A Hyundai termékkínálata 2023-ig - Minik és kisautók


A Hyundai Motor a jövőben is intenzív fejlesztésekkel igyekszik az autóipar egyik vezető vállalata maradni, így a következő években is számos újdonsággal igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt.

A Hyundainak nincsenek jó évei mostanság, de azért lehetne ennél sokkal rosszabb is. A brazil és az orosz autópiac drámaian visszaesett, mostanság India is gyengélkedik, amit a dél-koreai termelési problémák csak tovább súlyosbítanak. Miközben a Hyundai koreai eladásai egészen jól alakulnak, a teljes hazai piac csökkenést mutat, ezzel szemben viszont Kína, Európa és Oroszország kezd magára találni. Amerikában viszont nem tűnik ilyen rózsásnak a helyzet, az alacsony növekedési szint a Hyundai Motor America vezetőjének fejébe került. 

A vállalat azonban folyamatos fejlesztései révén mindent megtesz annak érdekében, hogy új modelljeivel magára irányítsa a figyelmet. A just-auto internetes szakportál most kategóriákra bontva elemezte a Hyundai jelenlegi és jövőbeli globális termékstruktúráját.

Városi minik:


A Hyundai Motor fejlett piacokra szánt legkisebb minije az i10, amelyet viszont nem forgalmaz hazai piacán, helyette a Kia a Picantoval verseng Dél-Koreában az olyan modellekkel, mint a konkurens Chevrolet Sparkja. A 2013-ban bemutatott második generációs i10 Törökországban és Indiában készül, ahol nagy népszerűségnek örvend, de a török gyártású változat Európában is keresett modell. 


Amíg a török Hyundai üzemben készülő i10 elsősorban az európai piacra fókuszál, addig az Indiában gyártott és Grand i10 névre hallgatóváltozat a korábbi generációval együtt készült, de nemrégiben megszüntették az első generáció gyártását. A Grand i10 exportpiacai között ázsiai és dél-amerikai országok is megtalálhatóak, de a kisautó Mexikóban is nagy népszerűségnek örvend. 


Az i10 európai változatának modellfrissítését a 2016-osPárizsi Autószalonon jelentették be, az indiai változat frissítése pedig 2017.januárjában esedékes. Az enyhén megváltozott külsejű és jobb felszereltséggel rendelkező modellek egészen a 2019 harmadik negyedévében érkező teljesen új generációs utód megjelenéséig gyártásban maradnak. 


A Hyundai minik között a legapróbb az indiai összeszerelésű Eon ötajtós kisautó, amelyet a Chennai 1-es összeszerelő üzemben készítenek a Grand i10 mellett. Az Eon már 2011 szeptembere óta gyártásban van, így már régen megérett a frissítésre, amely az információk szerint valamikor 2017 első negyedévében várható, míg az utód 2018 végén érkezhet meg. .


Kezdetben az Eont kizárólag az indiai piacra szánták, mostanra azonban a modell eljutott Dél-Afrikába, Dél-Amerikába és Ázsia távolabbi országaiba is. Az új generációs Eon ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint az i10 utódja, illetve az új Kia Picanto is.  

Kisautók:


A Hyundai Motor India a két miniautó mellett egy nagyobb i20modellt is forgalmaz, amit szintén Chennaiban gyárt, viszont nem a Grand i10 üzemépületében, hanem a nemrég felhúzott Chennai 2 névre keresztelt második gyáregységben. Az autót még 2014-ben mutatták be, amikor az akkori Párizsi Autószalonon megtartották világpremierjét.


Az autó még abban az évben megérkezett az európai és az indiai piacra. Az immár három éves modell frissítésére várhatóan 2018 első felében kerül sor, míg a harmadik generációs i20 valószínűleg valamikor 2021 elején érkezhet meg.


Egy teljesen eltérő modellt gyártanak HB20 néven Brazíliában, amelynek alapja azonban megegyezik az i20-éval, neve pedig a Hyundai Brazil szavak kezdőbetűit tartalmazza. A közel négyméteres hosszúságú ötajtós kisautóból viszont létezik négyajtós limuzin is HB20S néven. Ez volt az első olyan modell, amelyet a Hyundai Motor Brazíliában felépített autógyára 2012 szeptembere óta termel Piracicaba városában.


A HB20 ráncfelvarrására 2015 szeptemberében került sor, amellyel együtt a limuzin és a kis crossover változat megjelenése is felfrissült. A HB20 utódja 2018 végén vagy 2019 első negyedévében mutatkozhat be, alapja pedig a legfrissebb Accent/Verna lehet.


A Hyundai globális kisautó-kínálatába a fentiek mellett beletartozik a koreai és amerikai piacon Accent, míg Indiában és Kínában Verna néven ismert kisautó is, amelyet Oroszországban Solaris néven is gyártanak és forgalmaznak. A teljességhez az is hozzátartozik, néhány ázsiai piacon, így pl. Indonéziában Grand Avega, Izraelben pedig i25 néven ismerik ezt az autót.  


Az Accent legújabb, ötödik generációja előbb tanulmányként a 2016-os Pekingi Autószalonon mutatkozott be Kínában, ahol még tavaly októberben, a Beijing-Hyundai Motor legújabb, negyedik üzemében megkezdődött a modell sorozatgyártása. Később 2017 folyamán várhatóan megkezdődik az autó összeszerelése Dél-Koreában, Indiában és az oroszországi Szentpéterváron is.


A most bemutatott Accent/Verna generáció a világ különböző részein található Hyundai gyárakban egészen 2023-ig biztosan a kínálat része marad, hiszen az új, hatodik generáció várhatóan 2022 vége felé mutatkozik majd be. Addig valamikor 2019 vége felé érkezik egy modellfrissítés is az autóhoz, amit nem biztos, hogy az összes gyártóbázis átvesz.

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését