Újra elektromos buszokat gyártana a Hyundai
A Hyundai Motor a jövőben elektromos buszokat kíván
bemutatni, mivel a vállalat szerint a globális piac különösen a kínai gyártók
bekapcsolódása miatt igen gyorsan növekszik.
A Hyundai Motor Company hamarosan megkezdi elektromos
autóbuszainak sorozatgyártását, mivel a globális piaci szereplők, köztük főként
a kínai nagyvállalatok is ebbe az irányba indultak el. Iparági források szerint
a kínai gyártók agresszív piaci támadásaira válaszul a Hyundai Motor felgyorsította
elektromos meghajtású autóbuszainak fejlesztését, így az a jövő év végére
befejeződhet és a teszteket követően 2018-tól Dél-Koreában már piacra is dobhatják
az első szériagyártású járműveiket.
Habár ez nem az első alkalom lenne, amikor a Hyundai Motor
elektromos buszokat gyártana, abban viszont mindenképpen első, hogy ezeket a
járműveket már kifejezetten futószalagos sorozatgyártásban tervezik készíteni.
Amikor ugyanis 2011-ben a G20-ak Szöulban tanácskoztak, a Hyundai már
bemutatott egy BlueOn elnevezésű modellt, amely mellett a konferencia ceremóniáihoz
négy darab BlueCity névre keresztelt, kézi összeszerelésű buszt is biztosított.
Habár akkor arról volt szó, hogy a buszokat 2014-től sorozatban is gyártják,
ezt a piacképesség hiánya miatt elhalasztották.
A fentiek ellenére most úgy tűnik, hogy a számos országban,
így pl. a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában is szigorított környezetvédelmi
intézkedések hatására megnövekedett az igény a környezetbarát közösségi
közlekedés iránt, ezért a Hyundai most ismét elővette korábbi terveit.
A Hyundai Motor új elektromos buszai alacsonypadlós
kialakításúak, amelyekben 2 darab 51 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor kapna
helyet. Ezek vagy normál feltölthető akkuk, vagy cserélhető akkucsomagok lesznek.
A Hyundai emellett olyan buszokat is készítene, amelyek akkumulátorában lítium-vasfoszfát
található, mivel ez a típus a kínai piacon jobban megfelel az ottani
elvárásoknak. Az összesen 102 kWh kapacitású, tetőre helyezett akkumulátoraival
a Hyundai új buszai több, mint 100 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen
feltöltéssel.
Az információk szerint a Hyundai úgy tervezi ezeket a
buszokat, hogy azok akár 800 V teljesítménnyel is feltölthetők legyenek, amely
jelentősen rövidítheti az elektromos buszok feltöltési idejét. A hírek szerint még
nincs eldöntve, de könnyen lehetséges, hogy a Hyundai új buszaiba az LG
Chemical fogja szállítani az akkumulátorokat.
„Habár ez már a második alkalom, hogy elektromos buszokat
fejlesztünk, ez az első olyan alkalom, amikor ezeket az elektromos buszokat
szériagyártásra tervezzük” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. „Egyelőre
biztonsági okokból semmi olyan információval nem tudok szolgálni, mint a jármű
jellemzői, vagy a bemutatás időpontja.”
Habár Dél-Koreában léteznek elektromos buszokat előállító
vállalatok, mint pl. a Zyle Daewoo, ezeknek nincs a tömegtermelésre készített
összeszerelő futószalagjuk. A kínai óriáscégek, mint a BYD, Foton és FDG
vállalatok hamarosan megfizethető elektromos buszokat kívánnak bemutatni,
amelyek nemcsak a kínai, de a koreai piaci igényeknek is megfelelnek, amelynek
köszönhetően szorosabbá válik a kínai és a koreai vállalatok versenye az
elektromos autóbuszok piacán.
Forrás: etnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!