Új tanulmányautót mutatott be a Hyundai Indiában
A Hyundai egy vadonatúj kisterepjáró-tanulmányt mutatott be a 2016-os Delhi Auto Expón, amely mellett az új Tucson is kiállításra került.
A Hyundai teljes jelenlegi indiai termékkínálata mellett
kiállított új benzines erőforrásait, sebességváltóit, valamint külön részlegben
a Genesis luxusmárkából is ízelítőt adott. A legnagyobb érdeklődés
természetesen a vadonatúj Tucson modellt övezte, amely most elsőként debütált
Indiában.
Az új Tucson a Hyundai egyetlen olyan terepjárója, amelyet
eddig nem forgalmaztak Indiában. Az eredeti változat ugyan egy ideig kapható
volt, ám a kevés érdeklődés miatt hamar eltűnt a kínálatból. A tavalyi Genfi
Autószalonon bemutatott harmadik generáció Tucson azonban vonzó, modern
kialakításával tökéletesen illeszkedik a Hyundai indiai terepjáró-kínálatába. A
Creta és a Santa Fe közé érkező új Tucson többféle benzines és dízelmotorral
lesz elérhető az indiai piacon is.
A Tucson mellett egy eddig Indiában szintén nem látott típus is kiállításra került. Az elsősorban az európai piacra tervezett i30 ráncfelvarrott kivitele is bemutatkozott az Auto Expón, arról azonban egyelőre nincs hivatalos információ, hogy ezt a modellt is be kívánják-e vezetni Indiában és ha igen, vajon mikortól.
A koreai cég egy külön részleget képzett a jövő autói
számára, amelynek legnagyobb újdonsága a HND-14 Carlino tanulmány. Az i20 platformjára
épülő dobozforma kisterepjáró kevesebb mint négyméteres hosszúságával igazodik az indiai
adórendszer kedvezményeihez, egyben jelzi, hogy a képviselet a modellt a tavaly
bemutatott Creta alá pozicionálja.
A Folyékony Szobrászat legújabb interpretációja szerint
megrajzolt Carlino miniterepjáró formai részletmegoldásaiban hasonlít az i20 és
Creta modellekre, szögletes vonalvezetésével, markáns sárvédőivel összhatása mégis egyedi. Az autó hasonlóan hátrahúzott
fényszórókat és új hatszögletű hűtőmaszkot kapott, mint a legújabb
szériagyártású Hyundai modellek. A Carlino oldalnézetben egy zsugorított
Cretának hat, még a kerékjáratok is nagyon hasonlóak, de látni benne formai
utalásokat a nagyobb, Santa Fe modellre is.
Miközben a Cretát inkább a prémium kisterepjárók közé
sorolják, a Carlino miniterepjáró azok számára jelenthet megoldást, akik
megfizethető áron keresnek ilyen jellegű járművet. Mivel az új modell az i20
alapjaira épül, ezért nagyrészt annak 1,2-es benzines és 1,4-es dízelmotorjait
örökli majd, amelyekhez ötfokozatú manuális és négyfokozatú automata váltókat
kaphat.
Az előreláthatólag jövőre érkező és nyilvánvalóan visszafogottabb stílusú szériaváltozattal a Hyundai
a szintén most bemutatott Suzuki Vitara Breeza, a Ford EcoSport, a Mahindra
TUV300 és a Tata Nexon modelleknek kíván ellenfelet állítani.
A tanulmány mellett itt kapott helyet a koreai gyártó
Genesis luxusmárkája, valamint az N 2025 Vision Gran Turismo tanulmány is. A Le
Mans stílusban épült, üzemanyagcellás meghajtású szupersportautó mindazt
kifejezi, amire a Hyundai nagyteljesítményű N Performance sportmárkája képes
lehet.
A Hyundai elhozta az új Sonata konnektoros hibrid változatát
is Indiába, valamint üzemanyagcellás autóját is, amellyel a márka a
környezettudatosságra kívánja felhívni a figyelmet.
Az autógyártó legújabb technológiai vívmányai között kiállította
vadonatúj 1,0 és 1,4 literes T-GDI turbós benzinmotorjait. A már sorozatban
gyártott hétfokozatú DCT duplakuplungos automata sebességváltó mellett kiállították
azt a nyolcfokozatú automata váltót is, amelyet a jövőbeli elsőkerék-meghajtású
modellekhez fejlesztettek ki.
Forrás: autocarindia.com, financialexpress.com, motoroids.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!