Csökkent a Hyundai hazai dominanciája


A Hyundai hazai piaci részesedése tavaly 40 százalék alá csökkent, ami 17 éve nem fordult elő a vállalat életében.

A Hyundai máig Dél-Korea legnagyobb autógyártó vállalata, amelynek modelljei az elmúlt évtizedekben meghatározták az ország utcaképét. Az utóbbi években azonban a szabadkereskedelmi egyezmények hatására az importmárkák javára egyre inkább veszít ezen egyeduralmából, amit az is bizonyít, hogy a vállalat piaci részesedése 2015-ben 40 százalék alá esett vissza.

A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai tavaly 714 121 új autót értékesített hazai piacán, ami a teljes eladási mennyiség 39 százalékát jelenti. Eközben az importmárkák 2015-ben összesen rekordszámú, 243 900 autót értékesítettek, vagyis a piac 13,3 százalékát szerezték meg.


A Hyundai csoport teljes piaci részesedése 67,7 százalékkal szintén történelmi mélypontra zuhant 2015-ben, hiszen ilyen alacsony szinten még nem volt a hazai piaci rész a Kia Motors 1998-as felvásárlása óta. 1999 és 2014 között a Hyundai mindig 40 százalék felett tudott teljesíteni, tavalyelőtt azonban a csoport összesített piaci részesedése már 70 százalék alá csúszott. Habár a Kiának tavaly sikerült kb. egy százalékot erősödnie, a Hyundai eladásai meredekebben zuhantak.

Az elemzők szerint a Hyundai piaci részesedése idén is 40 százalék alatt marad, mivel idén nem terveznek jelentős új modelleket bemutatni, legnépszerűbb modelljeik, a Sonata,  az Avante és a Tucson épp nemrég újultak meg.

Forrás: english.chosun.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését