Csökkent a Hyundai hazai dominanciája
A Hyundai hazai piaci részesedése tavaly 40 százalék alá csökkent, ami 17 éve nem fordult elő a vállalat életében.
A Hyundai máig Dél-Korea legnagyobb autógyártó vállalata,
amelynek modelljei az elmúlt évtizedekben meghatározták az ország utcaképét. Az
utóbbi években azonban a szabadkereskedelmi egyezmények hatására az
importmárkák javára egyre inkább veszít ezen egyeduralmából, amit az is
bizonyít, hogy a vállalat piaci részesedése 2015-ben 40 százalék alá esett
vissza.
A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai
tavaly 714 121 új autót értékesített hazai piacán, ami a teljes eladási
mennyiség 39 százalékát jelenti. Eközben az importmárkák 2015-ben összesen
rekordszámú, 243 900 autót értékesítettek, vagyis a piac 13,3 százalékát
szerezték meg.
A Hyundai csoport teljes piaci részesedése 67,7 százalékkal
szintén történelmi mélypontra zuhant 2015-ben, hiszen ilyen alacsony szinten
még nem volt a hazai piaci rész a Kia Motors 1998-as felvásárlása óta. 1999 és
2014 között a Hyundai mindig 40 százalék felett tudott teljesíteni, tavalyelőtt
azonban a csoport összesített piaci részesedése már 70 százalék alá csúszott.
Habár a Kiának tavaly sikerült kb. egy százalékot erősödnie, a Hyundai eladásai
meredekebben zuhantak.
Az elemzők szerint a Hyundai piaci részesedése idén is 40
százalék alatt marad, mivel idén nem terveznek jelentős új modelleket
bemutatni, legnépszerűbb modelljeik, a Sonata,
az Avante és a Tucson épp nemrég újultak meg.
Forrás: english.chosun.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!