Újra elektromos buszokat gyártana a Hyundai


A Hyundai Motor a jövőben elektromos buszokat kíván bemutatni, mivel a vállalat szerint a globális piac különösen a kínai gyártók bekapcsolódása miatt igen gyorsan növekszik.

A Hyundai Motor Company hamarosan megkezdi elektromos autóbuszainak sorozatgyártását, mivel a globális piaci szereplők, köztük főként a kínai nagyvállalatok is ebbe az irányba indultak el. Iparági források szerint a kínai gyártók agresszív piaci támadásaira válaszul a Hyundai Motor felgyorsította elektromos meghajtású autóbuszainak fejlesztését, így az a jövő év végére befejeződhet és a teszteket követően 2018-tól Dél-Koreában már piacra is dobhatják az első szériagyártású járműveiket.  

Habár ez nem az első alkalom lenne, amikor a Hyundai Motor elektromos buszokat gyártana, abban viszont mindenképpen első, hogy ezeket a járműveket már kifejezetten futószalagos sorozatgyártásban tervezik készíteni. Amikor ugyanis 2011-ben a G20-ak Szöulban tanácskoztak, a Hyundai már bemutatott egy BlueOn elnevezésű modellt, amely mellett a konferencia ceremóniáihoz négy darab BlueCity névre keresztelt, kézi összeszerelésű buszt is biztosított. Habár akkor arról volt szó, hogy a buszokat 2014-től sorozatban is gyártják, ezt a piacképesség hiánya miatt elhalasztották.  


A fentiek ellenére most úgy tűnik, hogy a számos országban, így pl. a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában is szigorított környezetvédelmi intézkedések hatására megnövekedett az igény a környezetbarát közösségi közlekedés iránt, ezért a Hyundai most ismét elővette korábbi terveit.

A Hyundai Motor új elektromos buszai alacsonypadlós kialakításúak, amelyekben 2 darab 51 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor kapna helyet. Ezek vagy normál feltölthető akkuk, vagy cserélhető akkucsomagok lesznek. A Hyundai emellett olyan buszokat is készítene, amelyek akkumulátorában lítium-vasfoszfát található, mivel ez a típus a kínai piacon jobban megfelel az ottani elvárásoknak. Az összesen 102 kWh kapacitású, tetőre helyezett akkumulátoraival a Hyundai új buszai több, mint 100 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen feltöltéssel.   

Az információk szerint a Hyundai úgy tervezi ezeket a buszokat, hogy azok akár 800 V teljesítménnyel is feltölthetők legyenek, amely jelentősen rövidítheti az elektromos buszok feltöltési idejét. A hírek szerint még nincs eldöntve, de könnyen lehetséges, hogy a Hyundai új buszaiba az LG Chemical fogja szállítani az akkumulátorokat.  


„Habár ez már a második alkalom, hogy elektromos buszokat fejlesztünk, ez az első olyan alkalom, amikor ezeket az elektromos buszokat szériagyártásra tervezzük” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Egyelőre biztonsági okokból semmi olyan információval nem tudok szolgálni, mint a jármű jellemzői, vagy a bemutatás időpontja.”

Habár Dél-Koreában léteznek elektromos buszokat előállító vállalatok, mint pl. a Zyle Daewoo, ezeknek nincs a tömegtermelésre készített összeszerelő futószalagjuk. A kínai óriáscégek, mint a BYD, Foton és FDG vállalatok hamarosan megfizethető elektromos buszokat kívánnak bemutatni, amelyek nemcsak a kínai, de a koreai piaci igényeknek is megfelelnek, amelynek köszönhetően szorosabbá válik a kínai és a koreai vállalatok versenye az elektromos autóbuszok piacán.  

Forrás: etnews.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei