményt tovább fokozza az Ioniq személyre
szabható 7 colos TFT digitális műszerfala is.
Az Ioniq innovatív biztonsági csomagjának része az autonóm
vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, mögöttes keresztirányú
forgalmat figyelő rendszer, valamint a távolságtartó tempomat, amely az utasok
legmagasabb biztonsági színvonalát biztosítják.
Mindhárom változat közös jellemzője a 0,24 Cd légellenállási
együtthatóval rendelkező karcsú, aerodinamikus karosszéria, amely finom vonalvezetésével
és felületeivel teszi teljessé az Ioniq külső megjelenését. Az autó
cseppformája és természetes légelvezetői még inkább kihangsúlyozzák annak aerodinamikus
vonalvezetését és méreteit.
Az Ioniq hibrid és Plug-in változatain megjelenő kék betétek
az autó egyes jellegzetes elemeit hangsúlyozzák ki, míg az elektromos
változaton feltűnő rézszínű betétek az autóban futó elektromosságot szimbolizálják.
„Úttörőnek számító ix35 üzemanyagcellás autónkkal és számos
hibrid és plug-in hibrid modelljeinkkel a Hyundai Motor már bizonyította képességeit
az elektromos erőforrások terén” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor
Europe alelnöke. „Most első dedikált modellünkkel átvesszük a vezető szerepet,
hiszen egyedüli autógyártóként kínálunk hibrid, elektromos, plug-in és
üzemanyagcellás szériamodelleket.”
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!