Ötéves mélyponton a Hyundai nyeresége
Tavaly az erős helyi fizetőeszköz és a kulcspiacok csökkenő
kereslete rányomta bélyegét a Hyundai profitjára, amely öt éve nem volt olyan alacsony
mint most.
A Hyundai csoport nyereségessége már 2013 óta folyamatosan
csökken, amelynek hátterében a túlságosan erős koreai won és a túl gyenge japán
jen miatt bekövetkezett versenyképesség csökkenése áll. Ezzel a japán riválisok
teret tudtak nyerni a világpiacon a koreai vállalattal szemben.
A Hyundai csoport nettó profitja 6,5 trillió won (5,4
milliárd dollár), amely 15 százalékkal kevesebb az előző évi eredménynél és
2010 óta a legalacsonyabb szintű. A vállalat 6,35 trillió wonos üzemi eredménye
szintén 16 százalékot csökkenést mutat 2014-hez viszonyítva.
A Hyundai pénzügyi osztályának vezetője, Won-hee Lee szerint
a won ugyan egy kicsit gyengült az elmúlt év végére, de a vállalatot emellett
az orosz és brazil fizetőeszköz zuhanása is sújtotta, amelynek eredményeként
csökkentek a Hyundai helyi eladásai. Ezen a két kulcsfontosságú fejlődő piacon,
valamint Kínában idén is folytatódni fog a piac szűkülése, ami Lee szerint a
vállalat teljes eladásainak 20 százalékát érintheti.
„Már nem számíthatunk arra, hogy a kínai autópiac a
korábbiakhoz hasonló kétszámjegyű növekedést mutat fel” – mondja Lee. A Hyundai
eladásai Kínában – a világ legnagyobb autópiacán -. hét százalékkal, 1,03
millió darabra estek vissza tavaly.
A vállalat 2015-ben összesen 4,96 millió új autót adott el a
világpiacon, amely kevéssel elmarad az eredetileg tervezett 5,05 milliós
tervszámtól. A Hyundai idén összesen 5,01 millió autót szeretne értékesíteni
világszerte. Ehhez a fejlődő piacokon egye népszerűbb szabadidő-autókból
szeretnének többet értékesíteni, valamint még több prémiumkategóriás limuzint
kívánnak eladni.
Forrás: tribune.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!