Gazdaságos hibridek a Hyundaitól, sportos luxus a Kiától Detroitban
Amíg a Hyundai Motor az Ioniq teljes típusválasztékát és az
amerikai foci szponzorációját állította a középpontba, addig a Kia Motors
Detroiti standján leleplezték a márka eddigi legvagányabb sportlimuzinját.
A Hyundai Motor idén a Detroiti Autókiállításra elhozta az
Ioniq környezetbarát modellcsaládjának minden tagját, amelyet kiegészített a
Las Vegasban múlt héten lezajlott Szórakoztatóelektronikai Szakkiállításon
(CES) bemutatott önvezető Ioniq prototípus is. A vállalat ezen túlmenően első
alkalommal állította kia az Elantra Sport változatát, amelyet a Sonata, a Sonata
PHEV, a Tucson, a Veloster Turbo, a Santa Fe és Santa Fe Sport, az Elantra GT.
az Azera és az Accent egészített ki.
„Az Ioniq a környezettudatos autóvásárlók egy egészen új
csoportjának fog tetszeni az amerikai piacon” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai
Motor America egyik vezetője. „A kimagasló erőforrás-választékával, formájával,
konnektivitásával és fejlett technológiájával az Ioniq a vásárlók olyan nagy
tömegének igényeit is kielégíti, akik kimondottan gazdaságos, alacsony
károsanyag-kibocsátású járműveket szeretnének mindennapi kompromisszumok
nélkül.”
Az önvezető Ioniq tanulmányon túl, a kiállítás látogatói
számára egy különleges NFL színekben öltöztetett Santa Fét is megcsodálhattak,
amellyel a vállalat az amerikai foci támogatási programját népszerűsítette.
Ennek keretében a Hyundai standon a látogatók ingyenesen játszhattak a legnépszerűbb
Madden NFL 17 nevű videójátékkal, de akik autós szórakozásra vágytak, azoknak
lehetőségük volt kipróbálni a Gran Turismo 6 játékot, amelyben résztvevők a
Hyundai N 2025 Gran Turismo tanulmányautó volánjához is beülhettek.
A Hyundai csoport leányvállalata, a Kia Motors azonban
világpremierrel készült Detroitra, hiszen itt leplezték le a régen várt Stinger
sportszedánt. A hátsókerék-meghajtású limuzin a Kia 2011-ben bemutatott GT
tanulmányautó alapján készült, formája viszont sokkal fiatalosabb és ütősebb,
mint a márka eddigi bármely prémium luxusautós próbálkozása.
A Stinger elegáns vonalvezetést kapott – különösen a hátsó,
amely erősen emlékeztet az Audi A7 Sportback változatra, ám ez betudható annak is,
hogy az autó tervezéséért a korábban az Audinál dolgozó Peter Schreyer volt a
felelős. 4,83 méteres hosszával, 1,87 méteres szélességével és 2,9 méteres
tengelytávjával nemcsak az Optimánál, hanem a középkategóriás prémiumautók
többségénél is nagyobb. A Stinger ugyanakkor praktikus ötajtós kialakítású,
elektromosan nyitható csomagtér-ajtóval, akárcsak a legfőbb konkurensek közé
sorolható Audi A5 Sportback és BMW 4-es Gran Coupé.
A Stinger műszaki tartalmának fejlesztését is nagyon
komolyan vette a Kia. 2014 végén csatlakozott a koreai gyártóhoz a BMW-től
érkezett Albert Biermann, akinek az első nagyobb munkája volt az, hogy a
Stinger tudását összhangba hozza a formatervével. A nagyszilárdságú acélokból
épült karosszéria elöl MacPherson, hátul multilink futóművet kapott, és a
Kiánál most először adaptív lengéscsillapítás is szerepet kapott, amit ötféle
beállításban lehet használni. A Stinger alapesetben a prémiumautókra jellemző
hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, önzáró differenciállal, de opcióként
összkerékhajtás is kérhető hozzá.
Kétféle motorral vezeti be a Stingert a Kia. Az alapmodellt
kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorral szerelik, 255 lóerővel, 353 Nm
nyomatéka 1400-4000 közötti fordulatszámon érhető el. A 3,3 literes, ikerturbós
V6-os benzinmotor pedig már 365 lóerőre képes, az 510 Nm nyomatéka 1300-4500
közötti fordulatnál vethető be. Mindkét motorhoz szériában nyolcfokozatú
automata sebességváltót adnak. Még nem véglegesek a menetteljesítmények, de a
Kia célja, hogy a Nürburgringen tesztelt Stinger V6-os kivitele 5,1 másodperc
alatt gyorsuljon százra és 269 km/óra legyen a végsebessége.
Belső tere igényesebb a Kia eddigi típusainál, az
alapmodellben szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyős infotainment
rendszer, opció a 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi, de elérhető a
head-up display és a vezeték nélküli telefontöltés is. A vezetéssegítő
rendszerek közül az adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, hátsó
keresztirányú forgalomfigyelő, gyalogosfelismerő és automata vészfékező
rendszer érdemel említést. A Stinger a januári detroiti autószalonon
mutatkozott be, az európai értékesítése várhatóan 2017 utolsó negyedévében
kezdődik.
Forrás: carscoops.com, autoesstilusonline.hu
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!