Versenyhelyzetet teremt a Hyundai Ioniq Koreában


Fokozódik a vetélkedés a dél-koreai hibridautók piacán, mivel idén két globális gyártó vadonatúj modellje is versengenek a vásárlók kegyeiért.

Mind a Hyundai Motor, mind pedig a Toyota Motor azt állítja, az Ioniq, illetve a Prius nyújt jobb funkcionalitást és vezetési élményt, de várhatóan az üzemanyag-hatékonyság továbbra is a legfontosabb tényező lesz annak, hogy a hibridpiac győztesét megnevezhessük.

A Hyundai Motor január közepén mutatta be Ioniq modelljét, amelyről azt állítja, az első olyan kifejezetten hibridnek épített, önálló padlólemezzel rendelkező autó, amely nem egy már meglévő belsőégésű motorokkal hajtott modell egyik változataként jelenik meg. Az autó értékesítése már január közepén megkezdődött Dél-Koreában.

A „Prius-gyilkos”-nak is nevezett Hyundai Ioniq egyértelműen a világ legnépszerűbb japán hibridmodelljét célozza meg minden létező szempontból és a legmeggyőzőbb érv ezek között természetesen az üzemanyag-hatékonyság. Az autó új 1,6-os GDI benzinmotorja és a nagyhatékonyságú mágneses motorja egy kifejezetten a hibridekhez tervezett hatfokozatú duplakuplungos automata váltóhoz kapcsolódva 4,46 liter/100 km-es fogyasztást tesz lehetővé, ami a Hyundai illetékesei szerint lényegesen jobb, mint a Toyota Prius harmadik generációjának átlagfogyasztása.


A Hyundai Motor azt is állítja, hogy a hatékonyság mellett ugyanekkora erőfeszítéseket tettek azért, hogy az Ioniq semmiben ne maradjon el vetélytársaitól, illetve a nem hibrid modellektől sem, legyen az a vezetési élmény, vagy az utasok kényelme. A Hyundai Motor hivatalosan teljesen különválasztotta Ioniq modelljét a Priustól, amely azt is mutatja, a vállalat magabiztos abban, hogy új modellje a hibridpiac meghatározó önálló szereplője lesz.

„A Priust látjuk az Ioniq legfőbb riválisaként” – mondta Chang-seng Ryu, a Hyundai Motor marketingstratégiájáért felelős magas rangú képviselője a bemutatón. „Az Ioniq vezető helyet tölt be a globális piacon annak ellenére, hogy a Priusnál jóval később jelent meg.”

A Hyundai Motor nagyjából ezer előrendelést vett fel az Ioniqra a bemutató megelőzően és a legtöbbjük a 20-as, 30-as korosztályból kerültek ki. A vállalat idén 30 ezer Ioniq értékesítését tervezi világszerte, amelynek felét saját, koreai piacán igyekszik eladni.


Az Ioniq a Hyundai Motor azon éveken átnyúló projektjének kiindulópontja, amelynek során 2020-ig összesen 26 környezetbarát járművet mutatnak be és a jelenlegi százalékról tíz százalékra növelnék a környezetkímélő modellek értékesítési részarányát. Ebből az Ioniq két új változataként a konnektoros hibrid és a teljesen elektromos változata még az idén megjelenik a kínálatban.

Ennek fényében a Toyota márciusban tervezi bemutatni a Prius negyedik generációját Dél-Koreában, amely az elődnél állítólag még jobb hatásfokkal és továbbfejlesztett funkcionalitással rendelkezik majd. A japán modell múltja miatt az Ioniq egyelőre nem hasonlítható össze a frissen érkezett Hyundai hibriddel. A Prius 1997 óta a világ hibridpiacának vezetője, amiből összesen eddig mintegy 3,5 millió darab kelt el világszerte. Csak az Egyesült Államokban a Prius a kompakt C és családi V verziókkal együttes modellcsaládjából tavaly 180 ezer darab kelt el. Ez ugyan az általános piaci visszaesés miatt 7 százalékkal kevesebb, mint 2014-ben, piaci részesedése eközben viszont 43-ról 47 százalékra növekedett.

A Prius legújabb kiadása nagyobb tengelytávval rendelkezik, gazdaságossága viszont majdnem ugyanolyan szinten van, mint az Ioniq. Mivel még nincsenek részletes összehasonlítható adatok, ezért egyelőre korai lenne megmondani, melyik modell jobb. Egyelőre mindkét modellnek vannak előnyei és hátrányai, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.


Az Ioniq mellett jóval alacsonyabb vételára és a koreai piacon jóval kiterjedtebb Hyundai szervizhálózat szól, míg nehéz volna elmenni a tény mellett, hogy a Prius évtizedeken át a hibridek piacvezetője volt eddig. Még ha a vásárlók ízlése eltérő ugyan, sok piaci elemző szerint a nap végére mindenképpen az üzemanyag-hatékonyság lesz az a meghatározó érv, amely a hibridautók ügyfeleit vásárlásra ösztönzi.     

„Miközben az Ioniq vételárával, vezetési élményével és vevőszolgálatával emelkedik ki, mindezek fölött a legfontosabb dolog az üzemanyag-hatékonyság” mondja egy névtelenséget kérő piaci elemző. „Csak akkor lehet kihirdetni a piac győztesét, ha hivatalosan ellenőrzött fogyasztási adatok állnak rendelkezésre a két modellről.”

Bárki is nyeri meg a versenyt, a piaci elemzők reményei szerint a két vetélytárs egymással vívott versenyhelyzete az egész koreai piac bővülését hozhatja magával. „Örömmel fogadjuk az Ioniq bevezetését, különösen Dél-Koreában, ahol a vásárlók érzékenyek az olajárakra és a Hyundai Motor pedig arra tesz lépéseket, hogy ösztönözze ezt a piacot” – mondta a Toyota Korea egyik képviselője. „Arra számítunk, hogy a Hyundai legújabb hibridje csak növeli a piacot.”  


2015-ben a hibridautók eladása 7 százalékkal növekedett Dél-Koreában, ahol minden eddigi rekordot felülmúlva 38 978 hibrid kelt el, szemben a hét évvel korábban elért 1 070 darabos eredménnyel.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei