Gazdaságos hibridek a Hyundaitól, sportos luxus a Kiától Detroitban


Amíg a Hyundai Motor az Ioniq teljes típusválasztékát és az amerikai foci szponzorációját állította a középpontba, addig a Kia Motors Detroiti standján leleplezték a márka eddigi legvagányabb sportlimuzinját.

A Hyundai Motor idén a Detroiti Autókiállításra elhozta az Ioniq környezetbarát modellcsaládjának minden tagját, amelyet kiegészített a Las Vegasban múlt héten lezajlott Szórakoztatóelektronikai Szakkiállításon (CES) bemutatott önvezető Ioniq prototípus is. A vállalat ezen túlmenően első alkalommal állította kia az Elantra Sport változatát, amelyet a Sonata, a Sonata PHEV, a Tucson, a Veloster Turbo, a Santa Fe és Santa Fe Sport, az Elantra GT. az Azera és az Accent egészített ki.  


„Az Ioniq a környezettudatos autóvásárlók egy egészen új csoportjának fog tetszeni az amerikai piacon” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America egyik vezetője. „A kimagasló erőforrás-választékával, formájával, konnektivitásával és fejlett technológiájával az Ioniq a vásárlók olyan nagy tömegének igényeit is kielégíti, akik kimondottan gazdaságos, alacsony károsanyag-kibocsátású járműveket szeretnének mindennapi kompromisszumok nélkül.”


Az önvezető Ioniq tanulmányon túl, a kiállítás látogatói számára egy különleges NFL színekben öltöztetett Santa Fét is megcsodálhattak, amellyel a vállalat az amerikai foci támogatási programját népszerűsítette. Ennek keretében a Hyundai standon a látogatók ingyenesen játszhattak a legnépszerűbb Madden NFL 17 nevű videójátékkal, de akik autós szórakozásra vágytak, azoknak lehetőségük volt kipróbálni a Gran Turismo 6 játékot, amelyben résztvevők a Hyundai N 2025 Gran Turismo tanulmányautó volánjához is beülhettek.    


A Hyundai csoport leányvállalata, a Kia Motors azonban világpremierrel készült Detroitra, hiszen itt leplezték le a régen várt Stinger sportszedánt. A hátsókerék-meghajtású limuzin a Kia 2011-ben bemutatott GT tanulmányautó alapján készült, formája viszont sokkal fiatalosabb és ütősebb, mint a márka eddigi bármely prémium luxusautós próbálkozása.


A Stinger elegáns vonalvezetést kapott – különösen a hátsó, amely erősen emlékeztet az Audi A7 Sportback változatra, ám ez betudható annak is, hogy az autó tervezéséért a korábban az Audinál dolgozó Peter Schreyer volt a felelős. 4,83 méteres hosszával, 1,87 méteres szélességével és 2,9 méteres tengelytávjával nemcsak az Optimánál, hanem a középkategóriás prémiumautók többségénél is nagyobb. A Stinger ugyanakkor praktikus ötajtós kialakítású, elektromosan nyitható csomagtér-ajtóval, akárcsak a legfőbb konkurensek közé sorolható Audi A5 Sportback és BMW 4-es Gran Coupé.


A Stinger műszaki tartalmának fejlesztését is nagyon komolyan vette a Kia. 2014 végén csatlakozott a koreai gyártóhoz a BMW-től érkezett Albert Biermann, akinek az első nagyobb munkája volt az, hogy a Stinger tudását összhangba hozza a formatervével. A nagyszilárdságú acélokból épült karosszéria elöl MacPherson, hátul multilink futóművet kapott, és a Kiánál most először adaptív lengéscsillapítás is szerepet kapott, amit ötféle beállításban lehet használni. A Stinger alapesetben a prémiumautókra jellemző hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, önzáró differenciállal, de opcióként összkerékhajtás is kérhető hozzá.


Kétféle motorral vezeti be a Stingert a Kia. Az alapmodellt kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorral szerelik, 255 lóerővel, 353 Nm nyomatéka 1400-4000 közötti fordulatszámon érhető el. A 3,3 literes, ikerturbós V6-os benzinmotor pedig már 365 lóerőre képes, az 510 Nm nyomatéka 1300-4500 közötti fordulatnál vethető be. Mindkét motorhoz szériában nyolcfokozatú automata sebességváltót adnak. Még nem véglegesek a menetteljesítmények, de a Kia célja, hogy a Nürburgringen tesztelt Stinger V6-os kivitele 5,1 másodperc alatt gyorsuljon százra és 269 km/óra legyen a végsebessége.


Belső tere igényesebb a Kia eddigi típusainál, az alapmodellben szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyős infotainment rendszer, opció a 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi, de elérhető a head-up display és a vezeték nélküli telefontöltés is. A vezetéssegítő rendszerek közül az adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, gyalogosfelismerő és automata vészfékező rendszer érdemel említést. A Stinger a januári detroiti autószalonon mutatkozott be, az európai értékesítése várhatóan 2017 utolsó negyedévében kezdődik.

Forrás: carscoops.com, autoesstilusonline.hu 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését