Genfben debütál a Hyundai új hibridpalettája


A Hyundai Motor az idei Genfi Autószalonon mutatja be vadonatúj Ioniq hibridjét, amely mellett a világon elsőként lesz látható a modell konnektoros hibrid és tisztán elektromos változata is.

A Hyundai az idei Genfi Autószalonra elhozza a Koreában már januárban bemutatott vadonatúj környezetbarát Ioniq modellcsaládját, amely a Koreában már januárban bemutatott hibrid mellett a plug-in és az elektromos változatot is magában foglalja. A vállalat így a világon elsőként kínál olyan típust, amely illeszkedik a környezettudatos vásárlók sokrétű igényeihez és elvárásaihoz.


„Európában az Ioniq fontos lépés a márka számára” – mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Az autó az elektro-mobilitás egy egészen új megközelítése, amely nélkülözi a formai, vezetési élménybeli kompromisszumokat. Termékkínálatunk további bővítésével pedig ezt még több vásárló számára tesszük elérhetővé.”   


Az Ioniq hibrid és Plug-in változatában egy új fejlesztésű 1,6 GDI közvetlen befecskendezéses négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelynek termikus hatásfoka 40 százalékos, maximális teljesítménye 105 lóerő, nyomatéka pedig 147 Nm. A fejlesztés során az erőforrást a hibridüzemhez igazították és egy közvetlen visszajelzésű, hatfokozatú duplakuplungos automataváltót illesztettek hozzá, így biztosítva a konkurenseknél élénkebb, dinamikusabb vezetési élményt. A hozzá párosított elektromos motorral lehetőség van a benzinmotor nélküli haladásra, amelynek során jelentkező azonnali nyomatékot a hátsó multilink felfüggesztés még élvezetesebbé teszi.   


A hibridváltozat 43,5 lóerős elektromotorjának maximális nyomatéka 170 Nm, amelyet a hátsó ülések alatt elhelyezett 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor mozgat. Ez az 1,6-os GDI benzinmotorral 141 lóerős rendszerteljesítményt és 265 Nm nyomatékot jelent, amellyel az autó végsebessége eléri a 185 km/órát, miközben károsanyag-kibocsátása csupán 79 g/km.    


Az Ioniq Plug-in kivitelében egy nagyobb, 8,9 kWh kapacitású lítium-polimer akkucsomag dolgozik, amelynek révén a konnektoros változat több, mint 50 kilométert képes megtenni kizárólag az elektromotor segítségével. A 61 lóerős elektromos erőforrásával az Ioniq még a hibridnél is kevesebb, 32 gramm széndioxidot juttat a levegőbe kilométerenként.   


Az Ioniq Electric, azaz tisztán elektromos változata 28 kWh-s lítium polimer akkumulátorával akár 250 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Az indulástól azonnal rendelkezésre álló 295 Nm maximális nyomatékkal rendelkező elektromotor maximális teljesítménye 120 lóerő, amely az egyetlen áttétellel rendelkező erőátviteli rendszerrel 165 km/órás végsebességet képes elérni.


Az Ioniq trió belső tere fejlett vásárlói élményt nyújt egyedülálló technológiai képességeivel, amely magában foglalja a multimédiás fedélzeti rendszer Android Auto, illetve Apple CarPlay kapcsolódási lehetőségeit, valamint a TomTom live szolgáltatásait és a vezeték nélküli mobiltelefon-töltést is. Ezen kívül a vezetési élményt tovább fokozza az Ioniq személyre szabható 7 colos TFT digitális műszerfala is.  


Az Ioniq innovatív biztonsági csomagjának része az autonóm vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, valamint a távolságtartó tempomat, amely az utasok legmagasabb biztonsági színvonalát biztosítják.  


Mindhárom változat közös jellemzője a 0,24 Cd légellenállási együtthatóval rendelkező karcsú, aerodinamikus karosszéria, amely finom vonalvezetésével és felületeivel teszi teljessé az Ioniq külső megjelenését. Az autó cseppformája és természetes légelvezetői még inkább kihangsúlyozzák annak aerodinamikus vonalvezetését és méreteit.   


Az Ioniq hibrid és Plug-in változatain megjelenő kék betétek az autó egyes jellegzetes elemeit hangsúlyozzák ki, míg az elektromos változaton feltűnő rézszínű betétek az autóban futó elektromosságot szimbolizálják.  


„Úttörőnek számító ix35 üzemanyagcellás autónkkal és számos hibrid és plug-in hibrid modelljeinkkel a Hyundai Motor már bizonyította képességeit az elektromos erőforrások terén” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Most első dedikált modellünkkel átvesszük a vezető szerepet, hiszen egyedüli autógyártóként kínálunk hibrid, elektromos, plug-in és üzemanyagcellás szériamodelleket.”


Forrás: globalpr.hyundai.com



Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését