A Hyundai termékkínálata 2023-ig - Buszlimuzinok és crossoverek


A Hyundai Motor a jövőben is intenzív fejlesztésekkel igyekszik az autóipar egyik vezető vállalata maradni, így a következő években is számos újdonsággal igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt.

Buszlimuzinok:

Ugyan ez az autókategória igen népszerű Dél-Koreában, a Hyundai Motornak az európai piacon 2010. óta futó ix20 mellett nincs kicsi vagy közepes méretű buszlimuzinja, ezt a szegmenst teljes mértékben átadta a Kiának, amely a Carenssel és a Carnivallal vesz részt itt.


A kifejezetten Európának készült ix20 a 2010-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be, szerkezetileg pedig megegyezik a Kia Venga modelljével. A két modellt kezdetben a Hyundai nosovicei üzemében készítették, de 2011-től a Venga átköltözött a Kia Motors zsolnai gyárába. A frissített ix20 ugyan 2015 márciusában debütált Genfben, ám a gyenge eladási adatok miatt várhatóan 2017-ben utód nélkül megszüntetik az autó gyártását.


Ebben a kategóriában kell megemlíteni a Grand Starex modellt, a H-1/iMax modellt is, amelyek mind a Hyundai 2007. szeptembere óta gyártott jelenlegi kishaszon-járművére épülnek és 9, 11 vagy 12 üléssel kerülnek forgalomba. Az idén 10 éves modell utódjára már évek óta várnak és állítólag még az idei év közepén meg is érkezik, bár erről elég kevés információ áll rendelkezésre.


A Hyundai 2014-ben, a Hannoveri Haszonjármű-kiállításon mutatta be a 3,5 tonnás kategóriában induló H350-es teherautó-családját. A kétféle tengelytávval és 12 személyes személyszállító változattal is rendelkező, modern vonalvezetésű haszonjármű olyan felszereltséget kapott, amelynek fontosabb elemeit a Hyundai személyautóiból emeltek át, így pl. esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóróvezérlés, sebességtartó automatika és navigációs rendszer is elérhető az autóhoz.


A 2,5 literes 170 lóerős CRDi dízelmotorral elérhető H350 modell gyártása a koreai Ulsanban is készülnek és a helyi piacon Solati néven forgalmazzák. Emellett az autó a törökországi Karsan Otomotiv vállalat üzemében készül és ez utóbbi az, aholaz európai piacra szánt változatok készülnek.    

Platós kisteherautók:


Habár ez a kategória igen népszerű Amerikában és Brazíliában, a Hyundainak eddig nem volt platós kisteherautója. Ez azonban hamarosan megváltozhat, hiszen a Sao Paulói Autószalonon meglepetésként kiállítottak egy STC tanulmányt, amely a Creta modell alapjaira épülő pick-up koncepció volt.


A Hyundai két éve, a 2015-ös Detroiti Autószalonon mutatta be a Santa Cruz pick-up tanulmányát, amelynek sorozatgyártású változata ugyanarra a padlólemezre épülhet, mint a nemrég bemutatott jelenlegi Tucson. Kezdetben arról volt szó, hogy a modell már 2018-ban megjelenhet, ám a legújabb információk szerint a gyártást csak 2020-ban kezdhetik meg, ráadásul arról is pletykák keringenek, hogy a Hyundai alabamai üzemének bővítése után Santa Cruz akár ott is készülhet. 

Crossoverek és hobbiterepjárók


A Hyundai meglepő módon elég szegényes kínálattal rendelkezik a manapság olyan népszerű hobbiterepjárók és crossoverek között. A legkisebb ilyen modell a Grand i10X, amelyet az indiai Hyundai üzemben gyártanak és csupán néhány ázsiai piacon kapható. Ám az indiai képviselet már bejelentette, hogy készül egy valódi mini crossover is, visszakapja a Santro nevet, amely a legendás Atos helyi elnevezése volt.


Mellette szintén Indiának készül egy nagyobb kisterepjáró is, amelynek alapja a 2016 februárjában Új-Delhiben bemutatott HND-14 Carlinotanulmány lehet. A méretével négy méter alatti hosszúságú Carlinot a Creta alá pozícionálják majd, bemutatására pedig várhatóan 2018 elején, az ÚjDelhi Autószalonon kerülhet sor.     


A Hyundai Motor America volt vezetője, Dave Zuchowski még hivatali idejének végén, 2016. novemberében jelentette be, hogy egy kiskategóriás terepjáró mellett egy még kisebb miniterepjáró is készül Amerikai számára, amelyek bemutatása 2018-tól várható.


Európában eddig az ix20-ra épített ix20 Cross modell jelentette a kiskategóriás crossovert, amely emelt hasmagasságával és fekete műanyag borításaival az alapmodell eltűnésével szintén megszűnik majd. Mellette viszont 2016-tól kapható az i20-ra épülő i20 Active, amely India után már Törökországban is gyártásba került. Az alapmodellel összhangban ennek frissítésére 2019. elején kerül sor, az új generáció pedig 2022-től lesz elérhető.


Az i20 Active a Brazíliában már évtizedek óta létező terepjárós kisautók mintájára készült el, ám a Hyundai helyi szervezete is elkészítette az ottani HB20 kisautó ilyen változatát. HB20X 2012. októberében mutatkozott be Sao Paulóban és 2013 februárja óta kapható a helyi piacon. A frissített változat tavaly érkezett meg, a teljesen új modell pedig valamikor 2018. környékén várható.


A Hyundai jelenleg a Creta/ix25 modellel képviselteti magát a globális kisterepjárók piacán. Ez a modell először 2014. augusztusában mutatkozott be Kínában és kezdetben, azon év októberétől csak ott készült. Később, 2015 júliusától azonban Indiában is felvették a gyártási programba, ahol annyira népszerűvé vált, hogy 2016 márciusától már havi 13 ezer ilyen modell készül a helyi piac mellett már exportra is. A Creta tavaly augusztus óta már az oroszországi Szentpéterváron is készül, ősszel pedig Brazíliában bemutatták az autó módosított változatát is, a Hyundai brazil gyártóbázisa pedig néhány héttel ezelőtt kezdte meg a Creta termelését.  


2015 tavaszán kelt szárnyra a pletyka, hogy az ix25/Creta modell nem képes teljesíteni a szigorú európai, amerikai, vagy ausztrál közlekedésbiztonsági kritériumokat, ezért a Hyundai egy ű, modernebb és fejlettebb B kategóriás kisterepjárót fejleszt, amelyet kifejezetten az igényesebb piacokra szánnak.


A Hyundai már 2011-ben, a Detroiti Autószalonon bemutatott egy Curb névre keresztelt kisterepjáró tanulmányt, ám a vezetők nyilatkozatai alapján a vállalat sokáig bizonytalan volt abban, hogy a kisterepjárók szegmense tartós sikereket mutat, vagy csak átmeneti fellendülésről van szó. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalat elszánta magát egy új modell készítésére, amelynek formavilága a prototípusok láttán hasonlóan radikális lesz, mint a Nissan Juke. Mivel a vállalatnak égetően szüksége van egy ilyen modellre, ezért az is elképzelhető, hogy az autó végleges változata már az idei Genfi Autószalonon látható lesz. Az új kisterepjáró a török üzem vezetőjének legutóbbi nyilatkozata szerint Koreában és Törökországban is gyártásba kerül majd. 


A kompakt terepjárók között a Hyundainak nem sok ilyen modellje van. A 2015-ben bemutatott új Tucson mellett Kínában a vállalat a jövőben egy olcsóbban árazott hasonló méretű modell bevezetésére is készül, amely 2017 novemberétől kerülhet majd gyártásba. 


A Santa Fe mellett a Tucson a legismertebb Hyundai terepjáró, amelynek korábbi nemzedékét Európában ix35 néven forgalmazták. A modell Csehország mellett a koreai Ulsanban egyszerre két gyárban is készül azért, hogy elegendő mennyiségű autó kerülhessen mind a hazai, mind az exportpiacokra.  A hazai termelés mellett 2015 júliusától megindult a Tucson kínai gyártása is, de Indiában is készül 2016 második fele óta. 


Mivel viszonylag friss modell, a negyedik generációs Tucson érkezésére egészen 2021-ig várnunk kell, amely viszont a Hyundai Motor America képviselőinek nyilatkozatai szerint kissé nagyobb lesz a mostaninál.


Végül nem felejthetjük el a Santa Fe modellt, amely még 2000-ben elindította a vállalatot a hobbiterepjárók útján és az ix55/Veracruz 2015-ös megszüntetése óta a Hyundai legnagyobb terepjárójának számít. A harmadik generációs Santa Fe 2012. áprilisában New Yorkban mutatkozott be és egyszerre kétféle méretben képviseli a márkát. Amíg Európában a normál tengelytávolságú modell Santa Fe, a hosszabb Grand Santa Fe néven fut, addig Amerikában az előbbi Santa Fe Sport, míg utóbbi sima Santa Fe nevet viseli. Ráadásul Koreában a hosszabb kivitel Maxcruz néven forgalmazzák.


A koreai összeszerelés mellett a második generációs Santa Fe gyártását 2010-ben fejezték be a Hyundai amerikai gyárában, amely így több Elantrát tudott termelni. A Santa Fe harmadik nemzedékének gyártását a Kia Motors georgiai üzemében kezdték meg 2012. közepén, amely mellett a változó igények miatt a Hyundai 2016 közepétől az alabamai üzemben is megkezdte az autó gyártását.


A Beijing-Hyundai közös vállalat akkori legújabb gyáregységében 2012 decemberétől szintén gyártja a Santa Fe harmadik generációját. Az akkor vadonatúj harmadik pekingi autógyár 2012 júniusában az Elantra Langdong modellel kezdte meg a termelést, ehhez jött később a Santa Fe.


A frissített Santa Fe 2015 júniusában mutatkozott be Dél-Koreában, később pedig az őszi Frankfurti Autószalonon tartotta meg világpremierjét. A koreai Maxcruz ezzel egy időben, 2015 szeptemberében debütált a koreai piacon.


A Santa Fe következő generációjának bemutatása 2017 vége felé várható és ugyanarra az UM padlólemezre épül, mint ami a Kia Carnivalban már 2014-ben bemutatkozott. A hosszabb változat a jelenlegi hét helyett immár nyolc férőhelyes lesz és ezzel egy kategóriába kerül a Toyota Highlanderrel és a Honda Pilottal, amelyek főként az amerikai piacon jelentenek nagy konkurenciát.


Az Észak-amerikai piacra 2018-es modellévben megérkező új Santa Fe várhatóan új elnevezést is kap majd, mivel az ottani vásárlók nem tudják könnyen elhelyezni a Santa Fe és Santa Fe Sport modelleket a kategóriákban. Zuchowski annak idején arról beszélt, hogy a Santa Fe Sport utódja jóval feltűnőbb megjelenést kap majd, mint a jelenlegi generáció.  

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését