A Hyundai csoport idén 8,25 millió autó eladását tervezi


A Hyundai Motor és a Kia Motors annak ellenére növeli idei célkitűzéseit, hogy a vállalatcsoportnak nem sikerült elérnie a 2016-re kitűzött céljait. 

A Hyundai Motor Group 2016-ban az előzetes 8,13 millió darabos terv helyett összesen 7,88 millió új autót tudott értékesíteni a világpiacon, amelyből 4,86 millió darab Hyundai, míg 3,02 millió darab Kia logót viselt. A 2017-es évre tervezett 8,25 millió autó nagyjából 1,5 százalékkal több, mint a 2016-os évre előzetes előirányzott és nem teljesített 8,13 millió jármű volt. Vállalati szinten a Hyundai Motor 5,08 millió, míg a Kia Motors 3,17 millió jármű eladását tervezi 2017-re. 

Az olyan fejlődő piacok, mint pl. Oroszország stabilizálódásával, valamint a Hyundai és Kia amerikai és kínai gyártási kapacitásainak megnövekedésével a vállalat valóban képes lehet növelni eladásait idén. A csoport a továbbiakban is bővíti kapacitásait Mexikóban és Kínában egyaránt.


"Mivel a világgazdaság továbbra is lassan növekszik, a piacvédelmi intézkedések és a verseny is fokozódik az autóiparban, a bizonytalanság nagyobb mértéket ölt, mint valaha" - mondta Mong-koo Chung, a Hyundai Motor Group elnöke újévi üzenetében, amelyben először hangzottak el az új évre vonatkozó tervszámok. "Emiatt a csoport a terveinek megfelelő jövőbeli növekedését a külső körülményekhez aktívan igazodó válaszlépésekkel igyekszik elérni." 

Chung még azt is hozzátette, hogy az értékesítés bővítését a luxusmodellek és a környezetbarát járművek területén történő versenyképesség fejlesztések teszik lehetővé. Üzenetében arra is kitért, hogy a vállalat továbbra is nagy erőkkel fejleszti autonóm járműtechnológiáit. Ennek egyik kézzelfogható bizonyítéka a Las Vegasi CES elektronikai kiállításon kiállításra kerülő Ioniq Electric önjáró modell, amelynek szériagyártmányú utódai 2030-ig megjelennek majd a világ útjain.  


A csoport idén több mint tíz új vagy frissített modellt mutat majd be, amelyekkel igyekeznek aktívan megfelelni a globális vásárlóközönség gyorsan változó igényeinek. A Hyundai idén tervezi bemutatni Koreának, illetve a fejlett gazdaságoknak (Európa, USA) szánt kiskategóriás terepjáróját, illetve 2017-ben indul az N sportmárka, a Genesis bemutatja a G70 prémium középkategóriás modelljét, míg a Kiánál néhány napon belül debütál a márka első hátsókerék-meghajtású prémium sportautója, de érkezik a Picanto vadonatúj generációja is. 

A két koreai autógyártó immár sorozatban második éve nem tudja teljesíteni előzetesen kitűzött terveit, idén ráadásul a korábban elért eredményeknél is gyengébb teljesítményt értek el, amelyre egészen 2000 óta nem volt példa. A Hyundai koreai gyáraiban idén szeptemberben 12 év után először volt teljes munkabeszüntetéses sztrájk, miután július óta részleges sztrájkok nehezítették a termelést és végül októberben megszületett az egyesség a szakszervezetekkel. Ezeknek is köszönhetően a Hyundai koreai értékesítési eredményei 7,8 százalékkal estek vissza, míg exporttermelésük 1,2 százalékkal csökkent az előző évihez képest.  


"A Hyundai és a Kia vállalatoknak egyértelműen nem sikerült teljesíteniük 2016-ra kitűzött 8,13 millió darabos eladási céljaikat, még csak a 8 milliós határt sem sikerült elérniük" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó elemző. "Tekintettel a továbbra is kedvezőtlen szakszervezeti kapcsolatokra és a növekvő globális gazdasági bizonytalanságokra, a két vállalatnak valóban nehéz lesz 8,25 millió autót termelnie és értékesítenie a világpiacon." 

"Tudjuk, hogy ijesztő feladat lesz a kedvezőtlen üzleti viszonyok között 8,25 millió új autót eladnunk" - mondta a vállalat egyik képviselője. "De nem tudunk ennél konzervatívabb célt kitűzni magunk elé. Azok nem mi volnánk. Vállalati szellemiségünk része az ambiciózus célok meghatározása és a lehetetlen elérése."


A Hyundai képviselője többek között azt is hozzátette, hogy a vállalatcsoport a világ tíz országában az év végéig működésbe álló gyárakkal együtt termelő 35 üzemének együttes éves névleges kapacitása eléri a 8,32 millió darabot. 

Forrás: reuters.comkoreatimes.co.krbloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését