Húszezer Hyundai kelhet el Csehországban
A Hyundai cseh képviselete új modellek bevezetésével és a márkakereskedők számának növelésével idén 20 ezer autót szeretne értékesíteni.
A Hyundai tavaly négy százalékkal növelte eladásait a Cseh
Köztársaságban, ahol ezzel az eredményével a Skoda és a Volkswagen mögött az
eladási ranglista harmadik helyén áll. Idén még ennél is magasabbra szeretne
jutni a márka, hiszen a tavaly 19 362 darabos rekordot is túlszárnyalva
több mint 20 ezer autó eladását tűzték ki célul, amellyel a piaci részesedésük
a 10 százalékot is meghaladná. „Középtávon, tehát 3-5 éven belül szeretnénk az
éves eredményünket 30 ezer darabra növelni” – mondta Vladimir Vošický, a
Hyundai Motor Czech ügyvezetője.
A tervekkel összhangban a vállalat idén is bővíti
kereskedőhálózatát, számukat a jelenleg meglévő 52-ről 70-re kívánják növelni. A
jövő év végéig a Hyundai összes cseh kereskedése megújul és átveszi a márka új egységes
vállalati dizájnját. Jelenleg olyan új márkakereskedés található az országban,
amely már az új, barna színvilágot viseli, a többi még a hagyományos kék
színben pompázik.
A kereskedések mellett új modellek és modellváltozatok is
segítik a márka bővülését. Már Csehországban is kapható az i20 Active
változata, amely átalakult külső megjelenése és megemelt hasmagassága mellett
már a Hyundai vadonatúj 1,0 literes, háromhengeres, akár 120 lóerős T-GDI
motorjával is elérhető. Emellett friss tartalommal érkezik a frissített Santa
Fe és Grand Santa Fe, de a legnagyobb újdonság az ősszel piacra kerülő Ioniq lesz,
amely hibrid, plug-in hibrid és elektromos hajtáslánccal is kapható lesz. Az év
vége felé pedig megérkezik a Hyundai Genesisből Genesis G80-assá frissített
luxuslimuzin is.
A Csehországban eladott Hyundai modellek 76 százalékát a
márka cseh üzemében, Nosovicében állítják elő. Vošický szerint az i30, ix20 és
Tucson modellekre egyre nagyobb a kereslet, ezért úgy látják, idén még többet
tudnak eladni ezekből az autókból.
A Morva-Szilézia régióban található Hyundai üzem idén 350
ezer jármű előállítását irányozta elő, ami 8 százalékkal magasabb a 2015-ös
teljesítményüknél. „Ezt az új, gyorsabb termelési ciklussal érhetjük el, amelyet
tavaly tavasszal üzemeltünk be” – mondta Petr Vanek, a gyár szóvivője. A gyárban
tavaly bevezetett új Tucson egy vadonatúj változatának gyártását kezdték meg. Az
eddig is kapható 1,7 literes CRDi motor egy új, 141 lóerős változattal
gazdagodott, amelyhez duplakuplungos automata váltót is lehet kérni.