Versenyhelyzetet teremt a Hyundai Ioniq Koreában
Fokozódik a vetélkedés a dél-koreai hibridautók piacán, mivel idén két globális gyártó vadonatúj modellje is versengenek a vásárlók kegyeiért.
Mind a Hyundai Motor, mind pedig a Toyota Motor azt állítja,
az Ioniq, illetve a Prius nyújt jobb funkcionalitást és vezetési élményt, de
várhatóan az üzemanyag-hatékonyság továbbra is a legfontosabb tényező lesz
annak, hogy a hibridpiac győztesét megnevezhessük.
A Hyundai Motor január közepén mutatta be Ioniq modelljét,
amelyről azt állítja, az első olyan kifejezetten hibridnek épített, önálló padlólemezzel
rendelkező autó, amely nem egy már meglévő belsőégésű motorokkal hajtott modell
egyik változataként jelenik meg. Az autó értékesítése már január közepén
megkezdődött Dél-Koreában.
A „Prius-gyilkos”-nak is nevezett Hyundai Ioniq egyértelműen
a világ legnépszerűbb japán hibridmodelljét célozza meg minden létező
szempontból és a legmeggyőzőbb érv ezek között természetesen az
üzemanyag-hatékonyság. Az autó új 1,6-os GDI benzinmotorja és a
nagyhatékonyságú mágneses motorja egy kifejezetten a hibridekhez tervezett hatfokozatú
duplakuplungos automata váltóhoz kapcsolódva 4,46 liter/100 km-es fogyasztást
tesz lehetővé, ami a Hyundai illetékesei szerint lényegesen jobb, mint a Toyota
Prius harmadik generációjának átlagfogyasztása.
A Hyundai Motor azt is állítja, hogy a hatékonyság mellett
ugyanekkora erőfeszítéseket tettek azért, hogy az Ioniq semmiben ne maradjon el
vetélytársaitól, illetve a nem hibrid modellektől sem, legyen az a vezetési
élmény, vagy az utasok kényelme. A Hyundai Motor hivatalosan teljesen
különválasztotta Ioniq modelljét a Priustól, amely azt is mutatja, a vállalat
magabiztos abban, hogy új modellje a hibridpiac meghatározó önálló szereplője
lesz.
„A Priust látjuk az Ioniq legfőbb riválisaként” – mondta Chang-seng
Ryu, a Hyundai Motor marketingstratégiájáért felelős magas rangú képviselője a
bemutatón. „Az Ioniq vezető helyet tölt be a globális piacon annak ellenére, hogy
a Priusnál jóval később jelent meg.”
A Hyundai Motor nagyjából ezer előrendelést vett fel az
Ioniqra a bemutató megelőzően és a legtöbbjük a 20-as, 30-as korosztályból
kerültek ki. A vállalat idén 30 ezer Ioniq értékesítését tervezi világszerte,
amelynek felét saját, koreai piacán igyekszik eladni.
Az Ioniq a Hyundai Motor azon éveken átnyúló projektjének
kiindulópontja, amelynek során 2020-ig összesen 26 környezetbarát járművet
mutatnak be és a jelenlegi százalékról tíz százalékra növelnék a
környezetkímélő modellek értékesítési részarányát. Ebből az Ioniq két új
változataként a konnektoros hibrid és a teljesen elektromos változata még az
idén megjelenik a kínálatban.
Ennek fényében a Toyota márciusban tervezi bemutatni a Prius
negyedik generációját Dél-Koreában, amely az elődnél állítólag még jobb
hatásfokkal és továbbfejlesztett funkcionalitással rendelkezik majd. A japán
modell múltja miatt az Ioniq egyelőre nem hasonlítható össze a frissen érkezett
Hyundai hibriddel. A Prius 1997 óta a világ hibridpiacának vezetője, amiből
összesen eddig mintegy 3,5 millió darab kelt el világszerte. Csak az Egyesült
Államokban a Prius a kompakt C és családi V verziókkal együttes
modellcsaládjából tavaly 180 ezer darab kelt el. Ez ugyan az általános piaci
visszaesés miatt 7 százalékkal kevesebb, mint 2014-ben, piaci részesedése eközben
viszont 43-ról 47 százalékra növekedett.
A Prius legújabb kiadása nagyobb tengelytávval rendelkezik, gazdaságossága
viszont majdnem ugyanolyan szinten van, mint az Ioniq. Mivel még nincsenek
részletes összehasonlítható adatok, ezért egyelőre korai lenne megmondani,
melyik modell jobb. Egyelőre mindkét modellnek vannak előnyei és hátrányai,
amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Az Ioniq mellett jóval alacsonyabb vételára és a koreai
piacon jóval kiterjedtebb Hyundai szervizhálózat szól, míg nehéz volna elmenni
a tény mellett, hogy a Prius évtizedeken át a hibridek piacvezetője volt eddig.
Még ha a vásárlók ízlése eltérő ugyan, sok piaci elemző szerint a nap végére
mindenképpen az üzemanyag-hatékonyság lesz az a meghatározó érv, amely a
hibridautók ügyfeleit vásárlásra ösztönzi.
„Miközben az Ioniq vételárával, vezetési élményével és
vevőszolgálatával emelkedik ki, mindezek fölött a legfontosabb dolog az
üzemanyag-hatékonyság” mondja egy névtelenséget kérő piaci elemző. „Csak akkor
lehet kihirdetni a piac győztesét, ha hivatalosan ellenőrzött fogyasztási
adatok állnak rendelkezésre a két modellről.”
Bárki is nyeri meg a versenyt, a piaci elemzők reményei
szerint a két vetélytárs egymással vívott versenyhelyzete az egész koreai piac
bővülését hozhatja magával. „Örömmel fogadjuk az Ioniq bevezetését, különösen
Dél-Koreában, ahol a vásárlók érzékenyek az olajárakra és a Hyundai Motor pedig
arra tesz lépéseket, hogy ösztönözze ezt a piacot” – mondta a Toyota Korea
egyik képviselője. „Arra számítunk, hogy a Hyundai legújabb hibridje csak növeli
a piacot.”
2015-ben a hibridautók eladása 7 százalékkal növekedett
Dél-Koreában, ahol minden eddigi rekordot felülmúlva 38 978 hibrid kelt
el, szemben a hét évvel korábban elért 1 070 darabos eredménnyel.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!